logo SDS
Dnešní datum: 30. 04. 2025   | Hlavní stránka | Tématické skupiny | Seznam rubrik | Download |  
zelené návěští   Hlavní menu zelený nadpis
Hlavní stránka
Kdo jsme - něco o SDS
Stanoviska SDS
Tiskové zprávy SDS
International
Staré stránky SDS

Ankety
Download
TOP 50
Tématické skupiny
Seznam rubrik (témat)

červené návěští   Rubriky červený nadpis

zelené návěští   Čtenář zelený nadpis

Jméno (přezdívka)
Heslo


Úprava osobního účtu

červené návěští   Evropská levice červený nadpis


Na web SEL

Manifest SEL
Čtěte o SEL u nás


zelené návěští   Nejčtenějąí/rok zelený nadpis

Neexistují vhodná data!


červené návěští   SDS červený nadpis
Strana demokratického socialismu
Přípotoční 869/19
101 00 Praha 10
Návątěvy po předchozí dohodě
tel.:
(420) 608 630 506
(420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS)
Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010
Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme.
secret@sds.cz
(c) SDS

Kanál RSS

TOPlist

zelené návěští   Interní statistika zelený nadpis
Denni
Max. 19
Prům. 8.2
21 denni
Max. 2141
Prům. 300

Nyní si čte web : 61 uživ.

Komentáře
ke článku: Předseda SDS ke sjezdu SEL v Aténách
(ze dne 26.10.2005, autor článku: Milan Neubert)

Komentář ze dne: 26.10.2005 12:11:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Natan (@)
Titulek: Kulturní rozdíly
Zarazila mě jedna věc. Co myslíte tím - "A proto je nutné, aby strana dále vnitřně sílila a aby se maximálně snažila o zmenšování ekonomických a <b>kulturních rozdílů</b> mezi jednotlivými evropskými zeměmi."?

Proč máme zmenšovat kulturní rozdíly? Přece to je to krásné na té malé Evropě, že každý stát je tak rozmanitý.

Myslím, že kulturní odlišnost nebrání v rozvoji evropskému socialismu nebo jinému alternativnímu systému.

A dálě by mě zajímalo, jak chcete v reálu zmenšovat ty kulturní rozdíly?

  
Komentář ze dne: 26.10.2005 19:14:49     Reagovat
Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz)
Titulek: Re: Kulturní rozdíly
"Přece to je to krásné na té malé Evropě, že každý stát je tak rozmanitý." - Tohle je věta, se kterou naprosto souhlasím. Rozmanitost je samozřejmě zdrojem nového a motorem pokroku.

Problém však nastane ve chvíli, když tahle rozmanitost naroste do míry, která brání komunikaci. Má-li fungovat dialog - a ten je podle mne pro demokracii ještě podstatnější než rozmanitost - musí si jednotliví účastníci dialogu rozumět, chápat, co ten druhý jedním či druhým slovem míní dostatečně přesně, aby nedocházelo ke zbytečným nedorozuměním.

Jako v mnohém jiném, je to tedy otázka míry, ne nějaké absolutní likvidace jednotlivých jazyků či národních kultur.

Kdybych vyšel z křesťanské či dokonce vlastně židovské tradice, existence více jazyků je trestem. A tenhle "trest" odstraňovat nechci, nejsem pámbu.

Myslím, že - jako ostatně v mnoha jiným případech -, že odstraňování kulturních rozdílů za nás dělá kapitál sám, dělá to ovšem selektivně. Až budu v Aténách a kdybych se dostal do prodejny LIDL, nepochybně tam najdu základní sortiment přesně na těch místech jako v Lounech, Praze nebo ve Varšavě. To je ovšem silové, diktátorské řešení, které připomíná - pokusy o šíření Dědy Mráze či nedej bože Santa Klause v Čechách.

Kulturní rozdíly se stírají také interakcí lidí z různých kulturních komunit a šířením výsledků této interakce v jednotlivých komunitách. Předpokladem je, že tento výsledek interakce v sobě má určitý silný náboj, který je schopen danou komunitu oslovit a přimět ji ke kulturnímu posunu. Zmínil-li jsem Dědu Mráze, tak naopak mohu připomenout Mrazíka, který se spontánně šířil českou kotlinou.

A právě v takovém přístupu vidím jádro odpovědi na Vaši otázku. Demokratická "přeshraniční" diskuse a spolupráce v reálném životě. To je navíc podle mne i cesta ke kulturní hegemonii, ale to už je jiná věc.

    
Komentář ze dne: 26.10.2005 22:22:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Natan (@)
Titulek: Re: Re: Kulturní rozdíly
My židé věříme, že dodržovat tradice a učit se historií je víc než tvořit bezhlavě nové. Dokud důkladně neprobádáme vše v minulosti a rozebereme klady a zápory, nepouštíme se do ničeho nového a někdy takové hledání trvá i století. Nevím jestli je česká společnost, která si od první republiky zažila to všechno, připravena znovu se vrhnout do něčeho nového...do hledání "Nové Evropy". Myslím, že západní státy jsou mnohem více odvážnější a připravenější v této věci, protože nad tím mohli déle přemýšlet. My jsme rádi, že jsme se zbavili totality. A nechceme udělat nějakou podobně nepromyšlenou chybu jako v roce 1948. Tehdy jsme se rychle zbavili nacismu. A ani jsme se nerozkoukali a už jsme vkročili do totality jiné, nevážejíce si tehdejší demokracie a hodnot první republiky, na které jsme MOHLI navázat.

Tak nevím jestli dnes vůbec někdo v ČR hledá tak JINOU Evropu jako vy.

      
Komentář ze dne: 26.10.2005 22:33:30     Reagovat
Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Kulturní rozdíly
Právě tak byste byl mohl napsat "nevážejíce se hodnot Rakouska-Uherska" .. atd.
Nemyslím to, prosím, ironicky. Jen chci poukázat na fakt, že teprve TRADICE PLUS ZMĚNA je plnohodnotná, v každé minulosti je určitě leccos pozitivního, ale současníci ji obvykle především PŘEKONÁVAJÍ, vidí v ní především (někteří dokonce výhradně) to negativní. To platilo a platí o R-U, 1. republice, i o těch příslovečných "40 letech".

        
Komentář ze dne: 26.10.2005 22:54:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Natan (@)
Titulek: Re: Kulturní rozdíly
Samozřejmě jsme se měli poučit z toho, abysme zase nepadli pod nadvládu Vídně nebo jiného města. Přirovnání k R-U není dobré. I když i za této vlády jsme vytvořili mnoho dobrých hodnot. I to R-U nám něco dalo. Pak by se dalo říci, že i za 1. republliky jsme se měli poučovat z minulosti, ale myslím, že jsme to i v mnoha oblastech dělali.

          
Komentář ze dne: 26.10.2005 23:06:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Natan (@)
Titulek: Re: Re: Kulturní rozdíly
Ještě bych dodal k tomu přirovnání k R-U. Boj za vlastní svrchovanost je něco jiného (jedná se o boj za vlastní hodnoty, za jejich existenci) než už dnešní zacházení s tou svrchovaností a s tím jakou cestou půjdeme (jde o tvoření, přetváření, vytváření hodnot - zde také někdo bude bojovat o existenci hodnot, ale už o té existenci budeme rozhodovat my a ne někdo jiný). Proto to přirovnání k R-U nebylo dobré.

červené návěští   Hlavní zprávy červený nadpis

zelené návěští   Novinky zelený nadpis
16.04.2018: Letní univerzita Evropské levice 2018
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.

16.06.2017: Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri

16.06.2017: Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).

09.05.2017: Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.

červené návěští   Anketa červený nadpis
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?

V Sýrii ani ľádní váleční sirotci nejsou.
2018 (2018 hl.)
Nebrat! Jeątě by nás podřezávali.
1564 (1564 hl.)
Konečně někdo uvaľující lidsky.
1653 (1653 hl.)
A» se kaľdý stará o sebe, nic nám do nich není.
1042 (1042 hl.)
Je to sice politikum, ale krok správným směrem.
1664 (1664 hl.)
Raději bychom měli zvýąit svou ostudně nízkou rozvojovou pomoc.
1607 (1607 hl.)
Prohnilý humanismus !!
1053 (1053 hl.)

Celkem hlasovalo: 10601


zelené návěští   Vyhledávání zelený nadpis


na nových stránkách

Rozšířené vyhledávání
Tématické skupiny
Seznam autorů


Google

web
sds.cz
blisty.cz
bbc.co.uk

zelené návěští   Vaąe komentáře zelený nadpis
[15.05.2018 19:15:23]
josef mikovec
Bohumír ©meral - Mučedník ztracených a vysněných příleľitostí http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ...

[15.05.2018 18:54:53]
josef mikovec
Zde jest zkuąební kámen, na němľ se dokáľe, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ...

[21.03.2018 17:10:12]
n
Snad se něco doví,!

[19.11.2016 10:28:45]
l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohuľel se v něm dopustil dehonestujícího přeąlapu, kdyľ prohlásil, ľe Per ...

[27.02.2016 10:01:56]
l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati. Paní Neudorflová sice správně píše, že je chyba, k ...

[28.10.2015 09:08:14]
-ik
Dobrý den pane ©lemendo! To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty? Já mysl ...

[04.09.2015 14:20:12]
n
Samozřejmě, ľe jiľ těąím na shromáľdění, jako posledně na Václaváku. Doufám, ľe nebude chybět pán ©afr, kterého tímto srdečně zvu. ...

[13.08.2015 13:11:01]
n
SDS leží v žaludku tomu zoufalému tapetáři, takže je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ...

[13.08.2015 01:44:03]
-ik
Jestli že se mi zdá, že militantní skupiny dosahují lepších výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji špatně. Oni mohou ...

[08.06.2015 21:05:37]
-ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkušeností z jiných čá ...

[25.05.2015 14:58:27]
n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naąi zemi, jiľ dosáhli hranic daląího materiálního pokroku a jeho daląí zvyąování je n ...

[25.05.2015 08:21:23]
l&s
"Proč se myšlenka lidové fronty boje proti fašismu prosadila v našem hnutí, až když bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec možné, ab ...

[13.05.2015 09:45:10]
Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, že virtuální diskuse na webu nebo na ...

[10.05.2015 23:25:51]
-ik
Mám pocit, pane Neuberte, že jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnažil. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ...

[06.05.2015 10:38:48]
n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle množství zbytečné práce opravdu stojíš ...


Teze programu SDS
Teze programu SDS

Bahisikayet.com Extrabet Deneme bonusu Denemebonusuz.com

Deneme Bonus Veren Bahis Siteleri 2022

en iyi bahis siteleri

jetbahis-girisi.com

Rexbet-girisi.com

hovarda-girisi.com

mobilbahis giris

sekabet guncel adres

asyabahis guncel adres

Maltcasino

pinbahiskayit.com

Tyto stránky byly vytvořen prostřednictvím redakčního systému phpRS.