Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentáře ke článku: Nový začátek pro mír, odzbrojení, pro spravedlnost, demokracii a solidaritu je nutný a moný (ze dne 06.05.2005, autor článku: administrator)
Komentář ze dne: 07.05.2005 09:33:21 Reagovat Autor: neregistrovaný - Karol Sidon (@) Titulek: Stanovisko
Zajímavé stanovisko. Dnes u vak trochu zapráené.
Komentář ze dne: 07.05.2005 13:18:46 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Stanovisko
Vytýkáte nám pozdní překlad nebo si myslíte, e vývoj se tak posunul, e stanovisko neodráí podstatné aspekty dneka?
Komentář ze dne: 07.05.2005 14:05:21 Reagovat Autor: neregistrovaný - Karol Sidon (@) Titulek: Re: Re: Stanovisko
Spíe to druhé.
Komentář ze dne: 07.05.2005 14:25:19 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Stanovisko
Budete-li konkrétnějí, budu Vám moci odpovědět, nebyla-li pro to politická vůle nebo to jen nebylo téma. V druhém případě je moné usilovat snadněji o nápravu.
Komentář ze dne: 07.05.2005 14:38:52 Reagovat Autor: neregistrovaný - Karol Sidon (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Stanovisko
Celý ten text se mi zdá takový frázovitý, velice obecný. Moná to u těchto stanovisek ani nijak nejde.
U ten název článku - Nový začátek pro mír, odzbrojení, pro spravedlnost, demokracii a solidaritu je nutný a moný
Jaký Nový začátek? Jakou demokracii. Copak Evropa zbrojí a chystá se rozpoutat světovou válku?
Museli bychom si definovat demokracii a spravedlnost, atd.
Připomělo mi to předlistopadovou dobu. Takové to obrovské sezení v gigantickém sále, kde se probírají nedůleitějí temata světa, kde kadý má jen okázalé projevy a vichni spí a nakonci si bouřlivě zatleskají a konec.
SEL si dává takové obrovské výzvy. Stále jen výzvy a nic z toho.
Komentář ze dne: 10.05.2005 17:22:34 Reagovat Autor: neregistrovaný - Karol Sidon (@) Titulek: Stanovisko
Prostě v tom vidím plané gesto.
Komentář ze dne: 11.05.2005 01:29:38 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Stanovisko
Díky za připomenutí. Řeknete-li plané gesto, těko se dá proti tomu namítat, protoe je v tom velký kus pravdy. Opravdu je to gesto. Pokud jde ovem o jeho planost, tam je to sloitějí. Je to deklarace pozice, která není vůbec z jiného světa a která spoluurčuje celkové rozloení přístupů. Myslím, e je to přirozené pokračování levicových proudů v evropských socialistických a sociálně demokratických stranách.
Pokud jde o Evropu, nedoporučoval bych podlehnout nějaké antropomofizaci. Je to jen statistický průměr (Němci ho nazývají také Erwartung - očekávání) výe zmíněných přístupů. I malý posun v rámci spektra pak můe změnit znaménko jakékoliv sledované "makroveličiny".
A abych skončil u toto "gesta". To slovo jako takové je neutrální k obsahu, který je podle mne důleitý. Gestem mohu naznačit pozorovateli (čti "lhát"), e chci něco jiného, ne opravdu chci. Ujiuji, e e SEL myslí vechny ty věci v názvu opravdově. Máte ovem pravdu, e by bylo třeba ty pojmy definovat...
Komentář ze dne: 11.05.2005 15:43:34 Reagovat Autor: neregistrovaný - Karol Efraim Sidon (@) Titulek: Re: Re: Stanovisko
Pokud nejsou definovány nebo specifikovány ty pouité pojmy, stanovisko se stáva nečitelnějí. Také by bylo zajímavé říci, jak se chce SEL k těm cílům dostat.
"Chceme Evropu kulturní rozmanitosti a duchovní svobody. Nás světadíl by se měl vydat cestou větí demokracie a účasti občanů na rozhodování." Znamená to více přímé demokracie? Odmítnutí Ústavy pro Evropu?
"Řekněme NE válkám a novému zbrojení." Máme demosnstrovat? Já třeba nevím, e by někdo v Evropě silně zbrojil a chystal se na válku. (I kdy Blair se chystá obnovit jaderný program VB.)
"Nový začátek pro mír, spravedlnost a demokracii je moný." Jaký nový začátek? A proč začátek? Teď se dělá ve patně? Začátek čeho? Míru? Přece nejsme ve válce.
"Hledejme nový začátek, cestu k nové kultuře lidí spoluijících ve 21. století, kultuře globální spravedlnosti."
To jsou tak veliké fráze, e toto stanovisko vlastně vůbec nechápu. To je jak říct - CHTĚJME LEPÍ SVĚT!
Moná to jen patně chápu. Moná toto stanovisko je pro SEL jen velice obecná osnova pro dlouhodobou a náročnou práci.
Komentář ze dne: 07.05.2005 13:36:54 Reagovat Autor: neregistrovaný - Michal Koudelka (mithrandir1984cz@centrum.cz) Titulek: Sjednocena evropa
Ja mam spise strach ze sjednocenou Evropu postihne stejny osud jako OSN. Cim vice statu, tim mensi schopnost rozhodovat, az je cela organizace spise pro ozdobu.
To ze OSN nedokazalo zabranit utoku na Irak a vzmohlo se max. k formanlnimu protestu je velmi dobry priklad.
Souhlasém s K. Sidonem, e obdobné slavnostní deklarace nejsou ádným průlomem. Nic proti nim, ale chce to více konkrétnosti. Tím se ale dostáváme na půdu debaty o dneních cílech aktivní diplomacie a odborného posuzování konkrétních bezpečnostních projektů.
Stejně tak je to z řečmi o militarizaci EU. Bez shody na odzbrojovacích procesech i mimo Evropu to asi nepůjde. Zřejmé je, e i konkrétní mise potřebují určitou kapacitu vlastních ozbrojených sil, stejně trak jako určitý specializační profuil vůči NATO. Tak kde tedy je objektivní hrabice mezi funkčním bezpečnostnín systémem a militarizací ?
Koneckonců nadení pacificté i ozbrojení vojáci dnes jsou silami, které mohou tvořit mír a stejně tak mohou být obě tyto skupiny vtaeni do her, kde v konečném důsledku mír spíe oslabí.
Třeba můeme chtít 6 a 3/4 internacionálu - co to pomůe, kdy se pod její křídla stejně nikdo nepoene. Platformy různých nositelů jediné pravdy (stalinské, trockistické, marx-leninské, centristické, socialistické, maoistické ...- těch u bylo).
Lidé se mají spojovat tam kde mají k sobě blízko a kde mají společně co efektivně řeit. A to nepochybně je u nás zejména prostor evropské integrace. Tím nevolám po rezignaci na internacionální přístup např. k problémům hladomoru v subsaharské Africe. či jinde ve světě
Socialismus můe zvítězit jedině celosvětově! A aby zvítězil, potřebuje internacionálu!
Komentář ze dne: 16.06.2005 11:46:15 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: 5. internacionála
SEL vznikla na velmi rozsáhlém půdorysu evropské levice se snahou zachytit se ideově někde v jejím těiti. Přestoe je z hlediska svých dneních členů názorově velmi rozmanitá, přesto (někdy právě proto) je nepřijatelná pro subjekty, stojící na půdorysu dále od středu.
Aby mohla existovat internacionála, musela by být názorově uí. A kdyby byla názorově uí, byla by nutně jetě mení, ne je SEL dnes.
Stačilo by se ostatně zeptat jen trockistů, proč se jim nedaří vybudovat internacionálu. I malé (z pohledu zevně zanedbatelné, a marginální) rozdíly v názorech znamenají nepřekonatelné překáky pro vybudování jednotné organizace.
Komentář ze dne: 16.06.2005 09:25:51 Reagovat Autor: neregistrovaný - Garfield (@) Titulek: Nepotřebuje ale diktát z centrály
Nic proti internacionalismu zahrnujícího svou sounáleitostí celou planetu, ale to není v rozporu s uími kontakty na jednotlivých kontinentech či větích regionálních celcích. Zesvětovění (ve frankofóním světě mundializace) má i svůj decentralizovaný rozměr, co se promítá také do multipolarity vývoje. A Evropa je zcela bez diskuse jedním z takových světových center.
Koordinace a dokonce i integrace evropské levice je přinejmením reakcí na stejné procesy v politické pravici. Jakákoliv internacionála by byla patná, kdy by zase byla důsledkem mocenské snahy hegemonizovat hnutí jedním vzdáleným centrem. Ostatně za tím vdy stojí imperiální zájem jedné v velmoci ovládat svět. To nemá se světovým rozměrem socialismu nic společného. Někdejí moskevské informbyro toho bylo přesnou ukázkou.
A pokud jde o to, e socialismus (socialistická revoluce) musí mít nutně světový rozměr - tak to je velké zjednoduení. Koncept socialismu v jediné zemi sice dostal v nedávné historii co proto. Na druhou stranu, i kdy proces globalizace nahrává větímum rozměru kvalitativních změn v civilizačním vývoji, tak nemusí jít o celosvětový poár, nýbr o sloitějí proces s více etapami. Socialismus pouze v Evropě jako počátek takového procesu si představit dovedu. Obdobně jistě uvaují v Číně.
Komentář ze dne: 16.06.2005 11:09:18 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Nepotřebuje ale diktát z centrály
Myslím, e to Garfield popsal docela dobře. Na jednu stranu musí existovat obecné (globální) dlouhodobé podmínky, dané předevím tím, e kapitalismus vyčerpal vechny své lidsky akceptovatelné monosti, a na druhou stranu budou určující zvlátní (lokální) podmínky, které umoní krok vpřed, spojený s téměř okamitým rozvojem produkčních sil. Oba typy podmínek musí být splněny současně.
Ceterum autem censeo stalinismum esse delendam...
Komentář ze dne: 17.06.2005 12:01:15 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek:
Pokud jde o "internacionálu", resp. "názorovou jednotu a semknutost", platí myslím ve výe napsané také pro seskupení působící v rámci jedné země, i v jejich případě je podle mne nutné hledat spíe jednotu akční - na jistém společném "minimálním" ideovém základě. Dosavadní historie stálého těpení na základě ideových/ideologických rozdílů byl snad nutný pro to, aby si lidé ujasnili své postoje, dlouhodobě ale působí negativně. Viděl bych cestu v jakémsi "federativním" (moná jetě přesněji "konfederativním" ) seskupování se, jeho by se účastnily ideově kompatibilní skupiny.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píe, e je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leí v aludku tomu zoufalému tapetáři, take je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli e se mi zdá, e militantní skupiny dosahují lepích výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji patně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkueností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se mylenka lidové fronty boje proti faismu prosadila v naem hnutí, a kdy bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec moné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, e virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, e jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnail. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle mnoství zbytečné práce opravdu stojí ...