Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 23.08.2010 08:30:51 Reagovat Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: rozum a ideologie
Ani spameři nezmění fakt, e z Ii.S. tady prýtila láska k svobodnému kritickému rozumu. Zejména věta "dívej se na nové záchvaty ideologů s klidnou převahou pohrdajícího" by si měli zapsat za ui lidé ze společensko vědních oborů. Je váně nadčasová.
Komentář ze dne: 23.08.2010 12:20:44 Reagovat Autor: neregistrovaný - n (@) Titulek: překonané pravdy
Kapitál si z takových rad nic nedělá, vdy nedodruje ani desatero. Jak jej donutit aby dodroval základní lidská práva a ne se z toho vykroutil. Útok spamerů berte jako nejvyí vyznamenání od [b]lupemproletariátu[b/], který nemá na to aby se zapojil do diskuze.
já bych neřekl, e jde o překonané pravdy ale spíe o povechná moudra. Platí ale v konkrétní akltivitě samozřejmě nepomohou. K té se třeba konklrétně protrápit.
Myslím, e obsese konkrétními akčními plány není v souvislosti s tímto textem namístě. Konečně, je dobré si připomenout, kdy vznikl. Jaké konkrétní akční plány mohl mít tehdy autor "in petto"?
Ale připomněl bych, e my tj radikálně levicově smýlející na tom dnes nejsme o mnoho lépe, ne radikálně liberální levičák, jakým bezesporu Sviták byl, po srpnu 1968.
Také nemáme a snad ani z logiky věci nemůeme mít ádné konkrétní plány, nejsme v tom sami, levice v celém "rozvinutém kapitalismu" je na tom stejně. Ve, v co jsme doufali a čemu jsme víceméně věřili, je v troskách, a cestu ven z tunelu nevidět.
Zbývá tedy řídit se nějakým podobným (řekl bych dokonce hodně podobným) desaterem, a udret si své cíle. Tak jako se o to snail IS a jemu pdobní.
Komentář ze dne: 26.08.2010 09:14:13 Reagovat Autor: neregistrovaný - O 2 (@) Titulek: Re: Re: Re: překonané pravdy
ten záitek směsi hrdosti těch co chtěli měnit svět a národní pohany která pak řila je moná nepřenosný pro ty kdo to nezaili. Nevím jestli jste -n- tehdy u vnímal. To "desatero" je podle mne tehdejím Svitákovým vyjádřením optimismu a ten je ale zapotřebí stále.
Ale pane n! To nejsou rady pro kapitál, to jsou rady pro ty, kteří v r. 68 prohráli. A asi prohrávají pořád.
Abyste kapitál k něčemu donutil, to byste musel mít větí sílu neli on.
Komentář ze dne: 28.08.2010 14:56:57 Reagovat Autor: neregistrovaný - n (@) Titulek: Re: Re: překonané pravdy
Jistěe jsme se v mnohém poučili. Např. poučení vyjadřuje názory určité vrstvy, kterou vak nepřijala větina, nebo tomu nerozumí, protoe ivotní zkuenost je naučila něčemu jinému. Ale stále platí manifest, který je protivníky zesměňován, hlavně prý pro jeho neaktuálnost. Ale společenské procesy se viditelně projeví a po generaci. Např. křesanství to trvalo staletí, ne prosadila pro nás samozřejmou věc, e otrok není věc, ale plnohodnotná ivá bytost. V současnosti jde ji o víc, aby se vichni podíleli na správě věcí veřejných bez majetkových rozdílů. Samozřejmě, e kadý nemůe být první, ale od toho máme volby, abychom do čela společnosti postavili ty nejlepí. Jedinec nemá sílu něco změnit, ale společnost jej postaví do čela změn, které potřebuje a masa má ji nepřekonatelnou sílu. Kdy k tomu dozrají společenské podmíny, tak je nic nezastaví.
e se nové rodí těko a ne hned je obecná pravda, jenom je třeba dodat, e ty masy se občas postaví jinam ne by si přáli sepisovatelé různých provolání a manifestů. Funkcí utopií není e se splní, ale e zaujmou, aby byly překonány ivotem.
Apriorní patent na budoucnost nemá ani Sybylla či Nostradamus, ale ani Marx či Sviták. O neaktuálnosti tedy mohou mluvit nejen nepřátelé, ale také ti, kteří tu aktuálnost í vidí u trochu jinak.
I ten 68 rok budou různé generace interpretovat různě - na tom snad není nic mimořádného. V kadém případě je tahle dobová svitákovská reflexe zajímavá v porovnání s dneními rituály těch ostatních (KSČM tentokrát prakticky mlčela, pravice akcentovala nereormovatelnost socialismu a pamětníci spí jen vzpomínali).
Jestlie někdo vyzdvihuje nereformovatelnost socialismu, tak jej povýí na axiom tj. odsuzuje jej k věčnosti.. Lze to snadno dokázat jak ve jménu socialismu se děli i různé nepravosti, čili je to stále ivý a rozvíjejíci se útvar, který se bude vyvíjet buď dle klasiků k lepímu ivotu lidí a nebo zde vznikne něco nového pokrokového, co opět posune lidstvo kupředu. Ale já jsem snad slepý a nic nevidím, stále se ohlíím a vidím e lidé nedodrují ani desatero nato základní pravidla lidské slunsoti.
axiom dělají ze socialismu fanatici na pravo i na levo. Jedni odmítají i pomyslet na to, e mohl být a druzí zase odmítají změnit nějak podstatněji tu nepovedenou představu o něm. Ani jedno za pomník na věčnostech nestojí.
A dnes, dnes je to ve určeno Vám, "realistům", E. T, Alf, Janus a spol.
Vám hlavně.
Kapitálu tato slova určena nejsou, kapitál toto neposlouchá.
Nad ním musíte zvítězit - obvykle lstí ...
Komentář ze dne: 02.09.2010 22:53:25 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: nepřekonané pravdy
Zdravím, astreame :-)
e nejsou Svitákova slova určena kapitálu, to je mi jasné. Ale co mi není jasné, proč by měla být určena hlavně "realistům". Osobně si myslím, e ti nebudou chtít rozumět.
Jen se tak neradujte, E. T. - Masaryk byl realista, ale lidem jak Vy adresoval slova, na která byste nemusel být zrovna pyný. Pravda, nepamatuji si text, ale smysl ano :
"Nakonec prohrává ten, kdo se drel při zdi, ve skutečnosti nakonec vítězí tzv. "idealista" ..."
Ano, samozřejmě, nelze vnutit svou vůli vemu kolem.
Kdy na blistech čtu přípravu lidí na survival, na snahu se vyvázat z této společnosti a fungovat na nějakých samozásobitelských principech, tak je mi to samozřejmě sympatické a byl bych rád, kdyby se to vyzkouelo v co největím rozměru. Ale nikdy by mě z toho nenapadlo odvozovat budoucnost.
Jene u Vás je to zas naopak.
Vy si prostě nedovedete představit, e zoufalá snaha společnosti udret reprodukční koloběh a produkci a u za pomoci vemoných záplat a řeení vynalézaných za pochodu
se najednou změní na zcela principiální řeení, jeho logika doslova zaplaví celou společnosti jako celek - to, co byla záplata, bude najednou "látka", ze které bude utkán celý systém.
Jak často myslíte, e ná dávný předek otvíral elezem pobitou truhlici a vyjmul stříbrňák nebo dukát?
A co jsou peníze dnes?
Dnes se společnost pokouí různě daňově motivovat to, co chce (zaměstnanost, výrobu v dané zemi) a do trhu zasahuje.
Ale v jisté nadkritické chvíli se zásahy slijí v jednu novou kvalitu.
Vám je těké zavděčit se astreame, zpočátku jste se tu prezentoval jako sociální liberál, ale postupně propadáte do té své zelené ideologie tak, e u nechcete vidět něco jiného. Ta vae logika s velkým L zatím zaplavila jen vás a ne svět.
To e nepropadám tomu, co mám spí za blouzení nazýváte drením se při zdi ? Rád půjdu do toho, co můe někam vést ale antirůstová idelogie tím pro mne prostě není. A rozhoduji se o tom rozumem, nikoliv emocemi. To já tedy za realismus mám i kdy se neshoduje s vaím viděním světa.
Pokud se nevrhnu z okna ve víře e i během pádu narostou křídla, tak to myslím je zdravý rozum a ne drení se při zdi. Nejsem člověk ani věřící ani ideologický. Dovedu jetě pochopit e to občas někdo potřebuje k ivotu, ale podřizovat se tomu nehodlám.
Na Britských listech jsou různé texty, ale ty frustrované úlevné zrovna nevyhledávám. Ani ty které chtějí realitu uspůsovovat svým ideologickým brýlým. To máte pravdu.
A je koda pokud se najdou i akademici, kteří si s touhle skupinou notují. Antikapitalistický panteon je těhle příkladů plný. Svitákov deatero beru jako pochopitelnou i kdy nponěkud patetckou reakci. ádný manifest nového rozumu. Beru to jak to napsal ale za natahování téhle debaty to asi nestojí.
Čtete, E.T., vůbec to, na co regaujete?
Proč mně proboha - nebo snad k čertu - pořád spojujete s nějakou zelenou ideologií?
Četl jste vůbec text na který reagujete?
A já se skutečně povauji za levého nebo sociálního liberála.
A nevím, e by tomu bylo někdy jinak.
To si snad myslíte, e ve "starém vyspělém světě" není kapitálová saturace, e tu není problém se ziskem v reálné (zdůrazňuji reálné) ekonomice, e tu není závislost zhodnocování (dosahování zisku) a realizace na objemu umělých dluhových peněz, vyvázaných z komoditního krytí u peněz vlastních (výsledku se říká fiat-money) a vyvázaných z krytí vkladem u peněz bankovních (výsledku se říká out of air - rezervy klesají pořád byly kolem 10%, jsou kolem 2% nebo moná i méně ...)
Na růstu dluhu koloběh, reprodukce a realizace závisí a myslíte, e lze dluh donekonečna navyovat ?
Myslíte, e tzv. důvěra je něco nekonečného ?
to je jednoduché - protoe jsme se na to téma u tady bavili a protoe si nemůete odepřít vdy něco na téma hrůz růstu (včetně hrůz financializace světa) utrousit. Prostě se v tom míjíme - to vae nadení nesdílím, to snad není drama.
A to idelogično - utopično (nejen to zelené) ? Typická je proň úcta k jakémukoliv aktivistickému prohláení např. od Chomského či Wallersteina. Schváleně, jak se vám třeba líbí nová kniha M.Fishera "Kapitalistický realismus" ?
Jeho eklektické hledání antikapitalistických alternativ je zcela platonické a útěné, jeho názor na mnohamluvného slovince ieka nesdílím. Ale připomíná tam aspoň krach romantických forem antikapitalistického odporu. Co v této knize kdo čte je moná takovým lakmusovým papríkem realismu.
Vy jste si prostě vymodeloval můj světonázorový obraz podle toho, jak mně vidět CHCETE - to je celý ten problém.
Já jsem, boe můj, nikdy NEHODNOTIL růst jako něco, co bychom měli nebo neměli chtít nebo nechtít.
Já jsem vdy tvrdil, e ekonomická reprodukce směřuje ke kapitálové saturaci reálné ekonomiky starých vyspělých zemí a z toho jsem vyvozoval závěry toho, co si myslím, e bude dál. A Vy jste se nikdy nepokusil něco takového vyvracet - u proto, e by se Vám to asi těko povedlo ...
Jediný "zelený moment" je v mých představách to, e si myslím, e to budou náklady na surovinu a energii, které budou jako výdaje diskriminovány poté, a nový řád, ve kterém podnikatelé operují v době silné nadkritické saturace, bude motivovat (a tedy odměňovat) produkci příleitostí druhým (a tedy vlastně externalitu) - zejména pracovní příleitosti ...Zisk by byl nahrazen bonifikovaným výnosem podnikatelů a onen bonus by byl úměrný objemu příleitostí vytvořených "pro jiné" ... Výdaje na práci zvýhodněny, výdaje na suroviny, energii a dopravu znevýhodněny ...
Jinak o ádných zelených fanatických rysech své koncepce nevím - a zmíněný zelený moment mé koncepce je podle mne rozumný a snad by ho kadý jako rozumný uznal ... ale mohu se mýlit. Jene pak je třeba se dovědět, v čem se tedy mýlím .. místo blouznění o mém zeleném fanatismu, který neexistoval nikdy ...
tohle přesvědčování o vaí vizi asi nikam moc nepovede, ostatně tu sand lo jen o ten svitákův literární kousek.
1) moná dnes volite jiná slova ne kdy jsme se tu přeli o stacionární ekonomice - ale ten nový řád nadkritické saturace kde zisk bude nahrazen něčím jiným, to není tatá vize ?
2) To e věříte e to na nás spadne a chceme nebo nechceme a e vae víra je nevyvratitelná zase podporuje to utopické uchopení vaich inspirací např. z www.sedmagenerace.cz.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píe, e je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leí v aludku tomu zoufalému tapetáři, take je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli e se mi zdá, e militantní skupiny dosahují lepích výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji patně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkueností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se mylenka lidové fronty boje proti faismu prosadila v naem hnutí, a kdy bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec moné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, e virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, e jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnail. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle mnoství zbytečné práce opravdu stojí ...