logo SDS
Dnešní datum: 01. 05. 2025   | Hlavní stránka | Tématické skupiny | Seznam rubrik | Download |  
zelené návěští   Hlavní menu zelený nadpis
Hlavní stránka
Kdo jsme - něco o SDS
Stanoviska SDS
Tiskové zprávy SDS
International
Staré stránky SDS

Ankety
Download
TOP 50
Tématické skupiny
Seznam rubrik (témat)

červené návěští   Rubriky červený nadpis

zelené návěští   Čtenář zelený nadpis

Jméno (přezdívka)
Heslo


Úprava osobního účtu

červené návěští   Evropská levice červený nadpis


Na web SEL

Manifest SEL
Čtěte o SEL u nás


zelené návěští   Nejčtenějąí/rok zelený nadpis

Neexistují vhodná data!


červené návěští   SDS červený nadpis
Strana demokratického socialismu
Přípotoční 869/19
101 00 Praha 10
Návątěvy po předchozí dohodě
tel.:
(420) 608 630 506
(420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS)
Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010
Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme.
secret@sds.cz
(c) SDS

Kanál RSS

TOPlist

zelené návěští   Interní statistika zelený nadpis
Denni
Max. 22
Prům. 15
21 denni
Max. 2141
Prům. 288

Nyní si čte web : 62 uživ.

Komentáře
ke článku: Co musíme dělat za komunisty
(ze dne 02.04.2006, autor článku: Petr Uhl)

Komentář ze dne: 22.04.2006 06:32:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - petr (petrpodh@seznam.cz)
Titulek: nejvyšší soud uznal...
Přeju dobrý den!
Pane Uhl, podle Vás třídy jsou a nebo nejsou?
S pozdravem
Petr Podhorský

Komentář ze dne: 24.04.2006 13:07:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Šavel (@)
Titulek: Jak myslet třídně
Inu, třídy jistě jsou - a nejen ta 3.B, do které chodili Mach a Šebestová.
Třídy se používají v zoologickém třídění (vedle kategorií jako druhy, čeledě) a pomáhají nám se oreintovat v živočišném světě. A třídy se používají v sociologii, také jako určité myšlenkové vymezení určitých skupin lidí. Konec konců možnost takového třídění se používala už před Marxem, tak co ?
Problém je jestli existence takového roztřídění společnosti a rozpornost takto vymezených třídních zájmů legitimizuje používání násilí - v zrůdné podobě za Stalina, kdy se princip zostřujícího se třídního boje obrátil proti těm, za které chtěli původně komunisté bojovat.
A tak třídní myšlení obsahující nezbytnou ingredienci třídních instinktů (jako instinkt predátora) spojených s třídní nenávistí je vlastně produktem civilizační regrese.
A má jak stalinistický pól, tak i jeho nastavené a pokřivené zrcadlo v podobě militantních antikomunistů.
Nevím jestli opřesně vystihuji smysl kritiky P. Uhla, ale toto rozlišení je asi podstatné pro další existenci zejm. komunistů v KSČM. A zřejmě toto rozlišení nezvládají vždy zcela bez problémů.

  
Komentář ze dne: 24.04.2006 14:50:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - astream (@)
Titulek: Re: Jak myslet třídně

".....Problém je jestli existence takového roztřídění společnosti a rozpornost takto vymezených třídních zájmů legitimizuje používání násilí - v zrůdné podobě za Stalina, kdy se princip zostřujícího se třídního boje obrátil proti těm, za které chtěli původně komunisté bojovat....."

Jde o to JAKÉHO násilí : násilí, při kterém usiluji o likvidaci třídy, která sama není založena na mimoekonomickém přinucení, není podle mně legitimní. Mám na mysli - třída se v určitém historickém období prostě přirozeně reprodukuje kdykoli, když není vytrhávána nonstop jak plevel (viz Maďarsko, Polsko 80. let, o Jugošce ani nemluvě ...) ...

Na druhou stranu si nedovedu představit, že by třeba revoluční Francie v letech 1793 a následujících prostě vyklidila Vendée s tím, že třídní násilí je obecně nelegitimní a nepřípustné ... mimo třídních souvislostí nutno "vlastenecky" dodat, že by ve Vendée asi hned vylodili britští červenokabátníci



    
Komentář ze dne: 25.04.2006 03:00:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Podhorský (petrpodh@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Jak myslet třídně
Ano, třídy tedy jsou, a tedy mezi sebou soupeří. Věty o
násilí v různých stupních a agresivitě, myslím, patří do jiné kapitoly

  
Komentář ze dne: 25.04.2006 02:48:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Podhorský (petrpodh@seznam.cz)
Titulek: Re: Jak myslet třídně
Ano, děkuji, třídy tedy jsou, tedy mezi sebou soupeří

Komentář ze dne: 24.04.2006 19:17:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - pan Opatrný (@)
Titulek: pozor na zákony
Tady už bych řekl, že se dostávají někteří besedníci těsně na hranu platné legislativy. Jiná věc je, zda je tato legislativa udržitelná - souhlasím v tomto směru opatrně s astreamem, že určitá míra "třídního násilí" provázela všechny dosavadní revoluce. Ostatně - např. i včetně dnes oslavované maďarské revoluce 1956.
Zrůdnost stalinského systému byla opravdu v tom, že "třídně" zdůvodňoval násilí, které s "třídním bojem" nemělo vůbec nic společného.

  
Komentář ze dne: 25.04.2006 01:02:08     Reagovat
Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz)
Titulek: Re: pozor na zákony
Já si myslím, že je ta "hrana" ještě o velký kousek dál. Zatím si tu ostatně prohlížíme mrtvé brouky :-)))

Jinak - podle mne byla zrůdnost stalinského systému hlavně někde trochu jinde: v tom, že někteří věřili v nutnost a oprávněnost používání násilí i ve chvíli, kdy se toto obrátilo proti nim.

  
Komentář ze dne: 25.04.2006 03:20:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Podhorský (petrpodh@seznam.cz)
Titulek: Re: pozor na zákony
Otázka na pana Uhla byla, zda jsou či nejsou třídy.
O stalinském systému se nebavím, to je věc jasná.
Z dosavadních reakcí se dovídám, že třídy jsou, mezi sebou soupeří a odhaduji, že soupeřit budou i nadále a tedy pojem - třídní boj - je pravdivý. Jiná kapitola může pojednávat o způsobech tohoto boje. Třeba tanky nebo
otevřeným a srozumitelným popisem a zhodnocováním
dosavadních zkušeností.
Škoda, že to rozebírání minulosti se děje příliš nenápadně.

    
Komentář ze dne: 25.04.2006 08:30:22     Reagovat
Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz)
Titulek: Re: Re: pozor na zákony
Rozebírání minulosti je jistě důležité. Máte pocit, že by mělo být výraznější?

Já si myslím, že už by to pomalu chtělo přejít od analýzy k syntéze...

      
Komentář ze dne: 26.04.2006 15:09:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Podhorský (petrpodh@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: pozor na zákony
Ano, rozebírání minulosti by mělo být tak výrazné jak to jen jde. A přechod od analýzy k syntéze chce být rovněž
bez váhání.
Nevýrazné rozebírání a hodnocení minulosti má za následek, že strany s názvy " komunictická, soc. demokr.,
humanistická, socialistická" zůstávají ve svých konkretních projevech za svým pojmenováním. Mladí, kteří nastupují do těchto stran pak tápou, některé jejich projevy jsou nedemokratické - snad někdy KSM. V dosavadní historii
vzájemného soupeření tříd, aproto jsem se ptal pana Uhla
zda třídy jsou a nebo nejsou, je dost je dost materiálu
k analýze a pak k syntéze abychom mohli kvalitním způsobem vysvětlit nastupující generaci vysvětlit co je avantgardní a co anarcistické a proč bych těžko obhajoval
názor, že např. KSČM je pokroková strana. Pak snad bude i v avantgardních stranách více mladých s kvalitními názory jako byli kdysi např. Seifert. Halas...

      
Komentář ze dne: 26.04.2006 15:11:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Podhorský (petrpodh@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: pozor na zákony
Ano, rozebírání minulosti by mělo být tak výrazné jak to jen jde. A přechod od analýzy k syntéze chce být rovněž
bez váhání.
Nevýrazné rozebírání a hodnocení minulosti má za následek, že strany s názvy " komunictická, soc. demokr.,
humanistická, socialistická" zůstávají ve svých konkretních projevech za svým pojmenováním. Mladí, kteří nastupují do těchto stran pak tápou, některé jejich projevy jsou nedemokratické - snad někdy KSM. V dosavadní historii
vzájemného soupeření tříd, aproto jsem se ptal pana Uhla
zda třídy jsou a nebo nejsou, je dost je dost materiálu
k analýze a pak k syntéze abychom mohli kvalitním způsobem vysvětlit nastupující generaci vysvětlit co je avantgardní a co anarcistické a proč bych těžko obhajoval
názor, že např. KSČM je pokroková strana. Pak snad bude i v avantgardních stranách více mladých s kvalitními názory jako byli kdysi např. Seifert. Halas...
Málem bych zapomněl říci: toto musíme udělat za komunisty...

    
Komentář ze dne: 25.04.2006 19:07:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Prudentius (@)
Titulek: Re: Re: pozor na zákony
Nejde jen o to zda třídy jsou, ale jaký jim přikládat význam, jak s nimi pracovat, když jejich existence nemá přímé důsledky (třídy an sich) a není ani zjevná přímo (třídy fur sich) jako kdysi.
A rozpornost jejich zájmů nemusí končit bojem či válkou (Klassenkampf, klasovaja borba - vlastně vojenské termíny). Potoky krve, viselci na šibenicích, tuhá politická nesvoboda - trendově se civilizační formy násilí samozřejmě mění (riziko návratu přitom není vyloučeno), ale nemizí.
Řešit rozpor lze konfliktně (až po fyzickou likvidací protivníka), konsensuálně (dohodou o určité rovnováze, zřejmě dočasné), nebo přeměnou zmíněných tříd do jiné sociální kvalityn a tím i změnu zíněného rozporu.
Pokud jde o "úlohu násilí v dějinách" - bylo, jest a bude, ale nejde o míru agrese násilníka (psychologický pojem).
Podle mne lze rozlišovat násilí zejm. podle legitimity (obdobně jako právo rozlišuje zcizení a odcizení věci či práv) a podle cíle násilí (viz předchozí odstavec - konflikt, tlak na konsensus a transformaci).

červené návěští   Hlavní zprávy červený nadpis

zelené návěští   Novinky zelený nadpis
16.04.2018: Letní univerzita Evropské levice 2018
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.

16.06.2017: Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri

16.06.2017: Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).

09.05.2017: Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.

červené návěští   Anketa červený nadpis
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?

V Sýrii ani ľádní váleční sirotci nejsou.
2019 (2019 hl.)
Nebrat! Jeątě by nás podřezávali.
1565 (1565 hl.)
Konečně někdo uvaľující lidsky.
1653 (1653 hl.)
A» se kaľdý stará o sebe, nic nám do nich není.
1042 (1042 hl.)
Je to sice politikum, ale krok správným směrem.
1664 (1664 hl.)
Raději bychom měli zvýąit svou ostudně nízkou rozvojovou pomoc.
1607 (1607 hl.)
Prohnilý humanismus !!
1053 (1053 hl.)

Celkem hlasovalo: 10603


zelené návěští   Vyhledávání zelený nadpis


na nových stránkách

Rozšířené vyhledávání
Tématické skupiny
Seznam autorů


Google

web
sds.cz
blisty.cz
bbc.co.uk

zelené návěští   Vaąe komentáře zelený nadpis
[15.05.2018 19:15:23]
josef mikovec
Bohumír ©meral - Mučedník ztracených a vysněných příleľitostí http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ...

[15.05.2018 18:54:53]
josef mikovec
Zde jest zkuąební kámen, na němľ se dokáľe, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ...

[21.03.2018 17:10:12]
n
Snad se něco doví,!

[19.11.2016 10:28:45]
l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohuľel se v něm dopustil dehonestujícího přeąlapu, kdyľ prohlásil, ľe Per ...

[27.02.2016 10:01:56]
l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati. Paní Neudorflová sice správně píše, že je chyba, k ...

[28.10.2015 09:08:14]
-ik
Dobrý den pane ©lemendo! To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty? Já mysl ...

[04.09.2015 14:20:12]
n
Samozřejmě, ľe jiľ těąím na shromáľdění, jako posledně na Václaváku. Doufám, ľe nebude chybět pán ©afr, kterého tímto srdečně zvu. ...

[13.08.2015 13:11:01]
n
SDS leží v žaludku tomu zoufalému tapetáři, takže je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ...

[13.08.2015 01:44:03]
-ik
Jestli že se mi zdá, že militantní skupiny dosahují lepších výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji špatně. Oni mohou ...

[08.06.2015 21:05:37]
-ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkušeností z jiných čá ...

[25.05.2015 14:58:27]
n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naąi zemi, jiľ dosáhli hranic daląího materiálního pokroku a jeho daląí zvyąování je n ...

[25.05.2015 08:21:23]
l&s
"Proč se myšlenka lidové fronty boje proti fašismu prosadila v našem hnutí, až když bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec možné, ab ...

[13.05.2015 09:45:10]
Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, že virtuální diskuse na webu nebo na ...

[10.05.2015 23:25:51]
-ik
Mám pocit, pane Neuberte, že jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnažil. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ...

[06.05.2015 10:38:48]
n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle množství zbytečné práce opravdu stojíš ...


Teze programu SDS
Teze programu SDS

Bahisikayet.com Extrabet Deneme bonusu Denemebonusuz.com

Deneme Bonus Veren Bahis Siteleri 2022

en iyi bahis siteleri

jetbahis-girisi.com

Rexbet-girisi.com

hovarda-girisi.com

mobilbahis giris

sekabet guncel adres

asyabahis guncel adres

Maltcasino

pinbahiskayit.com

Tyto stránky byly vytvořen prostřednictvím redakčního systému phpRS.