Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 01.05.2010 17:43:50 Reagovat Autor: neregistrovaný - mladý soc. dem. (@) Titulek:
Mádl a Issová svým klipem jedině prokázali jak jsou hloupí a ubozí...Politická satira? Proč ne? Ale je na hraně nevkusu staré lidi zesměšňovat, ba je dokonce označovat jako stoupence nějakých starých pořádků. A nejde jenom o generační otázku starších a mladších. Oni tito mladí kašpárci zešměšnují i uvažování lidí na venkově oproti měšťanům. Jak jsem se zmínil již v jiné diskusi. Mádl a Issová by možná byli překvapeni, kolik mladých lidí na západně od našich hranic podporuje levicové ideály. Stydím se za jejich primitivní exhibicionismus. Dokázal bych si představit, že by dělali kampaň za čistší ovzduší nebo kampaň proti celosvětové chudobě nebo proti spekulativním finančníkům, ale zesměšňovat opodstatněný politický ideál lidí ať už je jakýkoliv je trapné. Trocha pokory by těmto mladým "umělcům" určitě neuškodila.
Žákova reakce je řekl bych konečně z potřebného odstupu - ty neustálé pohoršené reakce si neuvědomují že nejde jen o uražené seniory, i když ten klip ukázkou nekorektnosti je, ale jde o odraz poměrně rozšířeného myšlení, které má své příčiny.
Netolernaci kritizujme, ale hlavně je tu objektivně povědomý pocit zatuhlých poměrů - v politice i ve společnosti. To za A. A staří jak známo nikdy moc nositelem změn nebyli. To že je frapantní rozdíl mezi změnou pravicově drsnou a levicově solidární je až to za B.
Začít nadávat na ty lumpy Mádla a issovou je přesně to co může propast mezi některými mladými a starými jen prohlubovat. Zkuste se jako mladý člověk zamyslet i nad tím, proč je u nás tradiční levice tak nějak zestárlá a nepředstavuje pro spoustu lidí moderní perspektivu.
Pocit "zatuchlých poměrů - v politice i ve společnosti" tady jistě je. Mádl a Issová ale pláčou na nesprávném hrobě. Mladá generace je znechucena korupcí, klientelismem, tunelováním, vulgarizací politiky, vzájemným napadáním dvou největších stran, arogancí některých zaměstnavatelů a úředníků, neustálým strašením státním bankrotem atd. Naše dvojice a řada dalších mladých lídí ale vidí hlavní nebezpečí a snad i příčinu toto všeho v levici. I proto asi někteří prohlašují, že by v případě jejího volebního vítězství "museli emigrovat" Proč tomu tak je? Stačí se začíst a zaposlouchat do někonečného proudu mediálního protilevicového "školení". Z Paroubka zde udělali monstrum - jakoby CSSD byla jen Paroubek. Ze současných komunistů je zase strašák -smrtelné ohrožení demokracie. Levice je vůbec podle velké části médií neodpovědná, rozhazovačná, "svobodu" omezující atd. Klip je podle mne i odrazem této manipulace na jedné straně a malé schopnosti i možnosti levicových stran tomu čelit -argumentačně i fyzicky. Většina médií s čestnou výjimkou Práva straní spíše pravici.
Souhlasím ale s názorem, že je třeba mít s takto ovlivněnými mladými lidmi trpělivost. Jen odsudek ničemu nepomůže. Spíš dialog a argumenty - schopnost vcítit se do jejich vidění světa.
Komentář ze dne: 03.05.2010 09:32:51 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re:
Souhlasím do značné míry s E.T., především se MY musíme zamýšlet nad tím, proč je levice nepřitažlivá pro mladé (resp. proč jsou mladí U NÁS pravicoví). Svádět vše na média asi nestačí - koneckonců KSČ měla monopol na média dost dlouho, a stejně jí to, když společensky situace dozrála, moc nepomohlo.
Vztah mezi generacemi, to je ještě druhý a obecnější problém.
Připravuji k tomu (obému) nějaký článeček, jen ten čas mi nějak pořád chybí ...
podívali jste se někdy na stránky www.komsomol.cz - za tímhle odérem z padesátých let má mládež jít ? To těžko ! To už není radikalismus, to je bigotnost.
Komentář ze dne: 03.05.2010 12:50:32 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Ale to snad není levice (resp. CELÁ LEVICE) - dokonce ani ne ta radikální. To by to s námi bylo už opravdu moc špatné.
Osobně moc nevěřím ani na bigotnost, kde by k ní(takhle vyhraněné) ti mladí přišli. Raději nespekuluji o možných motivech.
ale jistě že není - ale tihle exoti tvoří mediální obraz mladé levice a mládeže KSČM. V tom je ta tragika (bez ohledu na spekulace o motivech) i když Rovná není Krajča, kdybych vzpomněl čerstvé kauzy útěku z kandidátky či zmrtvýchvstání KSM.
Takže kdo pracuje s těmi normálními je asi ta správná otázka. Protože tihle vidět nikde nejsou, neb na rituály nostalgiků jaksi nechodí.
Komentář ze dne: 03.05.2010 18:15:33 Reagovat Autor: neregistrovaný - Zdeněk (celealt@centrum.cz) Titulek:
Jak to vypadá,problém byl pojmenován a myslím,že poměrně přesně.Teď ale co s tím?Mám obavu,že to nějaký článek na stránkách SDS nevyřeší.Postavit se na náměstí a pomocí amplionu zkusit mládež přesvědčit,že obraz,který pravice a jí poplatná média ve společnosti šíří,není objektivní?To by asi nefungovalo.Tak co dělat?Jak jsem již jednou zmínil,největší naději na úspěch mají lidé,kteří jsou s mladými lidmy v denním kontaktu,pedagogové,vychovatelé atd.A nemusí se angažovat osobně,pokud by to bylo v rozporu s hranicemi,které jako státní zaměstnaci nesmí překročit.Mohli by ale zprostředkovat setkání z mladými lidmi.Také i strana SDS by mohla zorganizovat setkání s mladými,kde by bylo možné vysvětlit,že to,co se objevuje na stránkách KSM není podstata levicového hnutí stejně jako to,co předvádí média včetně veřejnoprávních.
Obávám se, že právě takovéto "mentorování" je něco, co na mládež nepůsobí a snad ani působit nemůže s ohledem na psychologické dannosti ve vztahu generací.
Jediné, co by fungovalo, je levice "mladá" svým přístupem ke světu a jeho problémům, stále znovu se učící a vše znovu prověřující "lučavkou" reality, neideologická a bez strnulých schémat, bez zamilovanosti do vlastní minulosti a jejích symbolů.
Takové levice se ovšem jen stěží dočkáme, nejblíž k tomu je v Evropě německá LEVICE, ale ani tam to není na více než nějakých 40%. Pochybuji, že by SDS se svou "silou" mohla tohle zvrátit, pokud ale aspoň trochu popostrkuje naše "levicové giganty", pochvalu za to zaslouží.
"Také i strana SDS by mohla zorganizovat setkání s mladými ,kde by bylo možné vysvětlit,že to,co se objevuje na stránkách KSM není podstata levicového hnutí ...(Zden..)."
Tak praví pan Zdeněk a odpovědí mu je, že "chce mentorovat". To je asi nejčastější způsob "diskutování" nejen zde. To je jedna věc.
Ale hlavní věc je: "Jediné, co by fungovalo, je levice "mladá" svým přístupem ke světu a jeho problémům, stále znovu se učící a vše znovu prověřující "lučavkou" reality, neideologická a bez strnulých schémat, bez zamilovanosti do vlastní minulosti a jejích symbolů."(skeptik) Toto je, myslím, jádro pudla a je špatné, že to zaznívá v takto krystalické podobě až nyní, ale je výborné, že to zaznívá. Těším se, že pan Skeptik se pokusí formulovat, definovat tuto mladou levici a navrhne pro ní způsob práce a nebude se při tom bát, že bude označován "idealistou", jako se tu občas tituluje. Možná to bude něco jako návrat k "Abecedě" z minula, nebo i jakýkoli jiný způsob, jen ne se naštětit ev. urazit.
Po volbách 06 jsem tu psal, že je vhodná doba na to, zhodnotit stav na levici, ev. změnit způsob myšlení. 4 roky utekly jako voda a nic se nezměnilo, "diskuse" pro diskusi také nejevila náznaky obratu, pan Zděnek také nenašel následovníky a tak bez vzrušování utekly 4 roky a máme tu stejná témata a skoro stejné reakce. "Stará" levice neomládla diskusí břitkou až na dřeň, "lučavka" nic nenahlodala a máme tu další volby.
Volič zase bude hledat, do které urny hlas hodí, zase to hodí někam z nouze, protože za ony 4 roky mu nikdo neukázal, že umí řešit věci ve prospěch společnosti a ne jen ve prospěch svůj. Musíme si zde říci nahlas, že ve prospěch svůj řeší věci i papaláši ksčm a soc dem. Jaké by bylo řešení ve prospěch společnosti, to by nám asi řekla ta "mladá lučavka". Asi by našla způsob řeči s těmi "krokodýli" z ksm.
Komentář ze dne: 06.05.2010 13:00:22 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: A co vláda čssd a ksčm?
"Problém je v nastoleném trendu vývoje a hlavně v tom, že existuje jen minimální naděje na sestavení vlády, která by byla schopna zvládat nepříznivý vývoj událostí a komunikovat ho s veřejností. Zcela v nedohlednu je pak ustavení funkční veřejné správy." (L.Žák: To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou)
To je vytrženo z onoho článku. Co by na to řekl p. Paroubek? Ev. p. Filip? Věříme všichni, že by levice znovu nenechala zadlužit nemocnice, jako za vlády soc. dem.? Že by dokázala snížit zadlužení, aby tolik potřebné peníze neodcházely do soukr. fin. ústavů na splácení úroků? Že by se veřejné finance dostali pod reflektor a byl přes ně přehled, když dosavadní pokusy o zpřehlednění byly znemožněny napříč sněmovnou?
A divíme se pak, když se v hlavách mladých usadí jen zmatek a nenávist?
Komentář ze dne: 06.05.2010 19:03:45 Reagovat Autor: neregistrovaný - HOP (@) Titulek: Re: A co vláda čssd a ksčm?
Prosím, máte-li vy v hlavě pořádek a lásku, zkuste se s námi bratrsky podělit o svůj všem jasný a konečně konkrétně použitelný recept.
Tedy pokud vám to nebude zadarmo proti srsti - třeba se té ideje někdo chytne a Paroubek s Filipem se zastydí, že je to už dávno nenapadlo...
A mladí se za tím jen pohrnou !
Komentář ze dne: 07.05.2010 00:12:55 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: Re: A co vláda čssd a ksčm?
Pane Hope! právě jste v čisté podobě použil, bohužel velmi častý, styl "debaty", ktrý ji okamžitě ukončuje. Co tím chcete dosáhnout?
Komentář ze dne: 07.05.2010 07:29:36 Reagovat Autor: neregistrovaný - HOP (@) Titulek: Re: Re: Re: A co vláda čssd a ksčm?
co by, jen zjistit jestli víte konkrétněji co chcete a nebo jste jen takový mrzout - a kdyby se přeci jen zadařilo, jistě by se debata konečně k něčemu reálnému (snad uznáte že to chybí) rozhořela.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?