Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 04.03.2008 13:31:34 Reagovat Autor: neregistrovaný - Lev (@) Titulek: Akční jednota
Potvrzuje se, že veškeré řeči o tom, že historické podmínky pro samosprávní socialismus prý ještě nedozrály jsou jenom produktem neznalosti, nebo vědomého oklamávání. Objektivní podmínky pro revoluci nejenže dozrály, ale začaly poněkud zahnívat. Bez rychlé, intenzivní změny v nejbližším historickém období hrozí nebezpečí katastrofy pro celou lidskou kulturu. Nyní je řada na pracujících, prekariátu a zejména na jeho revoluční avantgardě. Historická krize lidstva se nyní eliminuje na historickou krizi vedení. Slovy předsedy ÚV KSČM Vojtěcha Filipa: Jsme připraveni postavit se do čela eventuálních revolučních procesů, ano či ne? Generální stávka, kterou připravují odbory, bude prvním testem naší akční jednoty. Dostane se z úst a klávesnic počítačů k pažím? Uvidíme...
Komentář ze dne: 05.03.2008 10:21:55 Reagovat Autor: neregistrovaný - Karel (@) Titulek: Vzhůru do Evropy!
Je dobře, že se odboráři konečně europeizují. Evropská pravice má strach. Z občanů, kteří požadují sociálně spravedlivou, demokratickou a mírovou Evropu. Proto se Sarkozymu podařilo proti francouzskému Ne shromáždit v Lisabonu jednotnou euroatlantickou frontu, pletichami, tajnou diplomacií, lží a nesplněnými sliby. Lisabonský summit je ale načasovaná bomba, obecný lid ve Francii mluví o „lisabonském spiknutí“ (complot de Lisbonne). Když toto úctyhodné shromáždění starých a novopečených eurooptimistů přijalo Sarkozyho návrh zpochybnit patnáct a půl miliónu hlasů francouzských občanů z 29 května 2005 a zakázat ve Francii další referendum, česká vláda byla u toho. Neměla to dělat. Česká vláda neměla mandát podpořit Sarkozyho agresi proti francouzskému lidu. Rozhodným způsobem a nepříznivě to ovlivní budoucí česko-francouzské vztahy. Sarkozyho vláda ve Francii nebude věčně, prezident vykazuje příznaky duševního pohnutí. Topolánková vláda byla přítomna, když lisabonský summit jednomyslně zakázal další referenda o unijní smlouvě v Evropě, ačkoli to požaduje 70 procent evropských občanů. Lisabonské shromáždění si vypije následky tohoto zhanobení demokracie až do dna.
Evropa nemůže být a nebude řízena z Oválné pracovny ani z radarové základny v Brdech.
Hlavní autor původního návrhu euroústavy Giscard d’Estaing označil novou Unijní smlouvu za „nečitelnou“ (illisible). Je tudíž nečitelná i Evropa, kterou tento text nalinkoval. Dříve či později se občané Evropy vydají na cestu sociální spravedlnosti, demokracie a míru. Je žádoucí, aby zastánci přímé demokracie v Čechách se na tom podíleli.
Komentář ze dne: 05.03.2008 13:34:36 Reagovat Autor: [Janus] - (@) Titulek: Re: Vzhůru do Evropy!
odboráři by se měli sjednocovat, ale k odborářským otázkám. Reformy veřejných financí jsou takovým tématem. Proč ale do toho teď motat evropskou integraci ?
Lisabonská smlouva je většině odborářů věcně neznámá, v tom odporu je hodně mytologie. Jestli bude nebo nebude přijata nijak zásadně běžný život nezmění. Přemýšlivá část levice vnímá potřebu politické integrace v EU, bohužel není konrétní alternativa.
Boj s lisabonem je spíše téma pro národovce než pro levici jako takovou, tam bych akcenty viděl jinde. Francouzská pozice k EU je už dlouhodobě protiintegrační - čiší z toho strach, že by bohatá Francie dopatila na chudší země EU (a la bubák polského instalatéra).
Téma referend držme, ale voliče to samo o sobě moc nenažene. Ti by si asi rádi zahlasovali o U.S. základně - u jiných témat by asi byla velmi nízká účast. Navíc je tu i opačné riziko, že tahle část levice bude dělat užitečné idioty té části pravice, která chce dezintegraci Evropy.
Komentář ze dne: 05.03.2008 15:12:36 Reagovat Autor: neregistrovaný - Zeus (@) Titulek: Re: Re: Vzhůru do Evropy!
Víte Janusi, Karel žije a pracuje v Grenoblu, tak má zřejmě přímé zážitky a prožitky s bojem proti Lisabonu. Vůbec to tedy není téma pro, jak pejorativně píšete - národovce, ale je to téma pro všechny občany EU a autentické levicové politiky.
Co se týká souvislosti s asociálními reformami a legitimním odporem proti nim, tak snad neuniklo Vaší pozornosti, že EU českou vládu za ně nekárá, ale naopak chválí a doporučuje další reformy ve zdravotnictví a penzijním systému. V celé Evropě odboráři proti podobným (výrazně měkčím) deformám protestují a bude proto vhodné podívat se na celoevropský neoliberální institucionální rámec, jehož je Lisabon klenbovým svorníkem. Jde o žádoucí koordinaci úsílí odborářů a skutečně levicových politiků, užitečného idiota děláte asi spíše vy, než ta část levice, která s asociálnostmi bojuje a žádá mimo jiné odvolání Javiera Solany z funkce vysokého komisaře pro bezpečnostní a zahraniční politiku. Člověk s rukama od krve jugoslávských dětí prostě nemůže takový klíčový resort řídit. Nyní protiprávně vyhrocuje kosovskou krizi a dopady nejen na Balkán mohou být hluboké. Samozřejmě, že to nejvíce odnesou pracující, jejich ženy a děti. Politici, jejich diplomaté a generálové ne.
Komentář ze dne: 05.03.2008 16:34:53 Reagovat Autor: [Janus] - Janus (@) Titulek: Re: Re: Re: Vzhůru do Evropy!
to že někdo třeba žije v Grenoblu ještě neznamená, že musí všichni souhlasit s kopírováním populistické politiky ODS k EU.
Pořád platí, že uvedený článek je protestem odborářů proti Nečasovi s Julínkem a ne proti Lisabonu.
Matláte poněkud páté přes deváté - rádoby hromovládný. A to s tím klenbovým svorníkem je blbost - v sociální politice žádné aquis neplatí.
Komentář ze dne: 05.03.2008 17:27:35 Reagovat Autor: neregistrovaný - Apolon (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Vzhůru do Evropy!
Kritika nedemokratických a asociálních praktik EU není kopírovaním populistické politiky ODS k EU, jak se snažíte případným čtenářům naší diskuse propagandistickými metodami na pomezí šedé a černé propagandy vsugerovat vy, milý Janusi. Odboráři v Evropě mají prostě politiky EU plné zuby a je dobře, že se probouzejí i čeští odborářští bosové. Nejde ani o žádné matlaní pátého přes deváté, jak poněkud nevkusně píšete, žijeme v globalizující se ekonomice a tak se bude globlizovat práce proti buržoazii a jejím politickým pohůnkům. A že jich v Bruselu je a jak kradou... Nechcete se přejmenovat spíše na Marsyas?
Komentář ze dne: 05.03.2008 17:42:21 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Vzhůru do Evropy!
Zatím jediný a veliký odborář je tu hromovládný Zeus alias Kalendarius Rokytka. To kalendarius má proto, že mu nestačí celý kalendář jmen a musí si půjčovat v mytologii. Já se těším, až převálcuje ve stávce všechny pravičáky s p. Topl. v čele. To mu to pak pojede, ono už teď je ho nadmíru.
Komentář ze dne: 05.03.2008 17:52:10 Reagovat Autor: neregistrovaný - Hefáistos (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhůru do Evropy!
Myslím, že taková důvěra může každou živou bytost jedině potěšit.
Komentář ze dne: 05.03.2008 20:09:50 Reagovat Autor: [E.T.] - E.T. (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Vzhůru do Evropy!
proboha nechte toho narcistního exota být, nebo to vezme přes celý patheon a zablokuje debatu i u tohoto tématu.
Komentář ze dne: 06.03.2008 07:11:40 Reagovat Autor: neregistrovaný - Petr (@) Titulek: Nečas
Praha 6. března (ČTK) - Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) chce dnes sdělit podrobnosti ke stávkové pohotovosti, kterou vyhlásila v pondělí. Odboráři do ní vstoupili na protest proti přijatým vládním reformám a chystaným reformním změnám. Dnes by měli upřesnit svůj další postup a akce, které chtějí podniknout.
ČMKOS je největší odborová centrála v zemi. Sdružuje 32 svazů s asi 540.000 členů. Podle mluvčí konfederace Jany Kašparové je to vůbec poprvé, co se do stávkové pohotovosti vstoupila celá centrála. Dosud to byly vždy jen jednotlivé svazy.
Odbory kritizují neočekávaně vysokou inflaci a růst cen. Podle nich je vyvolala vládní reforma. Odborářům se nelíbí také to, že zatímco ceny v lednu meziročně vzrostly o 7,5 procenta, platy ve veřejném sektoru se zvedly jen o 1,5 procenta. ČMKOS se postavila i proti návrhu důchodové reformy. Nesouhlasí se zvyšováním důchodového věku na 65 let. Podle předáků lidé v náročných profesích tak dlouho pracovat nevydrží. Jmenovali například horníky. Odbory jsou i proti návrhu převést univerzitní nemocnice a zdravotní pojišťovny na akciové společnosti.
Vicepremiér Petr Nečas (ODS) označil stávkovou pohotovost za další politizaci činnosti odborů, které jsou podle něj spjaty s opozicí. Narážel tak mimo jiné na šéfa ČMKOS Milana Štěcha, který je senátorem opoziční ČSSD a v podzimních senátních volbách chce obhajovat své křeslo. Proto se budou podle Nečase odbory nyní víc radikalizovat.
Komentář ze dne: 06.03.2008 09:09:55 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Nečas
Díky za zprávu ČTK. ČMKOS je pro společenský vývoj důležitější než ASO - ta je ale dobrým sparingpartnerem a inicializačním činidlem.
"Další politizace" odborů může být spjata s konkrétními zájmy odborových bosů, to by mi ani tak nevadilo. Podstatné pro mne je, podaří-li se odborům dlouhodobější aktivizace polis nebo ne. Pokud "přetáhnou nápřah", hrozí pak utlumení aktivity za případné vlády ČSSD.
Komentář ze dne: 06.03.2008 09:50:01 Reagovat Autor: neregistrovaný - Petr (@) Titulek: Re: Re: Nečas
Proto je nejvyšší čas, aby nepřetáhli nápřah, aktivovat Stávkové výbory za účasti odborářů a prosociálně orientovaných veřejných osobností.
Komentář ze dne: 06.03.2008 10:49:21 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Nečas
Zdá se mi, Petře, že Vám jde jen o tu náběhovou fázi. Kdybyste měl možnost povídat si s předválečnými komunisty, kteří byli původně také přesvědčení, že po převzetí moci ve státě pak půjde vše jak po másle a že pak s hrůzou zjistili, že spuštěnou lavinu nedokážou korigovat, možná byste byl také opatrnější.
Společenská situace není nijak růžová. Já bych viděl za důležité, aby se odborům podařilo TRVALE dostat do povědomí lidí nutnost jejich aktivního přístupu ke společenské spravedlnosti a aby se každodenní starost o její stav stala samozřejmostí - nezávisle na tom, zda ve vládních křesílcích sedí zrovna představitelé pravice, sociální demokraté nebo dokonce komunisté.
A je to právě toto přání, které bych si přál slyšet i z úst představitelů ČSSD a KSČM. Aby to opravdu nebyl JEN boj o moc špiček partokracijního systému.
Komentář ze dne: 06.03.2008 11:31:48 Reagovat Autor: neregistrovaný - Petr (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Nečas
To se Vám, Milane, zdá mylně. Mě a myslím, že i dalším, jde o komplexní společenské změny ve prospěch většiny lidí. Aby to opravdu nebyl JEN boj o moc špiček partokracijního systému zaleží i na Vás. Difamování ale není cestou k úspěchu.
Komentář ze dne: 06.03.2008 11:44:55 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Nečas
Nezříkám se spoluodpovědnosti, ale zas tak na mně a na SDS moc v těchto současných procesech nezáleží.
Spíš mi povězte, proč jste zmínil to nactiutrhání? Mám(e) to brát osobně?
Komentář ze dne: 06.03.2008 13:01:23 Reagovat Autor: neregistrovaný - Petr (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nečas
Záleží snad na každém občanovi, vždyť situace v parlamentu, která má zrcadlit situaci ve společnosti je, resp. byla 50:50.
Co se týká difamování, ne každý musí mít tu až božskou trpělivost a vysokou míru tolerance jakou zde předvádí např. Dionýsos. Co se týká Vás osobně, Milane, pátrejte ve svém svědomí. Je-li čisté, tak se Vás poznámka netýká a naše informační zdroje se mýlili.
Třeba jeden příklad. pro nějž jsem si odskočil vedle (od nicku Klement, který by neměl být Petrovi úplně cizí)
"Tak Janusi, vezměte už konečně na vědomí pro Vás zřejmě nepříjemnou skutečnost, že tady nejste ve své firmě"
Mě to vůbec nepřipadá jako snaha jednoznačně urazit, ale jako výstižný, plastický popis reality. Pokud realita někoho uráží je problém spíše v něm, nikoliv v realitě.
pane multinick - nejde o to jak si říkáte, ale zda se držíte tématu a zda vám jde o výměnu věcných argumentů na dané téma. Pokud ne, tak se nedivte že s vámi ostatní moc nediskutují. Agitky si mohou přečíst i jinde.
Co je nevěcného na tom, když se někdo ptá, jestli má už sds konečně volební program a jak podpoří odboráře v jejich úsilí proti asociálním reformám? A koneckonců co vy, Alfe? Jak přiložíte ruku k dílu? Jste ve stávkové pohotovost? Přijdete na demonstraci? Nebo vám takové akce jdou proti vkusu a přesvědčení?
Z Února a následných let jsme se velmi dobře poučili, to už je lidem jasné a považují to za vyřešené. Jsme pro kontinuitu cílů a diskontinuitu prostředků při zachování pluralismu. Lidé se probouzí z kontraproduktivních iluzí šířených systematicky buržoazní propagandou. A to je dobře, blíží se další české jaro.
no nevím jestli na odboráře leze jaro (možná se také Štěchovi a spol blíží senátní volby), ale faktem je, že obyčejní lidé nadávají na regulační poplatky, na růst cen atp. Na nějaké manifestace, pokud nebudou vidět možný efekt, moc nepřijdou. Žádný sociální kolaps totiž zatím naštěstí nenastává a kontraproduktivní iluzí může být i zbytečné hecování lidí.
Otázka od těch normálních lidí většinou zní : zvedneš mi mzdu, seženeš mi práci, přídáš mi k důchodu ? A kde uslyší, že nějací hypnotizéři davů mají jasno (popř řešení), ale vysvětlovat to budou až po vítězné revoluci, tak asi nula bodov pokud jde o zájem (osudové osmičky neosmičky).
Proto místo horlení jak naplnit ulice (na to stačí stručné informační avízo) a sepisování přeplněných harmonogrmů různých protestíčků, tak je lepší se shodnout na tom, co pragmatického udělat a čím oslovit lidi kromě frází. A také vnímat, že v koalici zraje spor o předvolební korekci reforem, jehož vlajkonoši se stali lidovci.
"Komentář ze dne: 06.03.2008 11:31 Autor: Petr (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Nečas
Mě a myslím, že i dalším, jde o komplexní společenské změny ve prospěch většiny lidí. Aby to opravdu nebyl JEN boj o moc špiček partokracijního systému zaleží i na Vás."
"Komentář ze dne: 06.03.2008 11:44 Autor: Neubert
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Nečas
Nezříkám se spoluodpovědnosti, ale zas tak na mně a na SDS moc v těchto současných procesech nezáleží."
Ano, pokud má diskuse hlavu a patu, jen houšť.
Odborářům přeju hodně úspěchů, je to svatý boj, po kterém neleží na ulicích mrtvoly. Myslím, že se pan Petr správně obává špiček partokr. systému. To jsou totiž právě oni, kteří se pak vezou na spuštěné lavině, ať jede kamkoli, jen když jsou na vrchu, jak sice naznačuje p. Neubert, ale jakožto představitel oné špičky by měl kontrolovat korektnost činění na špici politiky. Bohužel i ve mně vězí kus podezření, že právě partajní špičky mají na svědomí mnohdy špatný směr celého pléna. Asi se tomu nedá zabránit bez větší aktivity celé základny, ať stranické nebo odborářské. Zříkání se vzájemné součinosti je oslabováním ativit, které by mohly působit ve prospěch obce. V tom mají dluh obě strany - odbory i "levicové" strany.
Na Vás p. Neuberte i na sds také záleží a to aspoň teď, kdy je dobré podpořit odbory. Teď také je znát absence dobrého polit programu, který by vedl ke zlepšení života v obci a také nedostatek nezištných lídrů ať politických či odborových.
Komentář ze dne: 06.03.2008 13:08:43 Reagovat Autor: neregistrovaný - Petr (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Nečas
Souhlasím s -ikem. Na Vás p. Neuberte i na sds také záleží a to aspoň teď, kdy je dobré podpořit odbory. Teď také je znát absence dobrého polit programu.
Myslím, že na to někteří upozorňovali již při diskusi nad Volební abecedou. Jak vlastně SDS pokročila při tvorbě programu?
Pane Petře souhlasím a ještě mne napadá, zda sds popsala nějak obšírněji jednání jejich sjezdu. Nějak mi uniklo, co tam bylo probíráno a s jakým zaměřením do budoucna!?
"Na Vás p. Neuberte i na sds také záleží a to aspoň teď, kdy je dobré podpořit odbory." (Petr)
- - Dobrého výsledku v jednání s vládou mohou odbory dosáhnout jen při koordinovaném úsilí jak odborů, tak i stran. P. Štěch v TV řekl, že teď bude jednat v podnicích. Asi je to správně. Nemůže hnát lidi do GS a neznat aktivitu jednotl. složek.
Komentář ze dne: 08.03.2008 11:13:15 Reagovat Autor: neregistrovaný - Oskar (@) Titulek: Mládež a ženy
Je evidentní, že když se program nebo organizace přežije, generace, která ho nesla na svých ramenech, se přežije s ním. Hnutí se však podle analytiků oživí mládeží, která nenese zodpovědnost za minulost. Prozíravé, pokrokové odbory a KSČM proto věnují obzvláštní pozornost mladé generaci proletariátu, či moderním evropským termínem prekariátu. Celá jejich politika se snaží vštípit mládeži víru v její sílu a v budoucnost. Pouze čerstvé nadšení a průbojný duch mládí může zaručit předběžné úspěchy v boji; pouze tyto úspěchy mohou vrátit nejlepší složky starší generace na cestu revoluce. Tak to vždy bylo a nadále bude.
Oportunistické organizace ze své vlastní povahy soustřeďují hlavní pozornost na nejvyšší vrstvy pracující třídy, a proto ignorují jak mládež, tak ženy. Zahnívání kapitalismu však zasazuje nejtěžší rány ženě jako námezdní pracující nebo jako hospodyni v domácnosti. KSČM proto podle poznatků z uplynulého týdne může hledat podporu u nejvykořisťovanějších vrstev pracující třídy, tedy mezi dělnicemi. Najde zde slovy klasika nevyčerpatelnou zásobu oddanosti, nesobeckosti a odhodlání k obětem.
Otevíráme cestu mládeži. Obracíme se k ženám-dělnicím. Tato hesla jsou vepsána na prapor každé moderní evropské levicové strany. Jak uvedl předseda německé Levice Oskar Lafontaine: Lidem už nestačí jednou za čtyři roky volit, lidé chtějí rozhodovat o svém životě kontinuálně formou přímé a polopřímé demokracie. A to je přesně ten programový bod, který spojuje evropskou Levici s KSČM.
Komentář ze dne: 09.03.2008 12:07:31 Reagovat Autor: neregistrovaný - Vlastimil (@) Titulek: PRÁVA a práva
HDP v ČR rekordně roste, přesto Topolánkova vláda považuje za nutné osekávat již tak za Klause osekané sociální transfery a komplikovat lidem přístup k veřejným službám. Mimochodem vzpomínáte na sliby ministra Vodičky, že závazky státu definované v reformě sociálních služeb jsou trvalé a nezrušitelné? Vyplývají z toho dvě zásadní utázky pro zdejší diskutéry: 1) Proč je při růstu HDP nutné zmenšovat vertikání přerozdělování financí?
2) Proč jsou majetková práva nedotknutelná a sociální práva jsou pouhou hříčkou v rukou momentálně vládnoucích politiků?
Těším se na erudované odpovědi.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?