Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 15.02.2008 14:12:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek:
Pokud sleduji všechny komentáře k volbě prezidenta a účasti KSČM, tak to má jediný lajtmotiv:
1) komunisti podpoří volbu Klause
2) komunisti to dělají špatně a uškodí si
3) jediný správný postup by bylo už v první volbě prvního kola zvolit Švejnara
jiná alternativa se nepřipouští!
Komentář ze dne: 15.02.2008 14:41:25 Reagovat Autor: neregistrovaný - čtenář (@) Titulek: Re: a proč?
Možnosti:
a) jiná alternativa neexistuje
b) každá jiná alternativa je komentárům nepříjemná s ohledm na jejich osobní preference
c) všichni to myslí s KSČM dobře
Žeby c) byl správně?
Komentář ze dne: 15.02.2008 19:52:00 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Re: a proč?
za všechno mohou
a) komunisti (tajně se spojují s ODS - levo-pravá konzervativní mesaliance a nezanjí kompromis)
b) sociální demokraté (mají už tři přeběhlíky a neumějí js artnery ednat jiak než z vrchnostenských pozic)
c) lidovci (prodají se klidně za čunka do vlády a církevní majetek)
d) zelení (ohrnují nos, vydírají a neumí ustoupit ve věci radaru i když to jejich voliči chtějí)
Tak si říkám - šlo o volbu hlavy státu a nebo jen o byznys ? Pokud bylo cílem dostat ODS z Hradu, dalo se tomu přizpůsobit i jednání - nechtít nemožné a včas jednat. A v tomhle jsou všichni - Paroubek, Bursík ale i Filip. Kdo che oic nemívá někdy nic. Jen ODS věděla co chce a také toho dosáhla.
Komentář ze dne: 16.02.2008 10:37:16 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: a proč?
Souhlasím naprosto. Není ostatně tolik důležité, co jedni či druzí chtěli, ale co nakonec udělali. Protože je jasné, že pro ně nemělo odsunutí Klause z Hradu prioritu číslo 1.
Důsledky jejich počínání ovšem neskončí pouze u posílením modrých záplav. Paradoxně zasáhnou vnitřní krizí především je samotné. A já jen dodám, že poprávu.
místo hledání viníka za zvolení Klause by se měli zamyslit předáci obou levicových stran jak dál.
Dnešní Rrávo - to je vyhlášení války mezi ČSSD a KSČM. To může mít dalekosáhlé následky. Přesto, že nemohoucnost a chyby byly možná na obou stranách a jediní, kteří se tváří že nic jsou zelení, měl by zavládnout rozum.
Doufejme že zvítězí nad emocemi. Ráznost ODS a Klause už avízoval jeho druhý kandiádtský projev ... pravice se semkla a prezident si mlůže už dělat co chce. A v téhle situaci se bude levice hádat ? Jak se říká, chce to střelecký klid.
Za zvolení Václava Klause mohou ODS, lidovci a ČSSD. Komunikační strategie Jiřího Paroubka je ve stylu staroarijských brahmánů - není důležité co je pravda, ale co si lidé myslí, že je pravda. Zapomíná ale, že není brahmánem, ale pouhým kšatrijou (bojovníkem).
to souhlas. snaha působit na myšlení lidí tu je.... ale totéž dělá i KSČM - např. ty řeči Filipa, že podpora Švejnara u voličů KSČM je čirá manipukace.
Lidé ale oprabvdu pochopili, že jiný násttroj sundání klause z hradu není. Prostě se tu utkali dvě manipulace a ta druhá byla úspěšnějšíí
Komentář ze dne: 16.02.2008 10:39:52 Reagovat Autor: neregistrovaný - Jiří (@) Titulek: Re: Re: Re: Re:
Bylo by chybou levice tříštit síly zbytečnými spory, uvedl místopředseda ÚV KSČM Jiří Dolejš. Nasazením europoslankyně Jany Bobošíkové podle něj komunisté nepochybili, protože Klaus měl svých 141 hlasů, konstatoval Jiří Dolejš.
Komentář ze dne: 16.02.2008 11:19:58 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Jirka Dolejš má samozřejmě pravdu, že levice své síly tříštit nemá. Jeho hodnocení bobokandidatury je však podle mne politicky jednostranné. Připomenu, co jsem tu už psal:
Nárůst podpory pro určitého kandidáta se dá ovlivnit. Stačí si přečíst rozhovor aktualne.cz s Václavem Exnerem. Vyplývá z něj, že v první volbě šlo při podpoře Švejnara "o taktiku, aby postoupil a aby nenastal tzv. efekt tíže, který by mohl přidat hlasy V. Klausovi".
Jenže ten "efekt tíže" v průběhu posledního týdne nastal. Nemuselo to být kandidaturou Jany Bobošíkové, ale mohlo. Ergo kladívko, KSČM neudělala VŠECHNO, aby znovuzvolení Klause zabránila. Tím absolutně nesnímám odpovědnost z ČSSD a Zelených, dokonce ji považuji za významější. Ale pro historii :-)) je třeba to zaznamenat.
je otázka zda Dolejš někde řekl, že s Bobo KSČM nepochybila-já od něj spíše četl kritiku tohoto kroku. Nejvýrazněji v Právu před volbozu. Faktem je že nominace Bobo stejně jako nenominování nikoho by při 141 hlasech měla stejný výsledek - tj. zvolení V.Klause. Krok ke Švejnarovy tahle strana plná tsereotypů prostě nebyla schiopná udělat.
A to intermezzo s Bobošíkovou ? Já Bobo vnímám jako pravicovou populistku, která v Evropě spíš tíhne k lidem typu Berlusconi nebo ještě hůře Le Pen. To je špatná reklama pro levici. A na to asi naráží M.N. Takže netříštění levice : otázka kdo je víc vinen (Paroubek si možná s vnucováním své taktiky začal, ale KSČM bez viny není)
Komentář ze dne: 16.02.2008 15:45:44 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Janusi -
1) Jak to, že se nenašel nikdo další jako alternativa?
2) Je opravdu Švejnar takový terno proti Klausovi? V čem je lepší?
3) Kdyby komunisti nominovali pánaboha, tak bude reakce jiná?
ad 1) jako volitelný těžko, v tom byl Šejnar asi nedál
ad 2) byl menší zlo, nebyl spojený s ODS a voliči to cítili
ad 3) taky nejde o KSČM ale o shodu těch co už nechtěli Klause a znovu vzestup ODS ve volbách
Zlom v KSČM z tohoto týdne je divný - ještě v úterý říkali, že nominovat třetího by byla sebevražda a pak to udělají a ještě s všeho schopnou pravicovou populistkou jako je Bobošíková. Normálně je tohle těžké pochopit.
Balín byl jen osamělý senátor, a Dolejše zlomili, aby ho nemohl nikdo z posklanců (o ty šlo) následovat - výhrůžky Filipa v pátenčím Právu byly dost jasné.
Te´d se zpacifikuje strana a bude se čekat až volič zapomene ... do podzima lae těžko.
Ad 2) O tom nás přesvědčovala sdělovadla, ale je to opravdu takový terno - čas ukáže, většina voličů cítila co do nich sdělovadla hustila.
ad 3) Plán vyautovat druhou volbu nevyšel - čí zásluhou?
a Bobo - na jejím obraze mají taky zásluhu sdělovadla.
Začínám cítit, že tohle všechno budou brzo malichernosti proti tomu co se na nás řítí.
tak nevím ale z téhle debtay mám skoro pocit, že je levici jedno, kdo je prezidentem. Leč i mezi pravicí je rozdíl - ikona českého mafiánského kapitalismu je horší m.j. i proto, že ten východní, český kapitál je mnohem tvrdší protože dohání léta zanedbaná za totáče. Ostatně ze stejného důvodu jsou odbory u nás slabší než jinde
Nemyslím, že by měla mít levice problém upřednostnit Švejnara před klausem. Nejde jen o jeho přístup k daním či veřejnému sektoru. Do toho prezident ažtak nemluví. Pád klause by ale přeci měl jasný dopad na ODS - nemluvě o tom, že Klaus jako eurofobní konzervativec není mediání obraz, ale fakt. Na tole téma tady ale už bylo napsáno hodně
Z některých komunistických poslanců bylo myslím pořád ještě znát, že o Švejnarovu uvažují jako ten neomalenec Slota. Přivandorvalec. Levice plebejská ale neznamená křupanská.
Švejnar by možná nevyhrál, ale příklon k němu by měl symbolický význam. Ale ti váhavci, kteří nakonec shoupli výsledek ke Klausových 141 ani nedostali šanci na jiný postup - prostě věděli, že KSČM jenom blokuje a škodí a tak vsadili na vítěze.
Vy jste asi fakt extraterrestr. Komu poslanci a senátoři KSČM škodili? Kdyby se jim podařilo blokovat celou volbu až do urychleného přijetí zákona o volbě přímé, tak by vyhověli přání 70 procent občanek a občanů - a od toho jsou snad komunisty, aby plnili přání voličů, nebo ne? U vás mimoňů to chodí jinak?
naivko, opravdu si myslíte, že trucování komunistů by vedlo k bezvládí a vnucení nějakého ústavního zákona ? Těžko - hrozba ústavní krize by srovnala zejm. koaliční poslance, i ty co klause nesnáší za tu jeho eurofobii.
Ale i kdyby ta 141 nějak zázračně nevznikla. Ústavní většinu v obou komorách přeci mají v ruce ODS-mani, ne ? A ty by tuhle volbu připustili jenom kdyby byl přímo zvolen V. Klaus - nejspíš na bázi velké koalice. No pěkně děkuji.
Voliči levice (i KSČM v tom) si jasně přáli menší zlo. Tomuhle přání se vyhovět už asi podle vás nemusí. Ne ne -pořád je to o tom, že pro konzervativní část KSČM je bližší bůhví čí agent klaus než ten druhý.
Návštěvník z vesmíru nemusí být informován o detailech veřejných rozhodovacích postupů, tak jen proto připomínám slovenský model.
Fixní idea o permanentní vině KSČM za vše špatné, co se v ČR odehraje, je však silnou indicií, že E.T. není vesmírný kosmopolita (v kosmu je totiž komunismus) ale pouhopouhý pozemský patologický antikomunista. To je lidské, příliš lidské.
Řešením je začít ihned pracovat na zákonu o přímé volbě prezidenta republiky a budování široké shody mezi zákonodárci pro tento zákon. Návrh zákona by měla urychleně předložit vláda a pokud toho nebude schopna, tak iniciativní skupina poslanců.
Vždyť nad nátlakovými taktikami v mafiánském stylu a nad tím, jak hluboko česká politická kultura klesla, zahraniční korespondenti jen kroutí hlavou.
Komentář ze dne: 16.02.2008 17:44:15 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
nepřímá i přímá volba prezidenta je ledaskde, to a´t si korespondenti kroutí čím chtějí. Ono je to síš o křupanství našich poslanců V přímé volbě by asi vyhrál ten kdo má víc peněz na kampaň, možná i ten Švejnar, pravda.
Ale postatné je jak v mediální volbě (v přímé volbě vzrůstá vliv medií dramaticky) dosáhnout prvků prezidentského, tj.autokratického systému - viz např. Putin v rusku a jeho vyautování protivníků.
Pane politologu, před práci na zákonu o přímé volbě bych předřadil sociol. výzkum v širokém plénu, co vadí voličům na jednotlivých tzv. levicových polit stranách ev. co by chtěli prosadit. Podle toho pak postupovat a ne podle toho, co si myslí ksčm Praha 1.
Při té příležitosti se též zeptat, potřebuje-li obec vlastně vůbec nějakou levici, když se bez ní drahná léta musí obejít.
Komentář ze dne: 16.02.2008 10:39:31 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re:
Ano, je to vyhlášení války. Ale není podle mne jednostranné. Stačí přečíst si příspěvek Ransdorfa v HaNo ze čtvrtka - převezmeme.
Vyhlášení války je jednostranné - Míla Ransdorf není členem nejužšího vedení KSČM, vyjednávačem prezidentské volby a ani členem českého parlamentu. Tím vším je naopak Jiří Paroubek. Takže Milane, zkuste být alespoň trošičku, malounko objektivnější a lépe pracovat s prameny. Prosím.
Komentář ze dne: 16.02.2008 10:55:58 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re:
Historiku, kapituluji :-)) Formálně máte pravdu.
Komentář ze dne: 17.02.2008 22:28:18 Reagovat Autor: [MIKEŠ] - Mikeš (@) Titulek: kazisvěti a frikulíni
role KSČM v letošních prezidentských volbách nebyla ani úspěšná, ani tragická - pouze šlo o dost bezcílné vyvažování a taktizování s ohledem na stav této strany.
A jak vidím bilanci této volby ?
a) KSČM se ochránila před podezřením z klausismu jen veřejnou volbou, kterou ale původně Filip ale i Exner s Grebeníčkem nechtěli (?)
b) Švejnar měl jediný šanci proti Klausovi a nemohl být bez KSČM zvolen - proto měla KSČM výhodu dosáhnout něčeho v jednání, které ale bylo přeexponované - chtěli víc než mohli dát.
Např. slib referenda, vstupenka do regionálních koalic, veto zákonům jako důchodová reforma, budou-li vnucovány těsnou většinou, možná relativizace církevního majetku či připravené smlouvy by stačila - být proti radaru bylo moc tvrdé.
c) postavit do finále kandidáta bez šance a slibujícího snadno věci, které zjevně nemusí plnit, zhoršilo image KSČM. Tím spíš že šlo o populistku, která také neplnila požadavky KSČM, říkala dokonce občas bizarnosti, ale v jejím případě přimhouřili oko.
Vlastně se pí JB po zádech KSČM vyšvihla možná do volitelné pozice v Evropských volbách a bude ujídat svým populismem voliče právě KSČM. Chyba nikoliv strategická, ale přesto zbytečná.
Chápu, že se ve filipovské KSČM bojí rozkolu na který čekají grebeníčkovci nebo ještě horší konzervativci - tuhle volbu nakonec shodnotí čas - ale zakonzervovat se v populismu, hádat se s také opoziční ČSSD a spoléhání pouze na protestní hlasy by byl začátek konce nadějí v KSČM jako komunistické strany nového typu.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?