Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 25.02.2013 09:42:05 Reagovat Autor: neregistrovaný - n (@) Titulek: klausismus
To jsem odvážný? Kam vede slepé papouškování našeho předního ekonomického guru! V rádiu jsem poslouchal na toto téma odbornou diskuzi. Z toho vyplynulu, že přílišná honba za ziskem se nevyplácí, ale ČEZ se řídil pravidly, které propaguje p. Klaus. Jenže těm Bulharům se to nějak nelíbí. Jediný recept, provést kapitalistickou revoluci v ČEZu a trochu zmírnit nároky Klause např. podle Marxe " ... jak právě vychází z kapitalistické společnosti, která tedy v každém směru, hospodářsky, mravně, duchovně má ještě na sobě mateřská znamení staré společnosti, z jejíhož lůna pochází.". Toto platí pro každý vývoj společnosti.
platí ale také že když rozum spí, výlezají příšery. Viz v Italii bláznivý komik Beppe Grillo a volební zisk jeho protievropského populistického uskupení Movimento a cinque stelle,' díky kterému se vrátil do vysoké hry S. Berlusconi.
Tihle "5-stelle" jsou ukázkou zpitomělosti na sociálních sítích a nedostatečnosti řešení levice. A v Bulharsku je to stejný chaos, díky kterému nacioalsité předbíhají starou levici s recepty, které stejně nebudou uplatněny..
Naprosto souhlasím, nebezpečí různých "příšer" a exotů (i u nás je máme, zatím nejsou až tak úspěšné, ale to se zítra může změnit) je stále aktuálnější. A "spicí rozum" - no, ten je všude kolem nás. Jen se podívejme na úspěšnost propagandy "jasného knížete".
co se děje ? rozhořčení Grilla je samozřejmě od pohledu poněkud velkohubé a plytké, ale zjevně to emočně některé voliče podchytilo (jako u nás lovci dinosaurlův čle s Radkem Johnem) - u nás se snaží tímto směrem např. Okamura a různí ti kverulanti z holešovské výzvy.
Tihle antipolitičtí mesiáši se šíří jak infekce - navazují na pudovou nenávist k politice jako takové a na její dnešní nenažraný nepotismus a mafiánství. Zatím mají spíše lokální vliv, ale např. tahle italská M-5-S se dostali na celostátní úroveň
Protestní dny těhle indignados ve stylu „Ať táhnou!“ najdou své přiznivce i u nás i když jižanský temperament nám asi chybí. Někdo tomu říká post-politické řešení, ale dominuje tam dogmatický negativismus.Otázkou je co by dělali, kdyby mohli a když by šlo o uchopení moci a ne o emoce davu?
Jsou jen nasměrovaným tekutým hněvem ? Mohou oslovit i idealisty křesťanského a ekologického ražení s jejich postindustriálními moralismy (boj s finačnictvím s megastavbami atp.) a snahou nahradit občanským aktivismem poltickou reprezentaci. U nás je to cítitz některých aktivit ProAlt.
Kdo je zpitomělý ? Jesti je řeč o Hnutí pěti hvězd, tak to je jen parodie, ale voličům to zřejmě nedošlo že si z nich Bepper dělá prču. No uvidíme jestli bduou předčasné volby, tak by jim to už dojít mohlo.
Ani se nějak Italům nedivím. Ony ty partaje ty svý kejkle tak maskují, že se to těžko prohlédne. Např zdejší čssd. Jak je to prorostlé zlodějnou a podfukama a stejně dostávají veliký podíl hlasů. A vypadá to (viz fotovolt. el.), že v tom jede jak Paroubek, tak Topolánek a to jsou ti největší lupiči. A ty další strany zrovna tak. Jak může někdo vykonávat plnohodnotně funkci zastupitele a zároveň několik dalších funkcí např ve správní radě a to nejlépe raději ve více správních radách. Neboli berou peníze a neodvádějí za ně odpovídající výkon. A napište mi, prosím, že je to úplná lež.
- - Inu jak říkal feldkurát Katz: to se nám to žije, když nám lidi na to dávají.
Ale drahý pane, co Vás nemá. On ten "nějaký august" má v Itálii lepší jméno než v Česku ti naši slavní "levicoví" činovníci, kteří nevědí, zda mají jen v poklidu papat dobroty, které jim jejich postavení přináší, nebo si to vylepšit členstvím v nějaké správní radě, nebo snad si ještě více přilepšit navýšením rozpočtu při rekonstrukci nějakého zámku.
- - Ale že se umíte zeptat, velmi vtipné ...
Na tohle se dá odpovědět že v 30. letech Hitler vyhrál volby, takové měl tehdy jméno - prostě je lépe když domýšlíme co činíme. Efekt tohodle "Movimento a cinque stelle" je zatím jediný - návrat fašizujícího Berlusconiho k vlivu. Copak Beppe říká seriozně co s Itálií a Evropou ?
Tohle italské poučení ve mě vyvlává také silné rozpaky. Populismus v podání bláznivého komika znamená jen zklamání pokud čekám něco víc než zábavu. Nadšení pro něco bez obsahu - pro pouhé souznění v rozhořčení - vypovídá o sílící zpitomělosti voličů.
Absenci progamu mají nahradit satyrické skeče ? No sbohem...a kdo bude v pozadí tahat za provázky ?
Nebudu dělat nikomu advokáta. Ani Beppemu, že tak povrchní není, ani voličům, že nejsou pitomí. Asi to máte ověřené. A označení "zpitomělí" není výplodem Vaší arogance. To určitě ne.
Ve mně vyvolává rozpaky či spíše přesvědčení, žže u nás není něco v pořádku. Tolik hlasů i z úst dosti fundovaných, že není koho volit přece nemůže nechat v klidu ani Vás. A Vy se nezajímáte PROČ? Vám stačí konstatovat, že to je tím, že jsou voliči zpitomělí? Nebojíte se, že neschopnost "levice" zde posílí zájem o krajní řešení? Nemyslíte, že i v Itálii je příklon k "fašizujícímu" Berluskonimu výsledkem nejasných postojů italské navzájem nespolupracující levice? A také, když už jste použil A.Hitlera, nebyl jeho nástup k moci umožněn rozbrojem mezi něm. kom. stranou a soc. dem.?
Zlatá česká lidová přísloví, česká lid. moudrost. Myslím teď to o zametání před vlastním prahem. Vy jste spokojen jednak s programem, ale hlavně s praktickým životem zdejší "levice"? Její vzájemnou spoluprací? Její sebekritičností? Já ne a je mi z toho úzko. Tady se bohužel nenašel nikdo, kdo by Vaší neschopnosti nastavil zrcadlo.
pokud voliče nezajímá řešení a jen se hrne s davem, stačí mu že se učastní jakéhosi "tekutého rozhořčení" - není to snad zpitomělost ?
Já bych tedy tohleto italské (ani české) frflání volit nemohl. Tedy pokud mi ono řešení nějak neuteklo...takže nač zaměřujete svou kriticou mysl vy ?
ale on to ekonomický (a také technický) problém je. Např. jak je to s odběrem elektřiny z Kozloduj jenom Bulhary ? Lze to tak snadno na síti oddělit - Bulharsko se snad od mezinárodní přenosové sítě oddělit nechce.
Další otázka je spor bulharský lid vers. ČEZ vlastněný českým státem. Znárodnění společností by znamenalo výkup této české akvizice ? Nejde přeci jen o to mírnit požadavky Klause který máv ČEZ m.j. i syna.
A jaká pravidla odkupu elektřiny by měla pomoci - trh s lektiřnou je svým způsobem přeci jen velmi deformovaný. Tohle všechno jsou velmi specializované věci, než aby mohly sloužit jako jednoduchá programová inspirace
A tak mě napadá, jak to vypadá s radikální levicí v Itálii a Bulharsku, v Itálii ještě před pár lety získávala radikální levice slušná procenta, dneska Vendolovi ekosocialisté získali jen okolo 3 % a do parlamentu se dostali jen kvůli koalici s Demokratickou stranou, obě komunistické strany a zelení se dopracovaly do postavení volební stafáže (nedávných( liberálů Di Pietra a de Magistritise s výsledkem kolem 2 %, v Bulharsku se jedna z komunistických stran možná dostane znovu do parlamentu, pokud socialisté získají dost hlasů aby mohli své partnery podarovat jedním křesílkem, Bulharská levice ještě ve volbách nekandidovala, ale velký šlágr to asi nebude
Komentář ze dne: 23.03.2013 16:00:06 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: Re: Itálie
Jen malá statistika: italská Rifondazione získávala v "dobrých letech" 1991-2006 obvykle mezi 1,9 a 2,3 milionu hlasů /tj mezi 5-6%. Výjimkou byl velký úspěch r. 1996 (3,2 mil) a velký neúspěch hned v následujících eurovolbách 1999 (1,33 mil).
Po vládní účasti získala (jako součást koalice Duha) 1,1 milionu hlasů (3,1%) a neprošla do parlamentu. Následoval sjezd v Chianciano Terme, porážka bertinottiánů a následné rozštěpení strany na "pravověrnější" (kteří FB vyčítali vstup do "rozplizlé koalice") a bertinottiány kolem Vendoly.
Další volby do EU 2009 Rifondazione cca 1 milion, Vendola (v SEL - Levice, Ekologie, Svoboda) 0,96 mil
parlamentní Rifondazione (v třináctičlenné ! koalici "Občanská revoluce) 765 tis. (2,2%) Vendola (SEL) 1,089 mil. (3.2%).
Jak vidno, je ve skutečnosti podpora levice v Itálie dost stabilní, jen ty "zasadové hlavy" ...
Komentář ze dne: 26.03.2013 09:59:53 Reagovat Autor: neregistrovaný - E.T. (@) Titulek: Re: Re: Itálie
Nevzniká ale už někdy v tomhle tápání kudy z krize politiky až masochistická karikatura na politiku, když pozornost veřejnosti strhávají už jen takové úlety jako např. islandský růžový tatrman Gnarr
V italském parlamentu zasedala také slavná Ciciolina (Ilona Staler), taky posun k demokracii jako zábavnému kabaretu ? To pokud jde o hledání kontrapunktu k "zásadovým hlavám". Sranda musí být, ale jako řešení ?
Komentář ze dne: 28.03.2013 22:01:20 Reagovat Autor: neregistrovaný - Pepa (@) Titulek: Re: Re: Itálie
Jo omlouvám se, myslel jsem, že SEL i občanská revoluce navazují na mnohem širší spektrum stran než jenom Rifondazione a sama Rifondazione i strana italských komunistů hraje v občanské revoluci minoritní part
Komentář ze dne: 29.03.2013 09:37:20 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Itálie
Jistě, stoprocentně máte pravdu. Ale můj příspěvek byl reakcí na otázku/poznámku výše, jak (špatně) je na tom italská radikální levice ve volbách. A tam už k úplnosti chybí jen nějakých 90 tisíc voličů "Komunistické strany pracujících" (PCdL) a necelých 5 tisíc voličů "Strany alternativních komunistů" (PdAC). Tyto počty na mém výše uvedeném závěru nic neměni.
Kdo další představuje "občanskou revoluci" v Itálii, nevím. (Možná právě těch 5 hvězdiček). Pokud jde o vazby EL, má je momentálně jen na Rifondazione a PdCI. (Proto ta poznámka o "zásadových hlavách".)
Komentář ze dne: 30.03.2013 11:11:37 Reagovat Autor: neregistrovaný - Pepa (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Itálie
Ano, zásadně ve sporu nejsme, jen já počítal trochu jinak, obě komunistické strany a zelení získaly v roce 2006 dohromady přes 10 % hlasů, nyní SEL (složená z odpadlíků z těchto 3 stran a některých levičáků z levicových demokratů) a občanská revoluce, ve které ty 3 výše uvedené strany hrají druhé housle vedle Itálie hodnot (sedí v EP v liberální frakci) a od ní odtržených stran, tak získaly jen přes 5 %, osobně jsem čekal, že SEL by sama o sobě měla získat aspoň 5-6 %, komunisti a zelení jsou už asi normálně nevolitelní a projekt Občanské revoluce byl jenom příznakem, jak hluboko všechny zúčastněné strany klesly a většinu bývalých voličů těch stran ten slepenec musel odpudit
Komentář ze dne: 02.04.2013 12:44:00 Reagovat Autor: neregistrovaný - (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Itálie
v Italii proběhla občanská revoluce ? nebo jsou to jen kverulantské kecy ve stylu holešovské výzvy ?
Komentář ze dne: 03.04.2013 10:05:26 Reagovat Autor: neregistrovaný - Andrej Sablič (sablic@minet) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Itálie
Na to aby prebehla zmyslu-plná revolúcia je potrebné vedecké poznanie. Odhodlanie a rebélia más nestačí, z toho vzniká len chaos a utrpenie, viď naša zamatová. Nakoľko komunisti ako aj spoločnosť sa vzdali podstaty Marxovho učenia (zospoločenštiť VP) a nové nevzniklo nie sú podmienky na revolučný krok.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?