Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
jak ale má z toho občan pochopit o co komu jde -mě to trochu připadá jako samoúčelný aktivismus na okraji dění.
Nevíme co chceme ale máme na to petice, provolání až dokonce občanskou ústavu - ale o čem ten občanský kvas je?
Takové to jsme zoufal neklidní, ale jdeme na to zdola a přímou demokracií -takové to holešovské frflání bez azimutu
Copak tenhle váš SPASnemá nějakou programovější profilaci než je to věčné stop neoliberalismu a vrátit vládu lidu.
Vážený pane občane!
Jsem rád, že aspoň jeden člověk má pocit, že je potřeba na levici diskutovat. Zhruba s Vámi souhlasím, že asi levice má potíže s nasměrováním svého (asi jen zdánlivě málo určitěho) usilování o "něco". Bohužel tato její neurčitost v názorech pro ní bude nevýhodou jak ve volbách teď na podzim, tak i v pozdějších parlamentních volbách. Buďto si "neumí zvolit jiný lid", a nebo se neumí zbavit přesvědčení, že tu není lid pro ni, ale strany pro lid. A rovněž bohužel, mám pocit, že neumí správně uhodnout, co je důležité pro společnost, pro lid a přednáší ústy svých teoretiků jak musí vypadat socializmus ve 21. století místo aby hledala a nalézala systém společného a společenského vedení společnosti ve směru jejího rozvoje. A to přesto, že vývoj např v Řecku učebnicově ukázal co je pro společnost dobré a co určitě ne. Např že dluhy jsou výhodné pro pravici, pro banky, ale jak pravice přesto, že ona ve větší míře zadlužuje státní kasy neustále obviňuje levici, že ona vede státy do řecké pasti. Levice tedy musí říci, že dluhy ne. Na otázku kde tedy vzít peníze pro nalnění kasy, má levice odpovědět, že ne ubráním u důchodcům a matku s dětmi, ale ani ne u pacientů v nemocnicích a v lékárnách, ale u finančně silnějších - u finančníků, ve státní správě, kde je beztak o polovinu víc lidí, než je nezbytně a nejsou finančně zainteresováni na výsledcích státu, zavedením progrese v daních a platbách, podporou podnikání v produkční sféře a bankéřům zatnout tipec ve formě zřízení státní banky.
Mám pocit, že doprava jako obor patří k těm produkčním a tak by měla státu vydělávat peníze. Šlo by tedy zavést silniční daň pro všechna vozidla, aby se nemuselo brát fin. slabším.
Z tohoto zaznívá asi málo a ještě k tomu nesouvisle díky špatné diskusi na levici. Asi zase páni naženou prostého voliče do nějaké "pasti". Byly to VV a kníže, co to bude nyní?
tak nebuďme stádo - není to i tak, že spodek se vymlouvá na vršek a naopak ? Co nám samotným brání řici kde ten azimut aspoň tušíme místo pouhých výzev "pojdme do ulic" a "dejme moc lidu"...a stěžovat si na ty nahoře.
I u toho řecka přeci platí že na dluzích se levice tedy PASOK podílela a téd umí jen říci svoji zdiviočelou složkou že je nechce platit. Mě nevadí úvahy o socialismu, ale vadími když populistické žvásty nahrazují vládnut ve prospěch sociálního státuí
Komentář ze dne: 24.07.2012 13:32:53 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Kde je ta komunikace? (1)
Vážený pane Málku, přeju Vám dobrý den!
Dovolil jsem si zde připomenout Váš 2 roky starý článek snad o tomtéž, o čem píšete nyní a pro stručnost jsem jej zkrátil:
"Levice musí začít komunikovat
Vydáno dne 17. 08. 2010 (979 přečtení)
Zdá se, že letní vedra .... Volební výsledek postupně »rozdýcháváme« a s překvapením se rozhlížíme, co se u nás a v celé Evropě děje s politikou, levicí i solidaritou. ... trendy, které se počaly nenápadně odvíjet od třetí čtvrtiny minulého století, najednou proskočily na povrch, ...
...
Co jim zatím nedošlo, je fakt, že to není nějaký nepodstatný výkyv, který se sám napraví a zase bude lépe. ...
... Cítíme, že se dostatečně nevyužívají možnosti, které lidské společenství má. ...
Obligátní otázka: co s tím radikální levice? Zatím v celé Evropě tápe. ... K tomu, aby dokázala více, musí začít komunikovat....Musí se snažit o to, co označujeme jako osvětu a ...
Pokud radikální levice bude schopna prosadit v občanském dialogu svůj obraz světa, pak se jí také podaří zmobilizovat pocity solidarity coby klíčové obrany proti liberálnímu individualismu. Individualismus není nebezpečný sám o sobě, je to ale nástroj, kterým lze snadno přestavovat kohouty ovládající toky bohatství k malé menšině na úkor velké většiny. Zvláště paradoxní je, že si kohouty hlavně přestavují ti, kteří reálně ztrácejí. ...
A úplně na závěr jedna poznámka. Několikrát jsem volal po dialogu i na těchto stránkách. Velice bych přivítal co nejvíce kritických vyjádření k věci i mému textu. Věcí s velkým »V« ovšem není kritika stávajících poměrů. Tou je hledání a formulace vlastní levicové vize schopné oslovit spoluobčany.
Jiří MÁLEK, Haló noviny, 17. 8 2010."
K Vašemu textu nemám snad větší výhrady.
K "věci" se pokusím něco říci:
Bez otevřeného dialogu na levici mezi: polit. strany a odbory, polit. strany mezi sebou, polit. strany a veřejnost se za 2 roky ve volbách do parlamentu setkáme znovu s neúspěchem. Mám pocit
Komentář ze dne: 24.07.2012 13:38:25 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Kde máme tu diskusi? (2)
Pokračování:
Bez otevřeného dialogu na levici mezi: polit. strany a odbory, polit. strany mezi sebou, polit. strany a veřejnost se za 2 roky ve volbách do parlamentu setkáme znovu s neúspěchem. Mám pocit, že špatný výsledek ve volbách 2010 neznamenal zemětřesení na levé části polit. spektra. Soc dem si stále přikrádají, kom. jim to ani nijak hlasitě nevyčítají, spoléhají na dostatečně velikou "naštvanost" pléna. Ke všemu se v řadách kom strany vyskytují staré nešvary: paní posl. za Prahu 1 Semelová 25.2.2011 byla plakat u hrobu Kl. Gottw. Ona si zřejmě myslí, že to byl veliký státník pracující pro lid. Dnešní volič si to však nemyslí a v řadách komoušů se nenajde nikdo, kdo by jí to dostatečně zřetelně vysvětlil. Jak má volič volit "levici" když jedni kradou a druzí pochlebují stalinistům?
Proč se v řadách levice nediskutuje a následně se pak nepožaduje to, co je vskutku levicové: Odstranit zadluženost, protože údržba dluhu žere z rozpočtu veliké peníze a ty jdou na konta bank. V Řecku vidíme, že zadlužováním živíme pravici. Podpořit vše, co je pracovité, chytré, např i podnikatele v produkčních oborech, ale bankéřům nasadit veš do kožichu v podobě státní komerční i hypotéční banky. Veřejné zakázky přidělovat pod dohledem veřejnosti, jinak se bude krást stále. V některých oborech vytvořit pro souromé firmy konkurenci v podobě státních podniků. Viz distribuci energií a snad tabák a alkohol zestátnit nadobro. Tam byla privatizace nevhodná. Národ potřebuje děti, potřebuje bydlet a musí být zdravý a vzdělaný. To je cesta proti chudobě. Nepotřebuje zloděje a spoustu úředníků, z jejich výplat naplnit státní kasu.
Komentář ze dne: 26.07.2012 08:04:14 Reagovat Autor: neregistrovaný - n (@) Titulek: minulost máme stále v zádech
Všichni tleskali Čapkům za jejich člálnky Proč nejsem komunistou v opilosti, že se hrůzy války nebudou opakovat. A pak přišli Němci, kulturní národ s Goethem a Marxem, ale strašným podhoubím, které se objevilo za války. Můžete dát ruku do ohně že se to nebude opakovat?
Komentář ze dne: 21.08.2012 17:38:35 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: minulost máme stále v zádech
Na článek Proč nejsem komunistou se dá bez uzardění tleskat ještě dnes. Až si i ti dnešní "komunisté" přečtou ten článek několikrát za sebou, snad jim začne svítat a pak už snad s nima bude normální řeč. Bohužel to tak zatím nevypadá.
Říkají, že by chtěli diskutovat a zatím z nich jde samý monolog. Diskuse je tehdy, když se Dva! názory snaží, ale korektně, zjistit, kde je mezi nimi ten správný bod, který je pravdě nejbližší. Od dnešních "levičáků", kteří hlásají svou starost o lid a zatím obsazují místa ve správních radách bank ap., toho mnoho čekat nemůžeme. To nikdy nebude "autentická" levice. Na názor, že je nesmysl žít s dluhy, že z toho mají prospěch jen banky, odpovídají: tak řekni kde vzít. A co tam tedy dělají ty řady poslanců ve sněmovně? Nad čím tedy bloumají ty stovky politických bafuňářů po celé roky? Kdyby se rozhlédli kolem sebe, viděli by tu spoustu nenasytných krků, jak se mezi sebou pošťuchují o žvanec. Ale omyl - to není z hladu, to je z nenažranosti. Jsou názory, že by na řízení tohoto povedeného státu stačilo polovic úředníků. A hned bychom měli něco na zapravení části dluhů.
Založit novou stranu se nikomu nepodaří. jednak o to ani nikdo nijak zvlášť neusiluje a také se nikdo nezasadí o snížení práhu pro vstup do sněmovny.
Volič tak má spoustu možností: Volit ODS, TOP, VV, které mu dosti dobře předvádějí, jak se dělá blahobyt, a nebo čssd a ksčm, které také jako jejich kolegové z pravé části spektra, koukají, kde co odklonit na svou stranu. Tím se lidem ovšem také zvedne jejich životní úroveň. A nebo nejít k volbám, tzv: vykašlat se na politiku a tím samozřejmě odsouhlasit to, co tu bylo do teď. Tak kterou možnost si, vážení, vyberete?
Všimneme si ještě jedné dobré věci: jak svotně levice i pravice nám napovídají, že volit malé strany je blbost. Ano, tak mají neustále zajištěny potřebné volební výsledky. A včil mudruj!
Komentář ze dne: 28.07.2012 10:35:41 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Kde máme tu diskusi? (2)
Souhlasím s Vámi, Iku.
Jenom čekám až někdo Váš text začne rozpitvávat s tím, že mu připomíná nějaký fašismus, nacionalismus a kdesi cosi - s ohledem na hodnoty, které jste zmínil a úhel pohledu, který jste zvolil ...
Komentář ze dne: 29.07.2012 08:00:43 Reagovat Autor: neregistrovaný - MIKEŠ (@) Titulek: Re: Re: Kde máme tu diskusi? (2)
proč hned vinit ika z fašismu ?že prahne po zemětřesení na levé části politického spektra ? Spíš by měl vysvětlit jak si to zemětřesení představuje - to že mu nevoní ČSSD, KSČM ani SDS napsal. Ale co tedy chce ? Volá po diskusi - no vždyť třeba tady může začít -sem s názory co je tedy podle něj vskutku levicové. Co nám tu k tomu originálního napsal :
a) Odstranit zadluženost, to říká vlastně každý - otázkou je jakse jednotlivé recepyt lišía jak se dají uplatnit - v čem je tedy ta levicová origialita
b) dále : teze že veřejné zakázky se mají přidělovat pod dohledem veřejnosti - co to je ? Dávat všechno na net ? Opět nic nového. A plebiscit ke každému obchodu asi dělat nechce
c) konkurenci pro soukromé firmy v různých oborech - to jako vrátit stát i do výroby alkoholů ? Zrovna tady bych privatizaci nekritizoval. A když se chce v principu konkurence, co se státním monopolem ?
Takže ani tak jakýsi zvláštní úhel pohledu (který to je ?) jako spíše konkrétnější argumenty možná posunou debatu dál.
Komentář ze dne: 15.08.2012 12:09:30 Reagovat Autor: neregistrovaný - gustav rožé opočenský (@) Titulek: Re: Re: Re: Kde máme tu diskusi? (2)
Ika není nutno vinit z fašismu, ale připravovat na CIZÍ obvinění z fašismu - je zde namístě patřičná masáž, aby něco vydržel, než časem přijdou příslušná trestní oznámení ...
Komentář ze dne: 25.08.2012 09:22:49 Reagovat Autor: neregistrovaný - Zdeněk (celealt@centrum.cz) Titulek:
Mudrdlantů máme,že by jsme je mohli exportovat,ale dělat nikdo nechce.
tak mudruijte aspoň vy v tom co jste už nakousl - oddlužit : JAK ? kontrolovat veřejné zakázky : JAK ?
Komentář ze dne: 25.08.2012 13:47:07 Reagovat Autor: neregistrovaný - Zdeněk (celealt@centrum.cz) Titulek:
Odpověď jsem poslal na Váš e-mail,pokud ještě platí.
Zdeněk
Komentář ze dne: 28.09.2012 08:50:52 Reagovat Autor: neregistrovaný - Janus (@) Titulek: co nyní hoří
nechme na chvíli lidokvas, lidokvasem (tam se zatím kromě nechuti a odporu nic věcného nerodí). Teď asi bude nejdůležitější diskuse mezi KSČM a ČSSD, které vévodí předvolebním preferencím.
Jestli si v některých krajích plácnou, jestli se podpoří v druhém kole do senátu a jestli zase nesprasí prezidentskou volbu a navzdory převaze levice nám tu bude strašit nějaký nový Klaus.
Asi by se mělo vzkázat bafuňářům obou těhle stran že lidi si přejí aby se na něčem užitečném dohodli, jen s tou podmínkou jim to u voleb hodí. Jejich stranické ego je totiž nezajímá.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?