Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Já nevím, co se jiným anarchistům než tvůrcům na tomto textu nelíbí -
Je to určité umírněné minimum ?
Je.
Obsahuje to vše podstatné ohledně anarchistického postoje ke světu a společnosti ?
Obsahuje.
Je to nakonec i celkem umírněné - a tak to u všech možných "minim" taky má být.
Mně se to těžce zamlouvá též a nejsem přímo anarchista - jenom mírně nazelenalý levicově liberální socan ...
Komentář ze dne: 24.01.2008 17:32:45 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek:
Tak tohle může prakticky s čistým svědomím podepsat každý kdo se cítí být na levici.
O náplní lze diskutovat, to ano a konečně je to i žádoucí - napříč celou levicí - pokud akceptuje požadavek změny současného stavu.
Komentář ze dne: 24.01.2008 21:10:31 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Právě ta umírněnost je překvapivá
Pánové astreame a polku, právě kvůli té překvapivé umírněnosti a absolutní přijatelnosti jsme to anarchistické minimum převzali.
A navíc je tu ještě jeden rozměr. Mluvíme-li občas o akční jednotě levice jako o levicovém minimu, pak se mi anarchistické minimum jeví dokonce jako možný základ jednoty ideové. Možná právě tohle některým anarchistům vadí - tím je nechci nijak deklasovat: najdou se i jiné proudy, které by tento text asi těžce skously.
Komentář ze dne: 25.01.2008 11:13:01 Reagovat Autor: [ALF] - ALF (@) Titulek: Re: Právě ta umírněnost je překvapivá
mně to přijde spíš jako krédo slušných, svobody milovných a sociálně odpovědných lidí než levicový program.
Pod tím bych si představoval přeci jen konkrétnější cíle a také prostředky k jejich dosažení.
Komentář ze dne: 01.02.2008 19:09:28 Reagovat Autor: [E.T.] - E.T. (@) Titulek: Re: Re: Právě ta umírněnost je překvapivá
Ano, slušné a vágní. Ale u ČSAF je možné hledat nějakou inspiraci. Možná méně minimalistický, ale zato věcnější je např. článek na www. csaf.cz podepsaný Tomem Wetzlem o participaci jako faktoru uvědomování dělníků.
Economic demokracy by opravdu mohla být pro ostatní levici určitou inspirací. Všichni kolem toho krouží ale není to programově dotažené. Kdysi se něčemu podobnému u nás věnoval Klub lidového podnikání, ale už jsem dlouho o něm neslyšel.
Komentář ze dne: 25.01.2008 12:03:00 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Diskuse na téma stát.
"Na straně druhé stát, který již ze své historické podstaty slouží především privilegované menšině k ochraně jejího bohatství a zájmů. I tzv. zastupitelská demokracie ve skutečnosti nezastupuje vůli obyčejných lidí, ale zejména zájmy mocenských elit. To se ještě výrazněji projevuje v nadnárodních politických a finančních organizacích, jejichž rozhodovací centra jsou ještě vzdálenější hlasům lidu a mnohem vstřícnější lobbistickým tlakům."(z článku)
- - Pravděpodobně STÁT je to hřiště, kde se má odehrávat utkání mezi jednotlivými polit. skupinami. Je pro mne překvapením, že anarchisté se organizují na vyšší úrovni než dříve. Získají tím asi větší sílu, ale ztratí částečně "anarchii". To ksčm si asi stále myslí, že je stát
a ostatní se jimi mají řídit. Snad chtějí zase diktaturu proletariátu či co. Obě tyto skupiny se mýlí v tom, že stát něčemu slouží již ze své "historické podstaty". Tento pohled na stát je nepřijatelný. Jeho přízeň se přiklání k té straně, která získává větší sílu, ať již ve volbách, či jiným způsobem. Zastupitelská demokracie zastupuje vůli obyčejných lidí do té míry, do jaké jsou ochotni "obyčejní" lidé si toto uvědomit a pro toto pracovat. To taková soc. dem. uměla s lobystickými kejklemi více pracovat.
Komentář ze dne: 25.01.2008 15:28:15 Reagovat Autor: neregistrovaný - Bedřich (@) Titulek: Re: Diskuse na téma stát.
Stát všechno co říká - lže a všechno co má - ukradl!
Který filosof to napsal? Víme, tušíme...???
Komentář ze dne: 28.01.2008 12:13:32 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Který filosof to řekl, nevím. Asi žádný. Leda některý od Pinkasů z hospody. Tam se takové výroky děly už za Švejka Josefa. Anarchisti tak hloupí nejsou.
Komentář ze dne: 29.01.2008 16:44:44 Reagovat Autor: neregistrovaný - Bedřich (@) Titulek: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Stát je nejstudenější ze všech studených netvorů, a tato lež mu leze z tlamy - Já stát jsem národ!
Komentář ze dne: 29.01.2008 17:22:15 Reagovat Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
takovému krasodušství a metaforám moc nerozumím. Studený netvor nebo teplé stvoření.... podstatné je JAKÝ je stát (politická moc) zapotřebí.
Takové glosy - viz výše -vedou k otázce zda mají kořeny nacionální či v historickém anarchismu. Tedy Blut und Boden a nebo boření templů. Pro programové minimum levice zcestné.
Krásné duchy zde, potkat lze toliko snad náhodou až o půlnoci. Je brzy, příliš brzy. Na lůzu se nezlob, bratře můj, je schopna říci ti cokoli.
Komentář ze dne: 30.01.2008 11:17:11 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Snář Anny Novákové, vydaný Vaňkem a Votavou v roce 1932, zděděný po babičce a otevřený cca po 20 letech, se k celé věci po svém oprášení vyslovuje následovně:
Ducha viděti - úmrtí;
s duchem rozmlouvati - zlé znamení;
ducha vysvoboditi - dobré znamení;
duchy vyvolávati - víra v pověry ti uškodí.
člověk si občas musí ulevit, ale pánové či dámy raději odložte snáře, breviáře modlitební mlýnky a jiné pomůcky. On se pak člověk zasní a když se probudí, tak neví která bijea místo duchovna skončí spiritusmem.
Pokusme se přičinit něco k té hledané kostře levicového programového tmelu. Místo telekracie informační demokracie, místo chudinského systému spolupráce občaského a státního na motivujících sociálních službách. Místo zdivočelého olygopolu regulace trhu, místo národního státu stát občanský.
Komentář ze dne: 30.01.2008 15:31:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - lucie (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Snad to není jurodivý Friedrich, který tak rád filosofoval kladivem?:-)
Smutný pohled na žalostné žvanění politiky, krotké barbarství našich státníků... Boha omlouvá pouze to, že neexistuje. Tvůrci to byli, ti stvořili národy a tisíce jich cílů. Tisíce pastí líčí na dav konstruktéři států a soustátí.
Komentář ze dne: 31.01.2008 22:01:20 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Tak tohle mi už zavání doktorem Chocholouškem
Komentář ze dne: 01.02.2008 08:06:47 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
na růžku měli zavřeno a tak nezbývá nic než nivý pocit anarchismu a vzpomínka na Tornádo Lou, která dnes večer zatančí opět někomu jinému. Nihil humanum alienum puto... to by měli v bláznicích narváno. Tihle to mají bez hospitalizace.
Komentář ze dne: 01.02.2008 10:21:04 Reagovat Autor: neregistrovaný - Karl (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Vrcholnými tvůrčími bytostmi nejsou politici a státníci ale filosofové, umělci a světci. Lidé, kteří mají odvahu vidět, schopnost viděné sdělit a trpělivost s těmi, kteří zatím bázlivě nevidí, to co přichází... A tak Die Fackel svítí i na poslední dnové lidstva. Každému, co jeho jest! Rozhovor velkých, vznešených duchů přes propasti času bývá rušen hlomozem svévolných trpaslíků... Ano, jsme Hyperborejci. A lidstvo? Kdo kdy viděl odpudivější stařenu?
Téma snad bylo povídání ČSAF a zda je použitelné jako programové minimum levice. Podle mne to, že nevadí ještě není zárukou jeho programovosti.
K diskusi - apoteoza vyšinutosti nemění nic na tom, že ovlivńování světa rozumným směrem chce promyšlený projekt a ne třeštění chiliastů.
Ona totiž žádná apokalypsa nepřichází. Nepomůže proto ani hledání sv. Grálu a nebo leštění nějaké esoterické pomůcky jako přípodoby leštění svého ega.
Navrhuji tedy spíše věnovat se skutečně tématu (popř. ho pro nedostatek inspirativnosti opustit).
Komentář ze dne: 01.02.2008 15:24:36 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Já si nemyslím, že Programové minimum může být základem akční spolupráce, ale že je signálem, že případný pokus o společný návrh takové spolupráce by mohl být možný, že prostě ubylo překážek... Nic víc a nic míň.
Komentář ze dne: 01.02.2008 16:25:08 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
akce pro akci nemá přeci smysl. Stejně jako hypnotizování davů koncem světa. Akce musí být vždy o něčem a musí mít i nějaký cíl.
Ale pokud i uvažující anarchisté dospěli k pochopení, že nějaká shoda je potřebná a nestačří si jen zanadávat, asi to má svůj význam.
Ale krok někam to ještě není.
B.Russel ve své výzvě před časem upozornil, že lidstvo stojí před děsivým rozhodnutím - skoncovat samo se sebou prostřednictvím jaderné války nebo ne? Umístění amerického vojenského radaru v ČR podle jiného vynikajícího intelektuála světového věhlasu - N. Chomského, přitaká tomu skoncovat s lidstvem pomocí atomového holocaustu. Ale ALF asi oba strčí do kapsy, že? ALF je zřejmě zkrátka zkratka pro Arogantní Lenivý Filistr.
Komentář ze dne: 25.01.2008 16:29:30 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Diskuse na téma stát.
nejde o stát či nestát - útočit proti státu je často spíš jen levičácká fráze (viz jinde článek S. Víta). Stejně jako je přeceńování odumírajícího národního státu u nacionalistů. Stát je prostě objektivní nástroj.
Stát je představitelem společenské dohody - výraz souhrnné subjektivity určitého společenství - a také se přirozeně mění. Stát nerovná se exekutiva (to bych -ikoiv- oponoval), nýbrž je souhrnem moci výkonné, soudní a zákonodárné.
Když už o státu, tak jak se ze státu stává méně četník (jako za Bismarcka i za Husáka) a více ten, kdo hlídá a tvoří pravidla a je partnerem zejm. v oblasti veřejných služeb. A také jak se jinak rozkládá role státu mezi region a nadnárodní instituce. Ovšem o tom se v tomto vyznání právě moc nedočteme.
Komentář ze dne: 01.02.2008 19:26:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Teorie státu jako tvůrce a strážce pravidel již byla vyvrácena (po popperovsku falsifikována) experimentálně. Studium ekonomie státních zásahů ukázalo, že je všechno jinak. Učit se, učit se, učit se, Egone...
Komentář ze dne: 01.02.2008 21:39:06 Reagovat Autor: [E.T.] - E.T. (@) Titulek: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
na takovouhle rádobydebatu se vy..... Tohle už sjme tu stímhle nickem zažili mockrát. Nikam to nevede, jenom odpudí normální diskutéry, kteří jsou schopní argumentovat konkrétně a ne jenom o tom co někde zaslechli, nevědí co s tím ale baví je protestovat.
Ti mládenci z ČSAF píší obecně o svobodě, samosprávě a solidaritě. Jistě hodnoty pro elvici významné. Moderním a vzdělanějším anarchistům nevadí ani ten stát, kritizují jen jeho autoritářské projevy.
A aby tohle nebyli jenom fráze, tak to chce pro program levice (a to i ten minimální) konkretizovat. Včetně toho, co by stát rozhodně měl a co už neměl dělat.
Komentář ze dne: 01.02.2008 19:56:20 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Re: Diskuse na téma stát.
A jé,je. Že by po nějaké době opět vizita od pana mnoha jmen ? Opravdu nezaměnitelný styl. Asi ho přilákala značka ČSAF, že by za úkol ? Údajná víra uhlířská opřená o citáty od pantáty - autority řekly, vědci dokázali, všeliké citáty od pantáty mající dodat nezpochybnitelnosti.
Četl z toho něco vůbec ? Ale proč taky.Nejlépe mu jdou amatérsky ultraliberální kidy jako na virtually. Tím Chomským už nezachrání to, že názor na funkce státu či nadstátních insittucí prostě nechce mít a nemá, že se jen ochomejtá všude, kde se na stát nadává - od liberálů přes anarchisty.
A skončí to asi zase věroukou o straně nej, nej, nej - KSČM, kde by se ale s ním o tomhle názorovém maglajzu nikdo určitě ani nebavil. Ty si vystačí svými dogmatickými spory o marx-leninské vyznání. A o jeho provokacích ani neví.
Komentář ze dne: 01.02.2008 23:57:22 Reagovat Autor: neregistrovaný - Jack (@) Titulek: Re: Re: Re: Diskuse na téma stát.
Asi to bude problém kognitivní disonance, aneb starého Egona a E.T. novým kouskům nenaučíš... Arogance, neurvalost, osobní poznámky, okřikování lidí s jiným názorem - velmi, velmi nevábný pohled na údajné levičáky. A když si berou do úst Marxe, je to skutečně, jakoby se démantová krůpěj jitřní rosy objevila na upatlané senkrovně. Z jejich způsobů se prostě jen zvedá žaludek. Jiní ale nebudou, kdo nechodil včas do dobré školy, už to nikdy nedohoní. Proč házíš perly sviním, příteli? Jsi snad budhista - abys rozdával nejlepší dary těm, kteří jich jsou nejméně hodni?
Komentář ze dne: 02.02.2008 18:54:39 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: Re: Diskuse na téma stát.
"Stát je prostě objektivní nástroj."(Egon)
Ano, ale tzv. levice asi neumí s tímto nástrojem pracovat. Je ostudné, že po osmi letech vlády soc. dem. to vypadá jako po prohrané válce. Dnes sice rostou preference soc. dem, ale jen ze zoufalství. Přijdou zas volby a řekněte sám - je možné s klidným svědomím tomu shluku neurvalých a neférových křiklounů dát své hlasy? Byly v pořádku školy, nemocnice či policie a vymahatelnost práva? Poctiví pracanti to rozhodně nebyli. A to je největší položka na výkazu, který se zove "levice". To už ti anarchisti jsou poctivější.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?