Já osobně nejsem na levici kvůli minulosti, ale kvůli budoucnosti. Pokud by levice měla své dědictví vyvozovat jen ze starých dobrých časů před rokem 1989, nikdy bych s ní neměl nic společného. Naopak je třeba argumentovat, e skuteční socialisté museli být zákonitě v opozici proti normalizačnímu reimu, který byl jen karikaturou socializmu.
Petice Zrume komunisty je samozřejmě hloupá, politicky rasistická, neférová, nebo nechce porazit protivníka v čestném boji a hlavně trapná, nebo jejími signatáři jsou často lidé, kteří se zase tak patně před listopadem neměli. Její největí negativum podle mého ale spočívá ve faktu, e toti posiluje ty, kteří se v dnení KSČM snaí prosadit postoj dnení systém České republiky je nejhorí ze vech moných, jen se podívejte, jak nám stále nadávají, je třeba odpovědět semknutými řadami a očistit stranu od zrádců. Ano, takovou KSČM chce přesně česká pravice mít, čeho se naopak bojí jako čert kříe, je e by se z ní stala skutečná moderní radikální levice.
Z se neopomene otřít se o Evropskou levicovou stranu a přitom mu uniká, e právě od ní zaznívá dnes v Evropě nejsilnějí hlas proti zakazování kontroverzního srpu a kladiva a proti zakazování pouívání názvu komunistická. Z by si měl také lépe přečíst program KSČM, v něm je poadavek na pluralitu vech forem vlastnictví. Čtyřkař předlistopadové občanské nauky musel znát předevím fráze se Sovětským svazem na věčné časy a vedoucí úloha KSČ, jak si ostatně Z můe přečíst v tom, co se v 70. - 80. letech nazývalo učebnicí občanské nauky pro základní koly.
Je velkou chybou označovat vechen antikomunizmus za primitivní, podobně jako kdy antikomunisté označují vechen komunizmus za primitivní a zločinný. Není důvod nepřiznat relevanci propracovaným a racionálním argumentům pravicových ekonomů ohledně těkosti fungování socializmu a pravicových historiků ohledně zločinů ve jménu komunizmu.
My nemůeme být hrdi na název komunistická stejně jako nai otcové a dědové, nebo oni neproili 20. století. My na rozdíl od nich víme, jaké zločiny se ve jménu komunizmu staly, a tím, e KSČM nese toto jméno, bere na svá bedra nesnadný úkol obhájit tezi, e i přes tyto zločiny má pouití pojmu komunizmus v Česku stále svou platnost. Aby bylo toto moné obhájit, je třeba akcentovat takové historické tradice pro české komunistické hnutí jako je:
V postoji typu Názvu Komunistická strana se nevzdáme, jsme na něj hrdí shledávám předevím zakopání se v určité pozici, v etickém stanovisku skoro charakteru náboenského vyznání víry ne nepodobnému Karáskovu Řekls ďáblovi ne? To e KSČM nese název komunistická musí být naopak výsledkem racionální analýzy a kritické diskuze stale znovu a znovu prověřované. Právě schopnost racionálního dialogu by měla být největí devizou levice.
Je třeba si vzít příklad z výroku tuím Chosé Martího Kadou facku člověku kdekoliv na světě cítím jako svou vlastní a ucítit na vlastní tvář facky katanů NKVD. Je potřeba se vcítit, jak bylo české společnosti po takové ráně zmrzlou opratí, jako bylo nastolení normalizačního kurzu husákovskou garniturou.
A je třeba si také stále připomínat, e i dnes se pod praporem komunizmu skrývají sekty i vyloeně zločinecké organizace. Za prvními nemusíme chodit nikam dál ne do Bruntálu, za dalími např. do Peru k senderistům. Takté je třeba přiznat, e mnohé státy označující se za socialistické mají dnes ke skutečnému socializmu daleko, a je povinností komunistů cítících Kadou facku člověku kdekoliv na světě vystupovat pro poruování lidských a sociálních práv v nich.