Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentáře ke článku: Stanovisko SDS k zákonu o majetkovém vyrovnání státu s církvemi a náboenskými společnostmi (ze dne 05.09.2012, autor článku: administrator)
Prostě nezvýhodňovat církve víc ne jen v tom základním levlu, e se jim bude naturálně vracet majetek - i kdy skoro ádným jiným právnickým osobám se majtek nevracel.
Finančně nedorovnávat - nato s inflačním doplatkem, který i těch pár oprávnických osob, kterým se něco NATURÁLNĚ vracelo (tělovýchovné jednoty, Červený kří) samozřejmě nedostaly, protoe tyto organizace nedostaly ani ten finanční základ, ke kterému by se nějaká inflační přiráka navíc mohla poskytovat ...
Zkrátka mám za to, e stačí, kdy budou církve jenom JEDNODUE privilegované mezi ostatními právnickými osobami - nevidím důvod, proč by měly být privilegované TROJNÁSOBNĚ !!!!!! ...
Ano, ale to je přece jen něco jiného ne vypisovat nějaké referendum, u něho je samozřejmě jisté, jak by dopadlo (antikatolická propaganda a nenávist nebyla jen záleitostí komunistů, ale sahá a někam k prvním obrozencům:-).
Vnímám referendum, jako prostředek ke zjitění, co si přejou lidi. Kdy uznáváte, e i v parlamentu se věci řídí přáním větiny, přesto, e to nemusí být to nejlepí, uznejte, prosím, té přání větiny v referendu.
Referendum vypsat, či nevypsat, se přece neřídí tím, jaký je předpokládaný jeho výsledek. Ten není nikdy jistý, protoe některé síly dokáí masivní kampaní lid oblbnout.
!Zkrátka mám za to, e stačí, kdy budou církve jenom JEDNODUE privilegované mezi ostatními právnickými osobami - nevidím důvod, proč by měly být privilegované TROJNÁSOBNĚ !!!!!! ..."(Ast..)
Pane Astreama, nevidím důvod, proč by vůbec měly být privilegovány!
Po válce byla předevím dokončována pozemková reforma z 1. republiky, tak jaký pak obrovský majete po únoru 48k. A nemálo dostaly výčtovým zákonem u řády a kogregace v 90. letec.
Nemluvě o zpochybnění samotného vlastnického práva ústavními ůrávníky - církve ve veřejném zájmu majetek spravovaly. Ta agresivní debata prodchnutá mamonem je fakt odpudívá i pro mnohého věřícího..
No, snad uznáte, e i po únoru 48 byl ukradnut nemalý majetek. A pro mnohého nevěřícího je zase odpudivá agresivní debata prodchnutá naopak proticírkevní hysterií. Jestlie jde o různé názory ze strany právníků (tedy poněkud subtilní oborový problém), jakou výpovědní hodnotu by pak měl výsledek obecného hlasování? K zjitění, e jsou u nás katolíci ve velké větině nenáviděni, se nemusí konat referendum. Není poadavek k jeho uspořádání poněkud farizejský?;-)
ale pořád nějak chybí jasné doloení jaký - i proto nebyla pouita noírmální restituční legislativa, nýbr cosi co připomíná "velkorysý dar" jak řekl sám Duka.
A pokud jsou u nás vysocí katoličtí preláti nízko na ebříčku popularity, tak je to snad k zamylení i pro ně....tohle jim určitě kredit nezvedne.
Ono to s tou legislativou zřejmě není tak jednoduché:
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-57312 240-soudy-nemusi-cekat-na-restitucni-zakon-majetek -mohou-vydavat-cirkvim-samy
A co se týče ebříčku popularity - samozřejmě, e kdy u nás byla po desítky (moná u stovky) let katolická církev vykreslována jako banda hajzlíků, tak obliba u veřejnosti bude někde hodně hodně dole. S tímto nakonec bojoval u (evegelík) Palacký, kdy se pevně postavil proti tehdejím protikatolickým hanopisům s tím, e katolická církev v Čechách udělala "nepoměrně více dobrého ne zlého". Ale máte pravdu, tohle hodnostářům (a potamo celé církvi) určitě kredit nezvedne.
zkuste si tedy poloit otázku proč ten katolický klérus byl v ČR tak nechvalně a trpce chápán a viděn. Myslíte e to nebylo jeho mocenskými a majektovými ambicemi ?
e by to byla jen zlá vůle těch naich malých lidiček z české kotliny ? On ten poměr dobra a zla podrobit kupeckému přepočítávání skóre je zavádějící argument...
Bylo to hlavně z toho důvodu, e katolická církev byla svázána s Habsburky, take probuzené národní cítění 19. století ji bralo jako nepřítele. A u se samozřejmě zapomnělo, e předbělohortí nekatolíci byli do velké míry svázány s luteránstvím (tedy německým ivlem), popř. kalvinismem. Do toho koncepce českých dějin beroucí za vrchol husitství a pokračující v Jednotě bratrské, deklarovaná demokratičnost a pokrokovost českého národa (holubičí povahy:-), kteréto vlastnosti byly za celkového národního úpění zadupány po Bílé hoře - a nastalo období, je jako by ani nepatřilo k naim dějinám. A tento pohled zvítězil i za 1. republiky, za komunistů - a je do značné míry zakořeněn dodnes.
no vidíte, take světské (mocenské) spojení s habsburky také vnímáte jako objektivní kořen této nelásky.
Take tady důvoy jsou. Take by si je církev měla uvědomit a nechovatse tak, jak se chová...
Kritika účelových míst emancipační ideologie spojené s probouzením národního cítění je a druhotná.
Kde je prostota dávné církve, proč se církevní hierachie (katolická církev je výerazně hierarchická) tak odcizená lidem ?
Buď si to církevní hodnostáři uvědomí a nebo to odcizení bude jen hlubí.
Důvody tu samozřejmě jsou. Ale ony důvody stojí na poněkud vratkých základech. Kdyby na Bílé hoře zvítězili stavové, u by se v naem prostoru taky nemuselo mluvit česky (je to jen úvaha - s "kdyby" také nelze dělat nic jiného - ale zas tak nereálná kvůli poněmčení předbělohorské nekatolické lechty není; staroutrakvisti od 2. pol. 16. stol. naprosto vyklízeli prostor luteránům). Spojení s Habsburkem nebylo (kromě pobělohorských a válečných dob, tam je to neoddiskutovatelná tragédie) nějakou národní likvidací. Kdy dnes řekneme "líbezná česká krajina", tak vesměs mluvíme o více kostelíku, selském baroku, sochách, cestách lemovaných alejemi, je nám tu zanechala doba "temna" (o městech a tamních barokních památkách, které nám díky turistickému ruchu přinesly mj. tučné peníze, nemluvě).
K prostotě církve: dá se tím argumentovat pro případné oslyení jejich poadavků? Jinak o chudobě církve by to asi bylo na jinou debatu:-)
vae debata je poněkud sebeerná - takhle snad nemá cenu argumentovat. Kdyby např. vyhrál Hitler, tak by se čei vnaem prostoru taky nevyskytovali. Co tímhle pohledem na dobu "temna" proboha ve vztahu k víře a církvím chce kdo říci ?
Rozněňujte se nad venkovským kostelčíkem jako od Lady, nad barokem a jinými atributy té doby, ale neřete tímhle důvěryhodnost specielně katolické církve která není plna prostoty ani náhodou ani neřete spor o její majetkové nároky !!
Jestlie byl nějaký majetek ukraden (a to snad byl), měl by být navrácen. Ovem ne tak, aby církev byla zvýhodněna oproti ostatním okradeným (co by byla restituce v současné podobě). Ale kdy někdo protestuje proti nestandardním podmínkám, pak je přece naprosto pokrytecké prosazovat to samé, jen s opačným znaménkem (to je právě poadavek referenda).
Heslo o vracení ukradeného majetku je nestoudné. Tohle má být pokora církve. Sluná elvice cháme potřeby věřícch, ale podpora pastorační činnosti nemle být nehorázná.
U společensky ádoucích aktivit jako je zdraví, sociální sluby ... mohou církve soutěit s ostaními granty a jinou podporou. A zbytek a cálují věřící, e je jich málo není starost státru.
Tenhle boj církiev znedůvěryhodňuje v očích normálních lidí ale i obyčejných věřících. Člověk se a za tyhle hodnostáře církve stydí...A jetě jim bude vadit přímá demokracie jako pokrytecká?
prostě tleskáte restitucím a papoukujete heslo o krádei církveního majektu.
ale právě to je mimo tuhle debatě. Ta je toti o zastavení patného zákona a to zjevně vám nejde skousnout.
Já se zeptám l+s snad u zcela jasně a vy zkuste odpovědět bez vytáčení - jde o prostou volbu (tertium non datur) :
Jste pro návrh zákona k církevnímu vyrovnání, vyjednaný v létě sněmovní větinou a nebo jste pro jeho senátní veto ?
Ano je pro, nebo řekněte ne (proti návrhu) - kliček netřeba, mudrovat by se dalo na tohle téma bez konce. ANO - NE ?
Janusi, ale vdy u jste se odpovědi dočkal 08.09.2012 09:53:51:-)
"Jestlie byl nějaký majetek ukraden (a to snad byl), měl by být navrácen. Ovem ne tak, aby církev byla zvýhodněna oproti ostatním okradeným (co by byla restituce v současné podobě)."
take se janusi nedočikáte - tohle je jak rádio jerevan : tak mono i tak mono. Srabi dál kličkují.
Prostě se veřejně přiznat k nepopulární podpoře zákona tahle dvojka nechce přiznat. Asi by se bojí, e v debatě by pak ztratila zbylé body...
nevím jestli jsou l+s srabi nebo jen taktici, ale faktem je e té jejich odpovědi na mou docela jasnou otázku také nerozumím jako jednoznačné a srozumitelné.
Říci NE zákonu přeci neznamená říci ne ivotu církví u nás - to by byla jiná debata, prostě si myslím spolu s dalími pryč se patným zákonem a znovu na start.
Ta odpověď zazněla několikrát - ne současné podobě zákona. Jestlie tomu nechcete rozumět, je to, jak se říká nehezky česky, jen o vás a vaich projekcích;-)
no tak jste se konečně donutili říci aspoň to NE - ale dalo to práce - a co e vám to tak trvalo, to byl problém jasně říci e jste pro zamítnutí zákona o církevním majetku ?
To e jste to neuměli říct není o projekcích ale o tom co tady v posledních dnech bylo napsáno. A jasné NE to tedy nebylo.
Ty kurdlinky e někdy později bude mít narovnání jinou podobu se současným jasným NE přeci nesouvisí. Tahle vláda přeci u ten návrh zákona stejně asi předělat nemůe.
váně děsně sebeerná a spruzená debta - kde tandem l a s psal před 15. zářím e je pro nepřijetí zákona o církevním majetku ?
Asi je tu rozdíl co píí a co si myslí e si myslí. jak to ale máme poznat ? No ale nakonec se přidali k odpůrcům a tím by to i mohlo skončit.
Vy z vět: "Jestlie byl nějaký majetek ukraden (a to snad byl), měl by být navrácen. Ovem ne tak, aby církev byla zvýhodněna oproti ostatním okradeným (co by byla restituce v současné podobě)." nedokáete rozeznat stanovisko k chystanému zákonu? V oněch větách se přece mluví o současné podobě restituce v jasné souvislosti se slůvkem "ne":-).
Restituce se vztahovaly pouze na fyzické osoby - vracel se jim nemovitý majetek, pokus de dochoval. Majetek (byl-li vůbec JEJICH majetkem, pokud ho jen neuívaly) církví je naprosto jiná kategorie. Abychom mohli vůbec mluvit o spravedlnosti, musely by se řeit skutečně RESTITUCE právnických osob veobecně.
Politická dohoda na začátku 90. let byla jasná - RESTITUCE fyzickým osobám a dary výčtovými zákony osobám právnickým (třeba církevním kongregacím).
Problém zákona o vyrovnání s církvemi (ne nápravou křivd!) je také v tom, e současně chce řeit odluku státu od církve, tedy zbavení státu povinnosti (řekněme spí zvyku) platit mzdy farářům a dalím církevním hodnostářům. To je navýsost politické rozhodnutí, které s nápravou křivd nemá co do činění.
Asi by třeba pro mne byla situace jiná, kdyby existoval seznam majetku, kde by církev jasně ukázala - toto a toto nám bylo ukradeno. Proč ale tedy takový seznam nebyl součástí zákona?
Co je mimoběného na tom, e nechápu vai romantizující obhajobu násilné rekatolizaci v čele s habsurky.Tohle přeci nějaký "líbezný kostelíček" a ódy na barokní architekturu nespraví - pozdní středověk byl do josefských reforem pro obyčejného člověka opravdu dobou temna.
A tehdejím uplatńovánci moci se církev přímo podílela, to přeci nelze okecat. Tohle není mimo diskusi ale směřuje k jejímu jádru. A to e tohle nejsous chopní zastánci církve pochopit, tak ukazuje buď na účelovost a nebo zaslepenost. Dovedu pochopit e jste nějak spojení s restitučními zájmy, tak ale proč to kličkování ?
Tohle není o víře, náboenství ... tohle je o světskému chování a světských motivací kléru.
To není romantizující obhajoba, ale pokus o poněkud střízlivějí pohled na dobu 17.a 18. století, které se u nás říká "temno". Protoe kdy se na onen věk podíváte bez clony nenávisti ke katolíkům a Habsburkům, uvidíte, e ta doba byla i docela světlá. Jistě, povoleno byla jen jedna víra - ale tím jsme se přiřadili k jiným státům, v nich byla uplatněna zásada "cuius regio eius religio". Jste si jist, e při vítězství protestantů by tomu bylo jinak? Za doby stavovského povstání ji byli vyháněni katolíci, evangelíky byla mj. vypleněna katedrála sv. Víta, otevřeny hroby, rozházeny kosti...Jistě, při rekatolizaci se dály excesy, ovem jiráskovské vyprávění (k němu se bohuel přiřadily i "historické" práce) značně přehání, resp. generalizuje. To samé platí o "koniáovském" ničení knih. Jasně, existovalo, ale zkuste srovnat s dobou nedávno minulou. Směla být vydávána (s pár místy začernění) i taková "rouhačská" díla jako "Labyrint světa..." nebo "Sí víry" od Chelčického. Oproti praktikám reimů 20. století benevolence takřka neskutečná:-).
Ano, církev se v té době podílela na moci, take kromě oprávněných výtek je třeba zmínit i klady, ne? Tvrdá germanizace počala a s tereziánsko-josefinskými reformami, v době "temna" byla četina pěstována a podporována...hlavně církví. Třeba Ernest Denis, historik a bohemista (protestant) tvrdil o bělohorské době, e: "Habsburkové v letech, jich třeba bylo, aby národ opět radost a sílu k ivotu, prokázali mu slubu, uchránive jej od invase německé." Tak horké to zřejmě nebylo, ale ukazuje to dobře na nai jednostrannost při posuzování doby "temna". Zkuste si něco přečíst, nemusí to být hned kdovíjaká studie, stačí pár kapitol z Toulek českou minulostí...
A ohledně zainteresovanosti na restitucích - pozor na hellerovskou paranoiu:-).
nikdo tu nemluví o nenávisti, ono období 17. a 18. století to nelo o ojedinělé excesy (citát onoho pekaře vám tu uveldi o kus ní), ale o způsob vládnutí a jedno z nejtěích období naeich dějin.
Co měl feudalismem sdíraný český nevolník ze sporu rakuáků a pruáků kdy nás ten habsburský dům tak hájil před tou gemránskou imvazí ?
Pokud chcete tímhle hájit církve a nikoliv restituce, tak jste si nevybrali ten správný okop. Nezpíváte si náhodou před spaním zachovej nám hospodině ?
Mimochodem - na dotaz zda jste pro či proti restitucím jste jaksi neodpověděli - tak jaká paranoia ? Prostě tuhle mlhu rozptylte ...
Drsná opatření se týkala vesměs třicetileté války a doby časně poválečné. Jinak postačující podmínkou bylo, kdy člověk jednou(!) za rok přiel ke zpovědi a svatému přijímání.
Ano, český člověk byl sdíraný, ale opět ne tak, jak nám sugerovala dřívějí historiografie. Nevolnící devadesát dnů do roka (svátky a neděle) nesměli pracovat, robotní povinnnost se týkala gruntu, nikoli kadého člověka - a pracovní nasazení v robotě bylo několikanásobně nií ne na vlastním. Právě Pekař uvádí příklady: Na dovezení 80 korců ječmene (1 korec - cca hektolitr) ze Sobotky do kostecké sladovny (4km) vyádalo 12 dnů...Jistě, také záleelo na majiteli, nicméně k vykreslení doby "temna" nemůeme vycházet jen z křiklavých případů - a z nich generalizovat. To samozřejmě nic nemění na těké situaci "normálního" člověka. Ale - on by na tom nebyl lépe, kdyby zde vládli evangelíci (nebo snad Turci, nebyli zas tak daleko). Je opravdu a podivuhodné, jak u nás přeívá představa, e protestanti byli tolerantnějí a tak nějak lidumilnějí:-).
K odpovědi k restitucím - nečtete pozorně.
Ke zpěvu před spaním. Myslíte, e to je nutná podmínka pro posuzování historie podle pramenů a nikoli z leckdy dobře míněné, leč nepřesné literatury?;-)
pořád zdůrazňujete, e by protestanti nebyli lepí.
Protestanti SAMI moná ne ...
jene u nás to bylo tak, e před rokem 1618 tady nebyla diktatura ani jedněch ani druhých - bylo tu království obojího lidu s utrakvistickou větinou (tzv. česká konfese) s nejsvobodnějími poměry známého světa, pokud jde o náboenství ...
Jene utrakvisti (resp. staroutrakvisti) se stávali mneinou, do čela nekatolických řad se dostávali o dost agresivnějí luteráni a kalvinisti. Celkem příznačně to ilustruje ono vyplenění a zneuctění hrobů v katedrále sv. Víta v roce 1619, které zorganizovali lidé z okolí Fridricha Falckého a bratrské lechty (hlavně Budovec a Vilém z Roupova); to vyvolalo zhnusení nejen u katolíků, ale i u staroutrakvistů...
nejde jen o propojení na Habsubrky - katolická církev u nás měla světský apetit po moci i mimo tento rámec. Ostatně i z katolické Francie nás upozorňují e v ČR chce jaksi Vatikán "zu viel".
To máme být poligonem pro kejakého nenarancer (e to patně snáíte vr bvazbě na Vatikán je vae věc). Já mylsím e byse, měkui,červenat i ovečky těhletěch apstýřů a něco jim od plic o té prostotě církve vzkázat.
Ale dost jalových debat - jde o to tenhle zákon zastavit !! Piokud se díky rozvalené ODS zhroutí celá vláda a budou předčasné volby, budeme míst stejně jiném starosti a od majetkově nedočkavého kléru bude na pár let pokoj.
Take máme propojení s bestiálními Habsburky, dějinnou nenaranost církve, potamo Vatikánu, apokalypsu národa po Bílé hoře...tak snad jetě zmínit něco o tmářství a opiu lidstva, prznění dětiček černoprdelníky - a je tu solidní základ pro "věcnou" debatu;-).
Problém je, e věcnost jaksi schází z vaí strany l. a s. - vy sem svou emotivní obranou církve vnáíte bubáky nenávisti k habsburským bestiím, církevním pederastům a podobné klié.
Tady pouze můete od diskutérů číst e jim jde o jasný a nezpochybitelný nesouhlas se zákonem - na to odpovídáte mlhou, která má rádoby realismem (romantismem) zakrýt e zákon asi nechcete potopit.
Malý exkurz do historie byl zamýlen jako vysvětlení vzniku nenávisti k církvi. e vy to chápete jako emotivní obranu církve moná právě dokládá, jak je u nás zakořeněn onen naprosto nepřesný výklad naí minulosti, který se táhne generacemi ji od 19. století - a který se velmi hloupě promítá také do debaty o církevním majetku (viz Janek Ledecký k historii církve: "katolíci by měli chodit kanálama").
Můete prosím sdělit, co je na formulaci: "Jestlie byl nějaký majetek ukraden (a to snad byl), měl by být navrácen. Ovem ne tak, aby církev byla zvýhodněna oproti ostatním okradeným (co by byla restituce v současné podobě)" mlhavého? Vy tam ten nesouhlas nevidíte?
A ohledně bubáků - církevní pedofilové byli zmíněni jen jako ironický dodatek k tomu, jak i tady je právě církvi vyčítáno spojení s Habsburky, doba "temna" atd.
K Vaí větě: byl li nějaký majetek ukraden, pak by měl býti vrácen: co kdy něco ukradnete zlodějovi, musíte mu to vrátit?
Jinak Vai odpověď chápu tak, e jste souhlasný se zamítnutím onoho zákona v senátu, protoe jeho přijetím, jak správně poznamenáváte, by církev byla zvýhodněna proti ostatním okradeným. Jako bych ve Vaem příspěvku četl, e si přejete, aby místo peněz, polí , luk a lesů se ty fin. prostředky, o ně v tomto zákoně jde, byly dány ve prospěch dorovnání, dokončení spravedlivějí celkové i té dřívějí restituce? Je tomu tak?
Otázka: proč mám se snait ivit církve, kdy nemám na kulturu, kterou nezbytně potřebuju? Kostely snad se církvím neberou a pole a lesy nepotřebuje. Pole a lesy patří z principu zemědělcům.
ik: "K Vaí větě: byl li nějaký majetek ukraden, pak by měl býti vrácen: co kdy něco ukradnete zlodějovi, musíte mu to vrátit?"
Zřejmě naráíte na pobělohorskou dobu. V tom případě ale musíte vzít v potaz, e katolické církvi byl naprosto rozchvácen majetek v době husitství. Takovýmto uvaováním se daleko nedostaneme.
ik: "Jako bych ve Vaem příspěvku četl, e si přejete, aby místo peněz, polí , luk a lesů se ty fin. prostředky, o ně v tomto zákoně jde, byly dány ve prospěch dorovnání, dokončení spravedlivějí celkové i té dřívějí restituce? Je tomu tak?"
??? Zkuste trochu víc vysvětlit. A třeba si přečtěte názor Eliky Wagnerové:
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Exsoudkyne-o -tajich-restituci-a-miliardach-duchovnim-Je-to-jin ak-243274
ik: "Otázka: proč mám se snait ivit církve, kdy nemám na kulturu, kterou nezbytně potřebuju?"
Aby církve nemusel stát ivit, musí mít (církve) nějaké prostředky pro svoje fungování.
ik: "Pole a lesy patří z principu zemědělcům."
Myslíte, e v zemích, kde církvím nebyl uzmut majetek, se projevují jako v principu patní hospodáři?
Mrháte u časem - tihle lucie a standa jako ne příli úspěně zakuklení propagátoři církevních restitucí se tu prostě jen snaí zpochybnit jasný závěr SDS - absolutní nesouhlas s předloeným zákonem o vyrovnání s církvemi.
Zbytečně - v tomhle má moná na 90% národa jasno. A proto se tahle dvojka jak čert svěcený vody bojí i referenda. Holá věta - "jsme proti tomuto zákonu" jim prostě z pera neleze a neleze.
A to vykrucování jak dkyby byli zjednaní je sice ve své tragikomičností poučné, ale stále více jalové.
Pokud farizejský znamená záludný, pak není. Naopak je to cesta ke zjitění skutečného názoru větiny, která pak bude tímto potvrzen fakticky a nejen nějakým dohadováním.
Pokládáme li větu Jacka Londona: "Ve cokoli na světě existuje je dostatečným odůvodněním vhodnosti existovat" za pravdivou, uznáme, e nenávist lidu proti církvi své oprávnění má.
Agresivní a zároveň také manipulativní "debata" prodchnutá jakoukoli hysterií je určitě nevhodná.
Kdybyste krátce po listopadu 89 uspořádal referendum o zákazu komunistické strany, zřejmě by prolo. Kdoví, zda by se se souhlasem nesetkal i poadavek na lynčování. V dnení době by se zase s kladnou odpovědí dalo počítat v nějakých protiromských opatřeních...
Asi ano. A dle pana J. Londona i to má své oprávnění. Jestlie vlády po několik volebních obdobích nesprávně řeí a nebo neřeí vůbec romskou otázku, pak ten hrnek kae samozřejmě přeteče. To není způsobeno hloupostí lidu, to je způsobeno patnou politikou vlády. Tak jako neláska lidu k církvi je způsobena neslavným působením církví ve zdejím teritoriu.
ik: "Jestlie vlády po několik volebních obdobích nesprávně řeí a nebo neřeí vůbec romskou otázku, pak ten hrnek kae samozřejmě přeteče. To není způsobeno hloupostí lidu, to je způsobeno patnou politikou vlády."
Ano. A není tomu tak podobně s církevním problémem?
ik: "Tak jako neláska lidu k církvi je způsobena neslavným působením církví ve zdejím teritoriu."
Ono to právě není tak horké, jak bylo nám (a nai předkům de facto od obrození) vtloukáno do hlavy - viz uvedené vystoupení Palackého na obranu katolické církve.
Komentář ze dne: 09.09.2012 18:48:20 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: ?
Jestli máte seznam majetku, který byl ukraden a nebyl vrácen výčtovými zákony na počátku 90. let, sem s ním.
Majetek, který církev plnohodnotně vlastnila (včetně monosti jeho prodeje) k únoru 1948 , bych sám navrhoval vrátit.
Osobně jsem pro rychlou odluku státu od církve. Daňové asignace povauji za optimální řeení, protoe zátě státu neúměrně narůstá.
Počet věřících mezi dvěma sčítáními lidu (2001 a 2011) klesl z 3,29 mil. na 1,47 mil, naproti tomu počet duchovních vzrostl z 3480 na 4755
Pane Neuberte, proč chcete přihrát církvím tolik majetku? Vdy jsou místa, která víc ne církve potřebují peníze. Podívejte se třeba do hudebních kol, nemají na svou činnost dost peněz a p. Známá mi řekla, e se v církevním hospicu platí 16tis/měs. To je přece činnost výdělečná a ne charitativní. Bohuel se obsáhlejí a celkově přehledné informace v tomto směru nedočkáme. To je také součástí oné manipulace, o které se výe zmiňuji.
e stát platí učitele hudby je správné, ale kněze a si platí věřící.
Vcelku souhlasím - jako poměrně dost často - s Milanem Neubertem ...
U shora někdo reagoval podráděně, kdy jsem se ptal, jestli by nestačilo církve privilegovat jednodue, jestli je normální a nutné, aby ve vztrahu k jiným právnickým osobám byly privilegovány trojnásobně (a moná i pětinásobně, pokud vezmeme v úvahu některé způsoby určení cen v připravovaném zákoně a případné zbavení vydáváného majetku veřejnosprávních omezení, take by lo o vrácení majetku jako majetku úplně svobodného, čistě soukromého z hlediska práva disponovat).
Dotyčný se ptal, proč vůbec i to jednoduché privilegování.
Na to je odpověď, e kdyby lo výslovně JEN o restituci, tak by to mohl být problém - i to jednoduché privilegování.
Jene jednak přecejen i jiné privilegované právnické osoby existovaly (tělovýchova, ČČK) a ty církevní splňují i celkem důleitou podmínku kontinuity (co dostává nová církev je na úkor toho katolického), ale co hlavně - pro jednoduché (zdůrazňují jednoduché, naturálně "vracecí") PRIVILEGIUM právnických osob vcelku hovoří to, e stát by se vyvazoval z podpory, jakou byly kongrua za mocnáře i "tatíčka" profesora a celé to financování po r. 1949 ...
Jiné právnické osoby ádné takové financování historicky neměly zabudováno a církvím by se toto vzalo - to, co jim bylo a je poskytováno - a co po r. 1989 není navíc spojeno s nějakými zásahy do jmenování duchovních funkcionářů církví i samotných kněí ve funkcích ...
Toto se jim bere, co jiné právnické osoby přece neměly - a tudí vidím celkem taky důvod pro to moje jednoduché, prosté privilegium naturálního vracení církvím i nad u provedené výčtové zákony kostelů atd. - církve po boku tělovýchovy a Červeného kříe ...
Jsem ale proti daňové asignaci - to je financování státem v jiném hávu, mít právo část daně nasměrovat v prospěch církví ...
Upozorňuji - tady asi nadbytečně - e oba s Neubertem se hlásíme k demokratické, svobodomyslné levici, a u v rámci Strany de
Komentář ze dne: 15.09.2012 01:56:56 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: ?
Mluvím-li o daňové asignaci, netýká se to jen církví. A má kadý právo nasměrovat část svých daní, kam uzná za vhodné mezi subjekty, které ale budou existovat v nějakém zvlátním finančním reimu. Mohou to být tělovýchovné jednoty, kulturní zařízení, včelaři nebo jiné zájmové organizace. Já bych to chápal jako pravidelné finanční referendum. Rozhodně by to bylo lepí ne porcování medvěda v parlamentu.
Váený pane! Takto poloená otázka v sobě obsahuje notnou dávku manipulativního přístupu. Proč postupujete takto, kdy v iroké diskusi je obsaeno něco jiného? Kdy i někteří duchovní uznávají, e tento poadavek vlády je nepřiměřený? A kdy vlastně nikdo neříká, e "nevrátit nic", kromě Vás a některých dalích "diskutérů". Přijměte, prosím, názor, e diskutovat neznamená za kadou cenu zmanipulovat. Uvědomujete si to?
Komentář ze dne: 07.09.2012 14:09:58 Reagovat Autor: neregistrovaný - n (@) Titulek: spravedlnost?
Velice se mi líbí návrh Ústavního soudu, a se vechny poadavky konečně dají k soudu. Ten by nestaraně rozhodl kdo je v právu. Takhle se restituce nedají dělat podle zákona, kdy se vezlme obrovská hormada a ve se předá.
Komentář ze dne: 09.09.2012 18:27:59 Reagovat Autor: neregistrovaný - Jan Makovička (JanMakovicka@seznam.cz) Titulek:
Několik citátů z knihy Bílá hora katolicky orientovaného historika Josefa Pekaře:
na Bílé Hoře nezvítězila kultura vyí. A jakkoli vysoko vznesly se kupole barokních kostelů a honosné formy barokních paláců v pokatoličtěné Praze, vítězný postoj jejich nemohl nikdy zaplaiti památku slz a krve , jimi v létech hrůzy naplnil brutální vítěz znásilněnou zemi.
Není v programu této malé práce líčiti postup protireformace. Vraedná násilnost celé koncepce a brutálnost její metody byla taková, e dokud budou bíti česká srdce, neubrání se při vzpomínce na muka, jimi podlomila nebo zničila ivotní těstí tisíců. A to ne pouze těch, které vyhnala z vlasti mezi cizí lidi a národy, nejen těch, je oebračila hospodářsky!
Daleko hroznějím trestem ne popravy a věznění byly konfiskace. Byl to víc ne trest byl to zločin, aspoň způsob, jakým toto pokutování bylo prováděno v praxi, prozrazuje mnohonásobně, e to, co mělo býti trestem, stalo se namnoze loupeí a podvodem. "
(Josef Pekař: BÍLÁ HORA, Její příčiny i následky, Vesmír (1921).
České země v 16. století byly zeměmi relativně vysoké náboenské svobody, naprosto nevídané v jiných částech Evropy, co bylo trnem v oku habsburským panovníkům (od r. 1526), císař odmítl písemně potvrdit Českou konfesi (1575), která prosazovala náboenskou toleranci křesanských církví. V roce 1609 podepsal císař Rudolf (pod tlakem) Majestát, který zaručoval náboenskou svobodu. Majestát vztahoval se na vechny vrstvy obyvatel včetně poddaných. Na Moravě, kde Majestát neplatil, působilo v té době a osmnáct církví a náboenských směrů, Kniha tovačovská - moravský zemský zákoník- obsahovala poadavek náboenské snáenlivosti. Moravský sněm v roce 1608 přijal usnesení podle kterého poddaní nemají být nuceni ke změně víry atd.
V roce 1619 přijal český generální sněm Konfederační akta, co byla v podstatě ústava českého státu. Na svou dobu velice moderní dokument.
Obhajoba habsburské a církevní politiky po roce 1620 je naprosto neud
Pane Makovičko, díky za citaci Pekaře. Ale popírá to snad tvrzení, e doba "temna" - a působení katolické církve v ní - měly své klady? Jestlie jste onu Pekařovu práci četl pozorně, jistě vám neulo, e historik je dalek odsuzovat a priori onu epochu. "POPÍRÁM (zvýrazněno Pekařem), e s vítězstvím protireformace počíná se v duevním ivotě země jediná bezútěná pou. Co jsem pověděl o baroku, je samo protestem proti takovému názoru...Balbín (jezuita, pozn. l&s) ...stačil by sám, aby nás donutil posuzovati dobu protireformační spravedlivěji...Hierarchie česká, kterou po Bílé hoře nacházíme v rukou cizinců, počeuje se rychle, v kléru světském i řádovém, a stává se znenáhla pevným kmenem národního ivota, jedinou téměř inteligencí, je stojí na strái, aby později, od dob Josefových, stala se hlavním nositelem tak zv. probuzení...Bílá hora sama vzbudila a vypěstovala v pokořeném národu sílu, je měla státi se vzpruhou nového ivota a slibem nové naděje. To je hlavní dobro, je nám přinesla - doba předbělohorská zajisté ochranné a tvůrčí síly jeho nepoznala." (Pekař naráí na poněmčování nekatolické předbělohorské lechty, která od staroutrakvismu masivně přecházela k luteránství a hledala oporu v německém protestantismu).
Jinak Toulek českou minulostí se nebojte, Hora-Hořej tragické důsledky Bílé hory nezamlčuje;-)
Komentář ze dne: 10.09.2012 12:50:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - Jan Makovička (JanMakovicka@seznam.cz) Titulek: Re: Re:
Také minulý reim neměl samé zápory, měl také určité klady (téměř nulovou nezaměstnanost atd.), ale lo o reim nedemokratický a nejméně od konce let čtyřicátých a asi do poloviny let padesátých (nebo moná i déle) o reim vysloveně totalitní.
Podobně lze psát i o protireformaci. Ovem i Josef Dobrovský byl jezuita atd. Jiný jezuita napsal v druhé polovině 17. století rozpravu o přeubohém stavu českého státu a o kodlivých záměrech na vyhubení českého jazyka! (viz Bohuslav Balbín: Rozprava krátká ale pravdivá, Odeon 1988). Balbín dobře věděl o čem píe.
Také Josef Pekař zaznamenal, e Habsburkové s námi po Bílé hoře zacházeli nejtvrději. ádná ze zemí, která byla součástí habsburské říe, nezaila tak brutální útisk v průběhu protireformace jako české země.
Není sporu o tom, e v porovnání s dobou předbělohorskou (a jejími mimořádnými svobodami) věk pobělohorský jasně neobstojí. Jene znovu, ono moc nebylo na výběr, protestantské země nebyly tolerantní o moc víc. Českým zemím navíc zřejmě ukodila husitská minulost, poté vzpoura v roce 1547 a nakonec "ohavná rebelie" (to samozřejmě nemá být omluva pro drakonické tresty). Naděje na zvrat v poměrech konečně zhatily vestfálské velmocenské dohody, kdy védi oslyeli prosby naich emigrantů a potvrdili jako mezník rok 1624, kdy u u nás platily protievangelické patenty.
Ano, Balbín dobře věděl, o čem píe. A věděli to i jiní - Bridel, Kořínek, Beckovský, Peina z Čechorodu atd. - tedy vesměs příslunící katolických řádů - a to je přesně to, o čem psal Pekař, e katoličtí duchovní udělali obrovskou práci pro národní (po)vědomí, na které pak mohli navázat obrozenci. (Raději dovětek: tím nemá být jakkoli zlehčena tragédie pobělohorské emigrace).
Já si celkem potrpím na období po Lipanech, kterému svůj hold sloili tvůrci první českého barevného filmu "Jan Roháč z Dobé" (1947).
Polní vojska nepovauji něco, co by národ musel donekonečna strpět ...
Zemský správce byl Ale V. , bývalý sirotčí hejtman - ale na Lipanech stál na straně panské jednoty ...
estnácté století - včetně doby po nástupu Maximiliana II. na ná trůn - bylo v naem koutku Evropy nejliberálnějí na světě vůbec - právě proto, e nae země nebyla ani úplně katolická ani úplně protestantská, ale království obojího lidu s utrakvistickou větinou a s katolickým panujícím rodem - v případě Maximiliana a Rudolfa celkem náboensky rozumnými panovníky ...
To máme podobný názor, polní vojska se stala v předlipanském období opravdu tak trochu "zemskými kůdci" a u Lipan to více ne prohra byla výhra (v tradičním líčení lipanské tragédie se zapomínalo na to, e zvítězili - taky hlavně husiti).
To dalí období dvojvěří (relativně bezkonfliktního) je doba, na kterou lze poukazovat přinejmením s určitou dávkou hrdosti na nae předky:-).
tak proč ta vae opakovaná apoteóza habsburských časů - to e jinde to nebylo o moc lepí nečiní s panovnického rodu ani z církve viditelně slouící světské moci něco, co by mělo být bůhví jak ochraňováno.
Nechcete to vidět a nebo vám stromy brání v pohle du na les ?Vykázat církev tam kam patří (a to i ekonomicky) je myslím docela logická reakce na tuhle zkuenost. A ese tahle stále kozervaivní síla brání...no a co ?
Apoteóza je přece jen něco jiného ne uvedení kladných bodů reimu, jen tu byl livě po generace představován jako nějaká národní apokalypsa;-). A církev by neměla být bůhvíjak ochraňována, ale taky by snad nemusela být znevýhodněna (poadavek referenda).
Karel Čapek kdysi napsal fejeton: Proč nejsem komunistou. Myslím, e z podobných důvodů mohl napsat: Proč nejsem příznivec církve. Vdy se stejnou neochotou vést diskusi (a ne jen dva souběné monology) se setkáváme jak u nekritických zastánců komunizmu, tak u nekritických zastánců církví. Podíváme li se zpět, vidíme demagogicky "zabejčené" sociální demokraty proti komunistům a kupodivu podobně "zabejčené" např katolíky vůdči husitům nebo íity proti sumitům atd. Kam to chceme vlastně dovést? Do stavu vzájemné nesmiřitelnosti a celospolečenského chaosu? A také: jak zásadní rozdíl je mezi soc. demokratem, který je členem správní rady veliké banky nebo komunistkou, členkou představenstva veliké pojiovny nebo kardinálem, který tvrdoíjně vymáhá na státu miliardy, Ktré by "skromná" církev ani potřebovat nemusela (nebo kolik stojí, kdy něčemu věřím?)?
No děsíte mne!
V tomto nejsme ve sporu, fanatismus (jak náboenský, tak politický) není řeením.
Ohledně "skromnosti" církve (a ozývají se dokonce hlasy: černoprdelníkům ani halíř) - ono není zas tak jednoduché např. opravovat a udrovat objekty (kostely, kaple, klátery atd.), které jsou často v dezolátním stavu.
Komentář ze dne: 11.09.2012 14:53:17
Autor: l&s (@)
"A církev by neměla být bůhvíjak ochraňována, ale taky by snad nemusela být znevýhodněna (poadavek referenda)."(l&s)
- - Dávejte, prosím, pozor, u tu opakovaně dáváte najevo, e referendum je institut "znevýhodnění" a to přece není pravda. Hlídejte si to, prosím. Děkuji!
ik: "Dávejte, prosím, pozor, u tu opakovaně dáváte najevo, e referendum je institut "znevýhodnění" a to přece není pravda. Hlídejte si to, prosím. Děkuji!"
Ale vdy tomu tak je, pokud ho budete uplatňovat selektivně (např. ptát se jen po církevních restitucích, romské národnosti atd.)
kadá metoda je nějak citlivá, ale přímá demokracie je vrcholně demoklratuická. jestli se církev bojí e u lidí prohraje, je to k zamylení pro ní a není to problém přímé demokracie.
Záleí na tom, oč by v referendu lo. Pokud o zamítnutí nároku církve na jakoukoliv restituci, neznamenalo by to spí to, e daleko víc ne církev by prohrál právní stát? (Lze vůbec jít v referendu proti základním ústavním principům, tedy třeba proti právu na spravedlivý proces?)
a kdo říká e by mělo jít o nějakou restituci. kdy hájíte první stát (proč ne) tak je přeci i právnímu laikovi jasné, e tady o ádnou restituci nejde. Nemluvě o argumentu e drba historicky svěřeného majektu je velmi sporné vlastnické právo. Ale tohle enchme expertům popř, sloudům
Take zatmítnutí zákona se restuitucí nikterak netýká. Církve piokud mají pocit e mohou jetě něco nárokovat (ostud u výčtového zákona před dvaceti lety bylo dost) a se klidně soudí... proč se hrbit u jejich poadavků předem.
Take vám by v referendu lo jen o zamítnutí onoho konkrétního návrhu zákona? (Tím byste se ovm liil od stanoviska SDS, které chce plebiscitem řeit i odluku). Ale co dál? Církve by mohly vysoudit (čistě hypoteticky!) velmi sluný majetek, ani by byl vyřeen vztah církev - stát.
církve a si vysoudí co chtějí - rozhodnozu soudy. Cílem nesou rerstituce, ale funkční diodělení círve od sgtátu. Politické strany taky nesmí podnikat - ale mají příspěvek za volby, tak at církve mají třeba asignace od věřících a na nepastorační účely a si shání granty. Ta posedlost majetkem je u kléru nepochopitelná a trapná...
blokace je dobrovolná věc - normálně bych jí zruil a církve bych dokonce přímo vyzval, a se soudí - a v míře, ve které by církve vyhrávaly, bych prostě oslaboval státní pěnězotok podle zákona o hospodářském zabezpečení církví z roku 1949.
Velmi prosté.
Církve a se klidně z vlastní iniciativy soudí o majetek (na to mají právo - otázka úspěného výsledku soudních procesů je ovem věc druhá a nikoli tak samozřejmá, jak se nám snaí různí zbrojnoi církví namluvit) a stát zas není povinen platit duchovním cokoli. Neexistuje ústavní soud, který by mohl vynést nález, e stát musí platit církvím duchovní ...
A bylo by - tak jako to je ve zboných Spojených státech ...
Jak myslíte, e by po lukonovských událostech dopadlo referendum dejme tomu s otázkou: Mohou mít Romové víc ne dvě děti?
Plebiscit se klidně můe stát nástrojem tyranie větiny k menině, proto je při jeho uplatnění potřeba velká opatrnost (přinejmením dbát ústavních práv).
tak u toho nechte, schovávat církevní posedlost majetkem za problém Romů je trapné. kdyby raději se věnovala církev sociálně vylučeným, získá více sympatizantů.
Nechu dávat tak obrovské dary má u nás jasné historické kořeny a není ádným populismem. Dokud si tohle církve specielně katolická neuvědomá, bude opra vdu ztrácet dál a dál.
A nakonec tu bude více kostelů ne věřících - a to budete také kvákat o tyranii větiny, kdy bude mít taková církev více majektu na hlavu ne země, které mají přeci jen více katolické tradice ?
Mylsím, e svojí usilovností u církvi v téhle diskusi víc kodíte ne pomáháte. Tohle by vám nespokli ani u lidovců.
To není nějaké schovávání, jen poukaz na úskalí plebiscitů.(Dalím je třeba formulace otázek: Kdo je bude tvořit? Myslíte, e by nedolo k hádkám, kdy jedni budou říkat, e dotazy jsou sugestivní, druzí zas, e manipulativní...ale to by bylo na jinou debatu).
No ona by se církev třeba věnovala sociálně vyloučeným, ale na to potřebuje prostředky (ostatně nějaké církevní charity i tak fungují), take je to trochu začarovaný kruh. Á propos v zemích, kde církev má majetek, pozorujete v jeho správě nějaké podstatné problémy?
Jestli tyhle příspěvky církvi nebo lidovcům kodí, je přece celkem jedno...;-)
návrh zákona o referendu bych nechal na poslancích - specielní o církevním referendu i o obecném referendu u tu byl, jistě by bylo z čeho čerpat. netřeba ale tuhle ideu vyhánět svěcenou vodou.
P.S. církev určitě na péči o chudé nepotřebuje mít na věky věků své lesy, pole, cukrovary, pivovary a kde co. Můe chtí granty a dalí příspěvky jako jakákoliv jiná NGO. nepotřebuje být megavlatsní a realitka současně.
Komentář ze dne: 20.09.2012 16:28:21 Autor: l&s (@)
Asi by bylo dobré v tuto chvíli diskusi, a toto diskuse vpravdě je - jsou dva protichůdné názory, rozdělit na dva proudy. Jednak o potřebě církve se starat o "své" ovečky, pokud ty s tím souhlasí a pak o majetku, který je závratný a nevím proč jej církev potřebuje pro svou "zulechovací" činnost. Jednou byl v TV pořad o sv. Frantikovi a ten pro svou víru a "zulechovací" činnost zdaleka tolik majetku nepotřeboval. Vemte si na příklad, kolik je ve státě různých nadací, divadel, uměleckých skupin, či jiných zájmových organizací, které si na svou činnost nosí peníze z domova. A ijí.
Čím dál více mi to připomíná mého otce, který v podobných situacích říkával: hochu to nejde o ida, ale o jeho ranec.
Soudní cestu Vám jistě nikdo nezakáe, neračte se báti.
má-li vůec diskuse se s. a l. na téma "ukradeného majetku" jetě smysl, kdy nikam nevede. O tom jak hlásat slovo boí se tu přeci ani nediskustuje. Jen ten "ranec"
Nikdo církvím nebrání aby se soudili, ale s. a l. pořád mají pocti e je jejich přátelům z církve něco upíráno jenom proto e se tu objeví náztor e nejspí nic moc nevysoudí.
Mně u tahle debata přijde jaksi zacyklená a v té nevěcnosti i neplodná. kdo cche, pochopil, kdo nechce...
Tím snad můeme debatu uzavřít, e nejlépe bude nechat jednat soudy. A historické paralely s idy raději neotvírat...
Komentář ze dne: 09.09.2012 18:34:54 Reagovat Autor: neregistrovaný - Jan Makovička (JanMakovicka@seznam.cz) Titulek:
Dodatek: Poslední věty mého příspěvku:Obhajoba habsburské a církevní politiky po roce 1620 je naprosto neudritelná. Toulky českou minulostí patrně patří k té literatuře, hojně vydávané po roce 1989, která si klade za cíl přepisovat české dějiny.
V sobotním Právu je celostránkový rozhovor s Rychetským, který se ohradil proti představě, e Ústavní soud nutí do restitucí nato tak, jak jsou navreny. Ústavní soud prý podle Rychetského jen řekl zhruba to, e není moné, aby tady existovala hromada zablokovaného majetku po desetiletí s odkazem na zákon, který to má vyřeit a zákon pořád nic, pořád není přijímán - e tento stav věcí je neústavní, ne e je neústavní církvím něco vracet nebo nevracet, něco jim finančně kompenzovat nebo nekompenzovat
Take "Bendovi zbrojnoi", a zas budete hrát kartou Ústavního soudu pozor na to nelhat, prosím, nemanipulovat prosím ...
A na jiné téma z tohoto rozhovoru - Rychetský prohlásil, e do politiky se za ádnou cenu nevrátí, protoe nechce asistovat rozkladu a zániku sociálního státu. To je velmi zajímavý a fatální postoj, který se vlastně zhruba kryje s mým VĚDOMÝM přesvědčením. Rychetský vlastně říká (i kdy si to moná, nebo určitě neuvědomuje), e neexistuje politická poloha, kterou by mohl ve spektru názorových politických poloh zaujmout a ve které by bylo v tomto systému mono sociální stát ubránit
poválivá - i kdyby implicitní konotace
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píe, e je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leí v aludku tomu zoufalému tapetáři, take je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli e se mi zdá, e militantní skupiny dosahují lepích výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji patně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkueností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se mylenka lidové fronty boje proti faismu prosadila v naem hnutí, a kdy bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec moné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, e virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, e jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnail. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle mnoství zbytečné práce opravdu stojí ...