Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 20.12.2004 21:07:40 Reagovat Autor: neregistrovaný - xkondon (xkondon@seznam.cz) Titulek: kuba
Cetl jsem selou diskuzi na blistech a nemohu nez dat za pravdu panu Kotrbovi. A plne chapu zmenu stanoviska pana sefredaktora Culika (ktereho si osobne nesmirne vazim). Cela zalezitost je podivna a jak by rekl stredoveky inkvizitor, "vane z ni morovy puch dabla." Proc se teda ti "utiskovani" kubanci cela desetileti nechaji terorizovat Castrem? Asi proto ze o "americke svobody" nestoji a je jim fajn. Dokonce na Kube panuje zakonnost, to si tady uz 15 let neumime ani predstavit. A tech 1500 podplacenych "disidentu" na tom nemuze zmenit ani to nejmensi. A valecna stvani a volani po "mirovych bombach" a jine slovni perly naseho "exprezidenta" na tom asi taky nic nezmeni.
Komentář ze dne: 22.12.2004 03:45:44 Reagovat Autor: neregistrovaný - M. Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: kuba
Můžete mít pravdu, ale bezprostředně to přece z ničeho nevyplývá. Tím, že se přikláním ke Kotrbovi a Čulíkovi, ještě neznamená, že souhlasím s Castrem.
Stále žijeme tak trochu ve zjednodušeném schématu, že přítel mého nepřítele je mým nepřítelem nebo že nepřítel mého nepřítele je mým přítelem. Obojí je cesta do pekel.
Komentář ze dne: 20.01.2005 11:35:06 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Faktem je jedna věc,
kterou naší bojovníci proti castrovskému režimu přehlížejí : ten režim se nedrží díky cizí síle : To by si měli vždycky před spaním zopakovat, aby na to nezapomněli a pak si položit logickou následnou otázku : a když je nedrží cizí síla, tak kdo tedy ? Armáda ? Jejich vlastní ? A tu tvoří kdo ? Jak to, že všude, kde dikatatura byla, přišel nejpozději po 20 letech (vojenský) puč, který ji svrhl, kdežto tady ...
Jenže když ono přemýšlení tak bolí ...
Komentář ze dne: 24.01.2005 21:04:47 Reagovat Autor: neregistrovaný - hj321 (hj321@centrum.cz) Titulek: Re: Faktem je jedna věc,
Ackoliv je mi Vase stanovisko sympaticke, nemohu s nim stoprocentne soouhlasit - nasly by se v dejinach priklady diktatur, ktere vydrzely i dele nez 20 let - obvykle jsou to rezimy zalozene na silnych osobnostech, ktere odchazeji s temito osobnostmi.
Vim toho prilis malo o zivote na Kube, nez abych mohl soudit, je-li to tento pripad, nebo ma-li kubansky politicky system vice vnitrnich sil a ma-li sanci prezit sve zakladatele.
Jen jsem povazoval za nutne pripomenout historicka fakta ...
Komentář ze dne: 26.01.2005 16:12:12 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Re: Faktem je jedna věc,
Máte pravdu, že v dějinách byly takové dlouhodobé diktatury a nebylo jich zas tak málo.
Jenže já to nemyslel zas takhle všeobecně. Omlouvám se, měl jsem to asi zpřesnit. Ale i bez zpřesnění je jasné, že slova diktatura a demokracie mají smysl v minulém a v XIX. století, ale předtím ? Co to bylo ale za éru, kdy dlouhodobě existovaly jen nějaké absolutistické státy nebo feudálně stavovské (kromě Británie a Spojených nizozemských provincií, což byla tenkrát republika) ?
Tam by asi takové úvahy neměly smysl ...
No ale do poloviny minulého století - to máte jistě pravdu : latinoamerické diktatury XIX. století určitě nebyly jen krátkodobé (mexická až do r. 1910 a to začala určitě už někdy v 70. letech XIX. století), Salazarova diktatura vydržela dlouho (byla taky poměrně idylická a nekompromitovala se s nacismem), Trujillo v San Domingu, Dr. Duvalier, "Papa Doc" u haitských sousedů, i španělský Francisco Franco de Bohamonde vydržel déle než do r.1959 (skoro ještě jednou tolik) ...
Ale u diktatur vzniklých po r. 1960 bude v podstatě spíš platit to, co jsem řekl. Měl jsem skutečně zdůraznit, že mé tvrzení se vztahuje k poslední době, k posledním 50 letům, ne k těm etapám předtím ...
Komentář ze dne: 13.02.2005 01:23:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - hj321 (@) Titulek: Re: Re: Re: Faktem je jedna věc,
Vyjmenoval jste nejen vsechny diktatury, ktere jsem mel na mysli pri psani sve reakce, ale jeste jste nejake i pridal. Otazkou je, CO ZPUSOBUJE, ze po r. 60, jak pisete, uz diktatury tak dlouho nevydrzi (a je-li to obecne pravda, nebo jenom "hromadny jev", ke kteremu by se nasly vyjimky). Neni ale vylouceno, ze proste neoznacujeme Castruv rezim za diktaturu zrovna presne - opravdu toho o tamnim zivote vim malo, a mam pocit, ze nase vzpominky na leta ne tak davno minula nas mohou klamat: ackoliv Husak i Castro jsou oba prikladem starych vedoucich politiku (dokonce i osobni anamnezu maji trochu podobnou), urcite jde o velmi rozdilne typy osobnosti. A neni vyloouceno, ze stejne odlisne od "realsocialismu v cs. barvach" je i to, co maji na Kube. Urcite velmi autoritativni rezim, ale zrejme ne bez urcite masove podpory.
Komentář ze dne: 19.03.2009 13:21:02 Reagovat Autor: neregistrovaný - Lucka (@) Titulek: Nechapu Vas panove!
Vubec nechapu, proc se Vase strana zabyva nezavislymi servery jako jsou Britske listy. Ma to snad politicky podtext? V uvodu si myslim, ze by takove manipulacni clanky vubec nemely na konto Britskych listu vychazet z Vasich ust. Snazite se snad zdanlivym pobizenim k dialogu a vyberem kontroverznich temat vyvolat spatnou image a poukazat na regulovana "zavisla" media? Otazka ted zni, kdo je vic nezavisly a nestranny, vidte, panove!!! ..
Komentář ze dne: 19.03.2009 14:03:53 Reagovat Autor: neregistrovaný - ALF (@) Titulek: Re: Nechapu Vas panove!
proč hned manipulace - výrok, že Britské listy splnily náročnou úlohu kritického média je pochvala ad hoc (nikdo z BL nedělá nějaký zázrak).
Ta pochvala byla asi motivovaná i složitým případem těch kubánských emigrantů. Levice je často ve věcech Kuby emotivní a neobjektivní, takže diskusi na podobná téma potřebuje i když je kontraverzní.
Klíčové slovo je kritická a pluralitní diskuse, nikoliv nezávislost. Ta stejně neexistuje. Ať jde o Halo noviny nebo Lidové noviny či Britské listy.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?