Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 09.05.2005 14:17:20 Reagovat Autor: neregistrovaný - Pavel (hanpari@seznam.cz) Titulek: Hašek byl jeho prorokem
Bohužel si nevzpomínám, kde na stránkách dějin Strany mírného pokroku v mezích zákona, byl uveden předchůdce pana Skály. Jen si matně vybavovaji, že měl doktorát z filosofie, což, jak Jaroslav Hašek trefně vystihl, doktorát ani není.
Čemu se tehdy autor vysmíval, nyní pan Skála našel. Vzpomínám si na pasáž o měsíci, do kterého milencům nic není - stejně jako čtenářům do příslušného románu.
Proboha, oba (autoři článků) cítíte, že svět jde do p...., tak se místo invektív a prskání na sebe dejte dohromady k věcné diskuzi, antikomunismus je bohužel rakovinou levice a alergie na něj je ještě zhoubnější nemoc u členů KSČM!!
Komentář ze dne: 09.05.2005 16:04:35 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
Že když se DNES sejde komunista s komunistou, že už může mluvit volně a nemusí se bát, že ho odvezou do gulagu jako v době Kominterny v Moskvě sídlící ?
Pochybuju, že Kotrbu by napadlo něco takového zpochybňovat.
Jenže to nestačí, aby někdo nebyl "rudým ještěrem".
Řeknu to takto : když budu na mezivládní konferenci, budu se k zástupci KLDR chovat zdvořile jako k zástupci určitého samostatného státu, který si může své věci uspořádat podle svého.
Když ale přijedu na kongres hnutí určité názorové orientace a zjistím, že tam organizátoři přizvali zástupce korejského režimu, pak tam jako demokratický komunista natož marxista nemám prostě co pohledávat a nikoho to nemá co urážet, nikdo mně nemůže nutit, abych se zařadil do hnutí tak širokého, že akceptuje i tento režim.
Příště tam přijedou Rudí Khmerové a session je také podemokraticku vyslechne ?
Tolerance spočívá v tom (což USA neumějí) nechat Severokorejce, aby si sami vyřešili pod jakou vládou chtějí žít.
Ale moje svoboda je svobodou nebýt v hnutí, které považuje architekty severokorejského režimu za své kolegy, vnitřně náležející do hnutí.
A jestli český komunista považuje za svého kolegu z hnutí severokorejského Kima, pak by měl český občan vycházet z toho, že pro českého komunistu je v zásadě akceptovatelné (samozřejmě za určitých podmínek), vše, co severokorejský režim dělá a pouze to neaplikují z důvodů taktických a historických.
Mám Socialistické internacionále za zlé, že našim soudruhem byl somálský Siad Barré a tady jde o něco mnohem horšího ...
Komentář ze dne: 09.05.2005 18:48:06 Reagovat Autor: neregistrovaný - Garfield (@) Titulek: Re: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
Souhlasím - ten rozdíl mezi vládní konferencí a konference stran a hnutí sedí.
Bohužel ale mezinárodní hnutí komunistů očividně stále ještě není ve stavu říci, kdo patří mezi demokratické komunisty (snad to není contradictio in adjecto) a kdo patří mezi vyznavače nedemokratických praktik. A tak koexistence stoupenců velkého Kima jr. a dalších podobných s demokraty na podobných konferencích je asi logická.
Ale i na takové akci by mělo být jasné kdo je kdo a měli by mít účastníci odvahu se navzájem zkritizovat, když spolu nesouhlasí (popř. se distancovat) a ne se oddávat prázdným oracím, jaké tak trochu předvedl i v HaNo J. Skála (cítím to spíše jako jeho osobní postoj - i když asi mu někteří v KSČM zatleskají).
To ostatně platí i pro debatu mezi "demokratem" Š. Kotrbou a "ještěrem "J. Skálou - jestli navzájem nesnesou ani svou kritiku, tak to, co prezentují stejně nemá šanci se někdy poučit jeden od druhého, popř. ostatním rozhodnout se kdo z nich má vlastně víc pravdy.
Komentář ze dne: 09.05.2005 19:02:21 Reagovat Autor: neregistrovaný - Semecký (ronaldb@seznam.cz) Titulek: Re: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
V tomto, naprosto skalopevném, názoru mi ve výčtu vedle severní Koreje chybí ještě Kuba a Bin ladin s partou. A to již by všem stávali vlasy hrůzou ! Ale pokud by to bylo o 5 let dříve, když BinLadin byl ještě americkým hrdinou, tak by to ještě šlo, že ? Rád bych vysvětlení, co je na té Severní Koreji tak hrůzného ? Patrně to, že usiluje (pokud ji již nemá) o jadernou zbraň. Že jí má kdekdo, včetně američanů, izraelců i pakistánců, to je jistě "něco zcela jiného" ! Že tam mají poněkud zvláštní vztah ke Kimovi ? A co vztah angličanů ke královně a katolíku k papežovi ? Nejlépe je převzít názor, že Severní Korea budováním vlastní obrany proti bezprostředním výhružkám USA ( adekvátním s hitlerovským žvaněním před rozbitím ČSR) nejspíš přímo a vážně ohrožuje nejvnitřnější zájmy USA. Takhle se má chápat demokracie, takhle se má svítit !
Komentář ze dne: 10.05.2005 08:26:41 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Re: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
A víte, že právě to co Vy popisujete - to, že Severní Korea neklekla před USA - mně na ní nejen nevadí ale je to spíš sympatické. Každá nezávislá země si může vyrábět tolik jaderných pum kolik chce, pokud USA mají stejné právo.
Kdepák pane Semecký, jste úplně vedle. Tohle levičákovi samozřejmě nejen nevadí, ale spíš se mu to líbí. Ale asi jste můj příspěvek vůbec nečetl, protože byste takto nemohl reagovat.
A jestli Vám není jasné, CO se na severní Koreji normálnímu člověku skutečně nelíbí, tak Vám prostě není pomoci. A málo co tak zvráceného jsem zatím četl, než Vaše slova, která srovnávají severokorejské a anglické rituály ke Kimovi ml. i st. a k Her Majesty of UK. Tomu tedy říkám síla ...
Komentář ze dne: 10.05.2005 09:49:55 Reagovat Autor: neregistrovaný - Garfield (@) Titulek: Re: Re: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
Odvaha čelit diktátu poměrů je mnohým sympatická, zejména když se opírá o boj za lidskou důstojnost. Proto je mládeží celého světa vzýván Che Guevara a proto je dnes oproti "EL Che" už opomíjen diktátor Castro.
A stejně je to s KLDR - když vypukla korejská válka, tak mnozí drželi palce čínským dobrovolníkům, kteří pomohli severokorejcům obstát. Dnes je ale tato země jeden velký koncentrák a Kim jr. je jen ukázkou megakultu přesahující uctívýání samotného Stalina.
Srovnávat dnešní USA s hitlerovským Německem je ale velmi nekorwktní - také mi vadí superkonzervativismus J.Bushe jr. i silácké manýry američanů po celém světě. Dělat ale proto z různých diktátorů pouze nebohé oběti této politiky myslím nelze.To neznamená nekritičnost vůči USA, ale ne na platformě hloupého antiamerikanismu, který spojí i režimy, které mohou být pro svět ještě nebezpečnější.
Kritika apeasementu nekončí Mnichovem (a též paktem Molotov-Riebentrop), ale je třeba neustupovat diktátorským manýrům i v dnešním světě - a tím spíše, pokud si v těchto zemích hrají se zbraněmi hromadného ničení. Je velkým úkolem pro světové společenství i pro velmoci zaangažované v tomto regionu (USA, Japonsko, Č9na, ale jistě i Rusko), aby konečně společně pomohli spojení severní a jižní Koree.
Komentář ze dne: 09.05.2005 21:33:06 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
Pokud jde o titulní otázku, nejsem si samozřejmě jist odpovědí. Asi bude důvodů více.
Nejpřirozenější je, že se Skála zlobil na Kotrbu, že v jeho očích konferenci pohaněl neprávem. A dal najevo, že podle něj tak Kotrba činí po nějakém odmítnutí ze strany KSČM ("Štěpán se nabízel sám. Už víme, co by nás to stálo."), a to ze zahořklosti a msty, která dává Skálovi "právo" nebrat si servítky.
Myslím, že to byl vlastně otevřený dopis Kotrbovi, protože se "staříci" o Kotrbových článcích na internetu (množné číslo říkám schválně) určitě nedověděli.
A právě protože to NEMUSEL dělat, je možné chápat článek jako signál vyslaný do členské základny. Dál interpretovat si už netroufám.
Ze Semeckého poznámky kousek jinde ovšem vyplývá (a já to mohu z jiných zdrojů potvrdit), že je řada stran, které pozvánku nedostaly. Implicitně je v tom obsažena informace, že ti co tam byli, jsou KSČM buď názorově nejblíže NEBO bylo politicky neúnosné je nepozvat NEBO to bylo součástí "mediálního marketingu".
Proto bych se bál učinit jednoznačně takový závěr jako Vy. Reálnou alternativou je, že dostalo přednost pragmatické chování. Což se táhne "stalinismem", ale nejen jím jako červená nit.
Komentář ze dne: 09.05.2005 21:49:42 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
Ještě jsem zapomněl zdůraznit místo ve Vaší argumentaci, kde nesouhlasím. Já dělám velký rozdíl mezi společnou účastí na konferenci a společným členstvím v nějakém hnutí nebo organizaci. Proto bych asi dost oslabil vývod pro "českého občana" na formulaci, že českému komunistovi stojí zato pozvat představitele severokorejského režimu. Vytýkám KSČM mnohé, ale nemyslím si, že severokorejský přístup neaplikují z důvodů taktických a historických.
Komentář ze dne: 10.05.2005 08:43:43 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Re: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
Píšete "Vytýkám KSČM mnohé, ale nemyslím si, že severokorejský přístup neaplikují z důvodů taktických a historických."
Upřímně řečeno, já si to taky osobně nemyslím. jsem dokonce přesvědčen, že je jim to úplně cizí
Proto jsem taky napsal : " ... pak by měl český občan vycházet z toho, že pro českého komunistu je v zásadě akceptovatelné (samozřejmě za určitých podmínek), vše, co severokorejský režim dělá a pouze to neaplikují z důvodů taktických a historických."
A to jsem spíš ještě měl napsat místo "pak by MĚL český občan" správněji "pak by MOHL český občan"
Čili shrnuto : nemyslím si to, ale říkám, že člen KSČM se potom nemá žádné právo divit, kdyby český občan z výše uvedeného udělal závěr, že i komunisté v českých zemích považují severokorejský model prostě za jeden z možných modelů hnutí, k němuž se hlásí ...
Komentář ze dne: 11.05.2005 01:10:01 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: A co vlastně chtěl dotyčný Skála říct ?
Asi se v zásadě shodneme. Právo "divit se" by ovšem stejně nebylo uplatněno. Málokterý člen KSČM by imho interpretoval závěry českých občanů jinak než jako závěry diváků českých televizních okruhů.
Pepíku Skálo ! Nemáš pravdu. Otázka zaslání pozvánky to byla. pokud ovšem neexistuje seznam, komu rozhodně tuto pozvánku na akci nezasílat ! Takže řada skutečně komunisticky smýšlejícících organizací se o, této pečlivě utajené akci, dověděla až z tisku ! Můžeš to popřít ?
Komentář ze dne: 09.05.2005 20:50:11 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re:
Mohu potvrdit, že byla řada levicových stran, která nebyla oslovena. Je samozřejmě otázkou definice, kdo patří "na levici", popř. dokonce kdo je "skutečně" komunisticky smýšlející.
Není ale pravda, že by byla celá akce "pečlivě utajována". To mohu popřít i za Josefa Skálu nehledě na náš názorový rozdíl. Že nebyla dostatečně medializována, to je věc druhá, ale samotné Haló noviny konferenci avízovaly dopředu.
Působí poněkud srandovním dojmem, když se zřejmě představitelé různých proudů na levici dohadují kdo byl a kdo nebyl KSČM pozván na tuto konferenci. Zřejmé je, že na domácí scéně trvá distance KSČM od Zifčákovců a Štěpánovcůa také to, že nebyli pozvání ani představitelé ČSSD, Strany za životní jistoty atp.. Pochybuji, že by za tím stála nějaká promyšlený mediální marketing. Ta negativní reklama KSČM v médiích těžko byla nějak přínosná.
Složitější to asi bude s diplomacií na mezinárodním poli - z několika komunistických stran Ruska zde byli (alespoň podle zveřejněného seznamu) pouze Zjuganovci - možná diplomacie vůči zahraničním partnerům. Z Běloruska zde byli kritici Lukašenka a ne jeho příznivci atp. Nevšiml jsme si, že by do Prahy přijeli "zelení" přátelé z evropské frakce - ti by asi některé projevy asi sjutečně neunesli.
Možná je realita mnohem jednodušší - a to, že za tím žádná promyšlenější koncepce prostě nestojí. Např. celá řada mimoparlamentních straniček ze západu zde byla bez ohledu na to zda jsou profilovány spíše moderně nebo zda jsou spíše stalinofilní. Zkrátka další čárka za mezinárodní aktivitu před vlastními členy jako důkaz "internacionalismu". Tomu by odpovídalo i nabubřelé závěrečné komuniké, určené spíše kategorii "čtenář Haló novin" než veřejnosti.
Komentář ze dne: 11.05.2005 01:03:19 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re:
Faktorů ve hře je opravdu asi mnoho, i když jedním z klíčových je nepochybně ten Vámi naposled zmíněný, totiž vnitrostranický.
Konference byla pojata jako plně zahraniční, ne jako mezinárodní - SDS se zúčastnila ne jako česká politická strana, ale jako členská strana Strany evropské levice.
Komentář ze dne: 10.05.2005 09:10:41 Reagovat Autor: neregistrovaný - n19 (@) Titulek: re
co je na té Severní Koreji tak hrůzného ?
...
Severná Kórea systematicky porušuje právo na potravu.
Viac ako desaťročie trpeli obyvatelia Severnej Kórey hladomorom alebo nedostatkom v zásobovaní potravinami. Amnesty International upozorňuje, že severokórejská vláda obmedzovanie prístupu k potravinám využíva ako nástroj na prenasledovanie politických oponentov. Organizácia preto vyzvala, aby mali humanitárne agentúry OSN voľný a nerušený prístup do všetkých oblastí Severnej Kórey.
„Počet verejných popráv bol najvyšší v rokoch 1996 až 1998, teda v čase, keď vrcholil hladomor. Ľudia rozkrádali základnú infraštruktúru – elektrické vedenie, medené káble - a predávali ju,“ hovorí Lee Sung-young z mimovládnej organizácie sídliacej v Soule, Dobrí priatelia – centrum pre mier, ľudské práva a utečencov. Jeden zo svedkov udalostí týchto rokov pre Amnesty International uviedol: „Videl som umierať 16-ročného chlapca. Bol vo väzení, pretože predal okno zo svojej školy. Po 15 dňoch väzby zomrel na podvýživu. Jedla bolo tak málo.“
Smrť stoviek tisíc ľudí je výsledkom akútneho nedostatku jedla spôsobeného sériami prírodných pohrôm, stratou podpory z bývalého Sovietskeho zväzu a zlého ekonomického hospodárenia. Niekoľko miliónov detí trpí chronickou podvýživou, narušujúcou ich telesný a duševný vývin.
Minimálne sčasti je vinná vládna politika. Zdá sa, že vláda potraviny distribuovala nerovnomerne, uprednostňujúc tých, ktorí sú ekonomicky aktívni a politicky lojálni. Vládne obmedzenia slobody pohybu ľuďom bránia presúvať sa do oblastí, kde je lepšie zásobovanie. Medzinárodným humanitárnym agentúram, ktoré sa zúčastňujú na distribuovaní potravinovej pomoci, bránia reštrikcie v pohybe, v prístupe do postihnutých oblastí a v monitorovaní. Konečným výsledkom je nižšia ochota donorov a krívajúca potravinová pomoc.
„Právo na potravu patrí medzi základné ľudské práva. Severokórejská vláda pri jeho napĺňaní podľa všetkého zlyháva,“ vyhlásila Amnesty International.
Na úteku pre
Komentář ze dne: 10.05.2005 09:16:14 Reagovat Autor: neregistrovaný - n19 (@) Titulek: neveslo se
text pokracuje...
Na úteku pred hladomorom.
Rozšírenie podvýživy viedlo k migrácii desaťtisícov ľudí do Číny. Tisíce boli čínskym orgánmi násilne repatriované a následne severokórejskými úradmi zadržiavané v krutých podmienkach. Podľa hlásení zadržaní zomierajú od hladu a mnohí sú počas výsluchov týraní.
Existuje viacero prípadov, kedy boli ľudia, ktorí ukradli potraviny a ďalšie tovary potrebné na prežitie, verejne popravení. Hlavnými obeťami hladomoru sú deti, ženy a starci. Mnohé zo žien, ktoré boli prinútené cestovať za jedlom do Číny, zneužívajú kšeftujúce gangy operujúce na oboch stranách čínsko-severokórejskej hranice.
zdroj: www.amnesty.sk
Komentář ze dne: 30.08.2010 08:02:36 Reagovat Autor: neregistrovaný - O 2 (@) Titulek: Re: neveslo se
no jesli se KSČM stále orientuje spíše na ještěří Pchjong Jang než do evropského Bruselu a ELP jim stále smrdí, tak ať se nediví že jí klesají preference a nechytají se u mladých.
Dnes už bývalý místopředseda komunistů a bývalí pilíř meinárodnícho svaz studentstva Skála se tehdy zmohl jen na plivnutí, že tu zrádce Gorbačov nechal po sobě jen zmatení pojmů.
A v čem ty pojmy vysvětlil - touhle rozcvičkou z demokratury po bolševicku ? Volební výsledky v letech 2006 a 2010 mluví za vše. Někdy je docela trpká zábava ponořit se do zdejšího archivu a podívats ekdo si s čím honil kdysi triko..
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?