Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 30.01.2006 09:10:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - Egon (@) Titulek: Nezvykle upřímné
Touché ....zásah, jen bych dodal, abyste neby nařčen z nějakého flagelanství neboli sebemrskačství, e je k tomu nutná vlastní iniciativa - co nejobjektivněj pohled na zločiny tzv, reálsocialistických reimů samotnými socialisty. Bez stalinizujících výmluv ale také bez ústupků bigotním anitkomunistům.
Komentář ze dne: 30.01.2006 18:11:08 Reagovat Autor: neregistrovaný - Andrej Sablic (sablic@minet.sk) Titulek: krátka ale vána poznámka
Upozorňujem na bod:
19. Znárodnění ekonomiky, co je stálým rysem komunistického reimu a pochází přímo z jeho ideologie, omezuje soukromý majetek a individuální ekonomické činnosti. Jako důsledek jsou občané zranitelnějí tváří v tvář státu, který je monopolním zaměstnavatelem a jediným zdrojem příjmů.
Ide aj o:
a. Kritiku znárodňovania v ČSR v rokoch 1945-48, teda v plne pluralitných demokratických podmienkach
b. Totálne nepochopenie zmyslu znárodňovania (znárodňovanie nie je potatnenie!!!).
c. Ide o iroku závoru na ceste k pokrokovému mysleniu a k formovaniu spoločnosti zaloenej na žudskosti.
Ete sa ozvem podrobnejie.
Andrej Sablič
Komentář ze dne: 30.01.2006 19:16:13 Reagovat Autor: neregistrovaný - Garfield (@) Titulek: Re: krátka ale vána poznámka
a) bod 19 není v schválené rezoluci, ale v průvodním, neschvalovaném memorandu. Jazyk zde není zrovna exaktní, ale to mne a tolik netrápí, to u se vpolticky psaných důvodových zoprávách stává.
b) e ze společentění nemusí být ani státní ale dokonce ani velidové vlastnictví nepochopili předevím samotní komunisté. Tam je také závora nejen k pokrokovému ale také k ekonomickému mylení (viz co ve se vydávalo za politickou ekonomii socialismu).
c) vlny privatizace a nacionalizace majetku jsou známé i z kapitalistických reimů.
Debata o znárodňování u nás můe začít legitimním a irovce přijímaným koickým vládním programem ale také pokračovat k pozdějí násilné kolektivizací a honu i na drobné ivnostníky (za rámec slibů, kteří komunisté dávali v roce 1946).
Komentář ze dne: 31.01.2006 10:46:26 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: krátka ale vána poznámka
To jste předevím Vy, kdo nepochopil slova, která komentujete. Jaké znárodnění má na mysli autor memoranda, vyplývá jasně z druhé věty toho bodu 19. : stát jako monopolní zaměstnavatel. V roce 1945 stát monopolním zaměstnavatelem rozhodně nebyl. Po válce se znárodňovalo i jinde a nelo o státy s vedoucí úlohou KS.
A pokud jde o Vai b) připomínku : znárodnění v r.1945 skutečně nebylo postátnění - lo vlastně o manaerské řízení se zpětnou vazbou závodních rad, kde prostě dividenda nela soukromému kapitálu, který byl zbaven vlivu na podnik - nelo o vlastnictví ministerstev s hierarchii, kterou známe z pozdějích dob - u nepluralitních.
Jinak ta "pluralita" v letech 1945-8 byla silně okletěná - novou stranu si nikdo jen tak zaloit nemohl. I sociálně demokratická Strana práce na Slovensku byla zaloena a po dlouhé době (a to měla přímluvce v ČSSD), protoe na Slovensku se KSS a ČSSD sloučily u v době SNP.
Komentář ze dne: 31.01.2006 18:10:33 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: kontexty
Tato poznámka by patřila asi jinam, ale tam se na téma L. memo. nediskutuje, proto ji dávám sem.
Kritizujeme-li text(y) oficiálních prohláení, je třeba si uvědomit e:
1. Stanoviska vznikala v době, kdy jetě nebylo ani zdaleka jasné, e bude přijata jen ta "přijatelnějí" část memoranda. reagují samozřejmě tedy také na důvodovou zprávu etc.
2. Jsou to obvykle výsledky určitých kompromisů: např. prohláení Strany EL bylo přijato jako kompromis za situace, kdy bylo výkonnému výboru předloeno (+/- neprosaditelné) "ostřejí" stanovisko připravené PDS a (obdobně neprosaditelné) stanovisko připravené KSČM. (Je třeba říci, e TOTO stanovisko připravené H. Charfem pro VV SEL bylo z mého pohledu stále výrazně lepí, ne výsledek, který nakonec KSČM přijala). Za takové situace přijal VV EL text, který ji jednou byl kompromisně schválen, a to frakcí GUE/NGL v EP. Má sice své dosti velké slabiny, ale a) je to stanovisko odsuzující návrh rezoluce (k tomu viz bod 1.) a b) obsahuje také výslovné odsouzení zločinů stalinismu. Take pro obě "křídla" splňuje to, co povaovala v tu chvíli za hlavní.
Komentář ze dne: 03.02.2006 18:22:46 Reagovat Autor: neregistrovaný - Josef Heller (josef.heller@kscm.cz) Titulek: Vcelku souhlasím ale..
Vcelku souhlasím s úvodním článkem M.Neuberta.Ani mne jeho výběr z Lindbladova memoranda nijak zvlátě neodpuzuje. Mrzí mne jen, e něco podobného nedokázaly z vlastní iniciativy udělat komunistické strany, zejména moje strana - KSČM. Zarputilá snaha potlačit vechny prvky kritiky minulého systému a jeho deformací, nebojím se napsat i zločinů mne po léta tve a léta se s ní snaím bojovat.Marně. Místo toho zjiují, e u řady členů KSČM (netroufám si odhadnout podíl na celkovém členstvu) dnes vládne něco, co se v případě nacistických zločinů nazývá "osvětimská le". Ano, tento sociální jev lze vysvětlit jak sociálně - minulá vládnoucí třída řídícího aparátu hájí své zájmy, tak psychologicky - staří členové strany (větinou z řad niích sloek minulé vládnoucí třídy) si vytvořili náboernství, kterým si léčí frustraci z pádu minulého systému. Je to do značné míry záleitost věku.
Ale - jak pak chceme vyvodit poučení z minulosti a vyhnout se monému opakování chyb ?
Jetě k Lindbladovi - slabinou tohoto počinu je ovem tato věc - zločiny kapitalismu ádné kritice podrobeny nejsou, ani se o nich nehovoří. A dále - cílem je zdiskreditovat, případně zlikvidovat jakoukoliv alternativu kapitalismu, zejména tu, která si umí vyvodit poučení z minulosti a jde jí o nový demokratický socialismus. V tom je nebezpečnost celé záleitosti.
Komentář ze dne: 04.02.2006 10:46:55 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Vcelku souhlasím ale..
Se závěrečnou poznámkou Hellerovou - e se v rezoluci nehovoří o zločinech kapitalismu / e cílem je diskreditovat alternativu kapitalismu - v zásadě souhlasím. Proto jsem také napsal: "necháme-li úmyslně stranou...".
K tomu vak dvě poznámky:
1) Pokračování v takové argumentaci by ovem vycházelo z toho, co od daného politického partnera (nyní evroptí lidovci) vlastně očekávám. Jednalo by se tedy ne o posouzení toho, co kdo řekl, ale kdo něco řekl.
2) Ve svém důsledku bych tedy mluvil o SOBĚ a ne o věci jako takové. Daleko lepí by bylo, aby evropská levice přila s JINOU iniciativou, která si na evropské půdě podá naopak kapitalismus.
Komentář ze dne: 06.02.2006 09:24:51 Reagovat Autor: neregistrovaný - Egon (@) Titulek: Re: Re: Vcelku souhlasím ale..
O podobné iniciativě píe senátor Balín na BL (nezveřejněný článek v Právu).
Kdo se takové inciativy ujme - levé křídlo socialistů - ti stále berou komunisty jako konkurenty. Komunisté ze západu ? Neměli by chybět, ale dění u nás mají poněkud zprostředkované. Komunisté východu ? Ty se jetě nevymotali z pasti stalinismu a chápou takovou kritiku jako ideovou nebo dokonce národní sebehanu (viz Zjuganovovo spojování rezoluce Rady se zpochybnováním II. světové války).
KSČM je zatím poměrně silná, ale je mezi mlýnskými kameny. A navíc její současný místopředseda pro zahraničí Exner asi není ten kdo by na apel senátora Balína dvakrát slyel. Take věřit, e kapka nakonec vyhloubí beton současných postojů ? Aklespon jste v této diskusi nějakou tu kapku přidali.
Komentář ze dne: 06.02.2006 11:51:21 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Vcelku souhlasím ale..
Můeme mluvit o internacionalizaci a snait se o ni, ale kadopádně "kadá politika je lokální" - správně připomíná slova amerického politika O'Neilla článek "Ta nae politika česká" (u nás čl. 2006020502).
Velkou silou není jen lidské slovo, ale i mlčení. Tak my se alespoň snaíme působit na vědomí lidí na levici, e "normální je o problémech mluvit". Sami ten "beton současných postojů" nerozdrobíme...
Senátor Balín píe o mezinárodním odsouzení vech nedemokratických a zločinných praktik, ne jenom kapitalismu. Přetlačování v rovině pseudohistorických knih "Černá kniha komunismu" a "Černá kniha kapitalismu" právě jen přispívá k polarizaci a nikoliv k objektivitě. Taková inciativa chybí protoe hnutí je atomizováno (nejen lokalizováno) a v některých jeho odnoích dokonce moná probíhá regrese (co je bez řádné teorie logické).
O hodnotě omluvy z mimořádného sjezdu KSČ z prosince 1989 je zbytečné vést spor - je to věc historicky podmíněná a samozřejmě tím není věc na věky vyřízena. Kritická reflexe reimů v sovětském bloku celým hnutím (s mezinárodním dosahem) na svůj čas teprve čeká a zřejmě doba nenazrála k podstatnějím změnám. Ku kodě těch, kteří chtějí být novou avandgardou a zatím jen taktizují a přelapují.
Komentář ze dne: 05.02.2006 05:29:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - JUDr.PraotecCech (JUDr.PraotecCech@seznam.cz) Titulek: Odsouzení komunismu RE
Plný souhlas! Jen mám jeden mentální problém.Komunisté - ti předlistopadoví, jsou dnes jedním mahem odkopáváni jako praiví psi (kromě naich ODS soudruhů)- řečeno slovy naich velmi "tolerantních" muslimských přátel. Ale probůh, bylo mnoho či větina výjimek. Například nebýt mé tety celkem vysoce v KSČ postavené, tak bych jako syn politického vězně v 50 letech nemohl studovat. Nikde. Dělala to pro nás, děti politických vězňů, pro nic jiného.Po revoluci na ní kydali pínu kde mohli. Věřím e tak 80 procent tehdejích tam bylo jen z důvodu, aby mohli pracovat, kde chtěli a bylo jen pár "kovanejch", kteří "to rali" I ty jsem znal. Přistupujme k těm věcem proto s chladnou hlavou a chladným rozumem a s časovým nadhledem. Hodnome ve objektivně i kdy komunisti to tak nečinili a "kdo neel s námi el proti nám". To bylo ílené. Nebuďme proto jako oni. Jinak mi Česko připadá jako národ kádrováků - kdo byl loajání vůči císařu pánovi, kdo nebyl, kdo byl loajální za protektorátu, kdo byl za války na západě a kdo na východě, kdo byl kulak, ivnostník, kdo byl/nebyl v jaký straně, později v KSČ atd.To je přeci směný, malý a ubohý. Akcent by měl být dán na to, kdo co ukradl, zpronevěřil či koho zabil. To ale v dnením Česku nikomu moc nevadí. Bohuel. Ale o tom by to vechno mělo hlavně být !
Zdraví PC
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píe, e je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leí v aludku tomu zoufalému tapetáři, take je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli e se mi zdá, e militantní skupiny dosahují lepích výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji patně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkueností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se mylenka lidové fronty boje proti faismu prosadila v naem hnutí, a kdy bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec moné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, e virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, e jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnail. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle mnoství zbytečné práce opravdu stojí ...