Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 06.12.2005 12:00:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Třeba to Mladí sociální demokraté
a Mladí konzervativci mají ve svých stanovách, programech, preambulích napsané šikovněji a nevypadají jako druhá, "mladá" partaj, kdežto KSM vypadá ve svých dokumentech jako druhá "mladá" KSČM skoro prvoplánově.
Jinak k té ideologii : každý má právo si myslet, že historický trend vede k nahrazení kapitalismu jinou formací (já si to ostatně myslím taky) a každý si má právo myslet, že taková formace bude založena na nahrazení soukromého vlastnictví vlastnictvím (celo)společenským.
Otázka je násilná instalace určité radikálně odlišné institucionální struktury nepodložená důkazem demokratické legitimity.
Kdybych byl na místě KSM, asi bych to násilí nějak přepóloval a to zhruba v tomto smyslu : Allende nerozbil pluralitní demokracii v Chilské republice - byl to Pinochet. Takže pokud progresívní změny nastolené demokratickou cestou budou cílem útoku "pinochetovské" reakce, budeme demokracii a jí nastolený status quo bránit silou /prostě něco na způsob čapkovského "Svět patří nám", kdy "lidové masy" pomohly prezidentovi či guvernérovi (v pozadí obraz "poctivého Abe" na stěně, I guess) zachránit demokracii před antiformanovskými pučisty kolem koncernu Noel .../
Pokud by i tento postoj byl shledán protiústavním, odhalila by takto doktorka Daria Benešová své "fašistické ledví", což ovšem nepředpokládám, že by něco takového měla ....
To, pokud jde o taktiku. Jinak si ale myslím, že KSM skutečně doufá, věří a podporuje násilnou změnu systému a likvidaci pluralismu považuje za možnou, když bude překážet.
Nejsou to zakořenění demokraté. Ani náhodou.
Přesto s postupem MV nesouhlasím - ale jen s ohledem na své liberální přesvědčení. Myslím, že důvody pro podobný zásah MV asi nebude problém obstarat - protože pro KSM platí "svou pravdu nebudeme skrývat".
Teď budou ve svém živlu. Nejlepší takové poloviční mučednictví - to by bylo něco pro ně. Nikdo se o ně nestaral a teď mají význam "nepřítel
Komentář ze dne: 06.12.2005 12:50:04 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Třeba to Mladí sociální demokraté
MSD říkají na svých stránkách: "Usilujeme o společnost svobodných lidí, společnost práva a vzdělání. Chceme mladým lidem nabídnout alternativu k stávajícím problémům, oslovit je vizí nové spravedlivější a prosperující společnosti ..."
Ne samozřejmě obsahově, ale formálně velmi podobně jako KSM.
Ve Stanovách MSD (z roku 2004) nalezneme ovšem formulaci, že MSD je sdružení, sdružujícím "mladé lidi se sociálně demokratickou orientací, jehož cílem je v politické oblasti podpora a rozvoj demokracie, obhajoba zájmů mladých lidí a spolupráce s ČSSD..."
Budí to ve mně dojem, že si právníci ČSSD už alespoň před rokem uvědomili existující problém. Ne tak na straně KSČM. Dokonce to připouští spekulaci, že konflikt týkající se KSM může být žádoucí nejen pro KSM, aby se hypoteticky stal "polomučedníkem".
KSM je rozhodně ve "strategické pasti" - buď nebude pro násilnou změnu systému nebo to nebude moci psát a říkat.
Jinak ale musím být i já ne ani proti rozhodnutí ministerstva, ale proti dikci zákona, schváleného paradoxně ještě KSČ v roce 1990. Zakazovat by se mělo jen navádění k násilné změně systému.
Komentář ze dne: 06.12.2005 13:48:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - garfield (@) Titulek: KSM jako návnada ?
KSM není až tak zajímavá aby na ni někdo líčil pasti. Může ale sloužit jako návnada. Ti, kteří podpoří její spíše natvrdlou linii se umažou extrémem z nedomyšlenosti, pokud se opatrnicky od návnady odtáhnou, umažou se bezpáteřním alibismem.
Nutné je rozdělit právo na názor (třeba i hloupý) od porušování zákonů.
To znamená vysvětlit KSM, že buď bude chtít být jako ambiciozní subjekt zaregistrována podle zákona 83/1990 a nebo se stanou méně zajímavou partou jednotlivců třeba i s s extravagantními názory ale chráněné ústavními právy na názor a shromaždování. Vztah politiky a občanského sektoru je zahjímavé téma, ale dá se rozvíjet na voličsky zajímavějším základě (např. ekologická občanská sdružení).
Ostatní (konzervativci, socdem) mají skutečně šikovněji ošetřeno to, že jsou jen občanským sdružením. Uvést vše do sozuladu nechce moc. To by ale chtělo nehrát si na falešné hrdinství, nevyhrožobat MV ČR sporem popř. ilegálním odporem. Silácké výroky jako plíživá fašizace by byly na místě kdyby někdo občanům bránil mít názor, ale tak tomu není - politickou stranu zde mají nejen štepánovci, ale i monarchisti).
Komentář ze dne: 06.12.2005 14:09:40 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: KSM jako návnada ?
Já jsem tou pastí myslel samozřejmě "past dějin". Někdy jsem v minulosti míval pocit, že se KSM pokouší vykonávat tlak na KSČM, aby se posunula do radikálnějších poloh. Taky jsem zaznamenal určité souznění ne snad se štěpánovci, ale s KSČ-ČSSP, která ovšem není zdá se registrována a svůj web provozuje na Slovensku.
Pro KSČM je teď imho KSM objektivně přítěží na hranici únosnosti. Jediným přínosem je možnost poukázat na to, že současný systém není dost demokratický, ale i to se otočí proti KSČM, protože zákon o sdružování schvalovala ještě KSČ.
Komentář ze dne: 07.12.2005 10:07:51 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Vypadá to, jakoby se
KSM už na tu ilegalitu těšila. Doslova se na ní třese.
Konečně ! Konečně se o nás bude víc psát a budeme mít význam, roli a naše životy bojový smysl ...
Nejdřív musí být (úřední) jebačka, aby došlo k (politickopsychologickému) orgasmu ...
Komentář ze dne: 07.12.2005 11:16:06 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Vypadá to, jakoby se
V rámci objektivity, astreame, by možná neškodilo zdůraznit, kdo za tu situaci BEZPROSTŘEDNĚ může.
Pokud by se ukázalo, že podnět Policii dal KSM, a že nějaký člen KSM s výložkami to zase přeposlal ministerstvu, pak by to bylo jasné a já bych snad musel smeknout klobouk, který normálně nenosím, před úžasnými taktickými schopnostmi KSM.
Obávám se ale, že se jedná o STUPIDITU. A to ne na straně KSM. Jsem ochoten to oslabit na krátkozrakost :-)))
Komentář ze dne: 07.12.2005 17:14:12 Reagovat Autor: neregistrovaný - garfield (@) Titulek: STUPIDITA je o co kráčí?
Kdo je v KSM řízený provokatér (jsou ledaskde, tak proč ne tady ?) a kdo má políčíno na orgasmus z ukojení komplexu vlasrní důležitosti je druhotné.
Stejně tak je druhotné zda spouštěcím impulsem této "krize svobody" pro levičáky je hloupost někoho v KSM či laxnost starších strýčků v KSČM. Kdo si chce schladit žáhu vůči těmto organizacím, prosím...
Podstatné je ale, že tato akce může být neštastným precedentem a také můstkem k jiným politickým aktivitám a jiným subjektům (třeba i SDS, SEL WSF atp.).
Proto je třeba zvážit, kterou linii se vyplatí hájit proti nepřiměřené extenzi práva a pořádku (nebo i levice bojuje s NGO-ismem a nepolitickou poltikou ?) a kde je třeba stát na straně rozumu a híjit prostor pro svobodu před těmi, kteří jí ubližují.
Osobně přeji blbci aby se svobodně znemožnil sám a odmítám mu nasazovat gloriolu mučedníka. Výklad politického působení občanských organizací (tj. právo na politický názor a mimoparlamentní aktivity bez účasti ve volbách) stojí určitě za hlubší diskusi.
Komentář ze dne: 07.12.2005 18:33:24 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: STUPIDITA je o co kráčí?
Já tu hrozbu, garfielde, nepodceňuji. Váhal jsem, zda nenapsat přímo KSM, ale pak mně došlo, že by to bylo kontraproduktivní. Proto jsem napsal, to co jsem napsal, s trochou dobře míněné rady, s trochou jedovatých šťouchanců, ale hlavně s vědomím, že nějakému nelaxnímu strýčkovi to třeba dojde, i kdyby se měl jmenovat třeba Robert :-)))
Upálení kohokoliv totiž opravdu otevírá cestu k upalování jako metodě. V tom jsme maximálně zajedno. Takže má-li někdo chuť stát se buřtem na tyči, ať si to udělá někde soukromě. A je třeba, aby mu to někdo dal jasně najevo. Chceš-li být takovým buřtem, tak hybaj z tohohle řeznictví.
Neštěstím je, že někteří potencionální opékánci budou brát snahu ostatních jim pomoci jako výraz slabosti. Zásada "nesouhlasím s tebou, ale budu hájit tvé právo na jeho vyjádření" je jim naprosto cizí. V tomto ohledu má takový astream patrně naprostou pravdu.
Komentář ze dne: 07.12.2005 20:09:14 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: STUPIDITA je o co kráčí?
(pokračování) Ještě vrátím k otázce na stupiditu:
Opravdu si myslím, že se ze strany orgánů státu ve svých důsledcích o stupiditu jedná. To přitom nijak nevylučuje, že se jedná o krok promyšlený a dlouhodobě plánovaný, krok, jehož cílem je škodit.
Svědčí o tom skutečnost, že ostatní mládežnické organizace změnily své stanovy v druhé polovině roku 2004. Relikty ovšem zůstaly na webových stránkách. Tak třeba Mladí konzervativci o sobě píší toto:
"Programové prohlášení vycházející z předložené Charty Mladých konzervativců definovalo MK jako politické sdružení mladých lidí v České republice, kteří cítí potřebu přihlásit se k liberálnímu konzervatismu a přispět k budování a fungování demokratické pluralitní společnosti v naší zemi. V programovém prohlášení také byla obsažena myšlenka po sjednocení pravice v ČR, jejímž prostředkem se měli stát právě Mladí konzervativci."
To je deklarace o vstupu do politiky jako fík. A ta změna se dá samozřejmě interpretovat tak, že letošní krok někdo plánoval.
To ale neznamená, že teď KSM musí hnát věci na ostří nože.
Boihužel pro diskusi na levici KSM udělal přesně to, co se od ní zřejmě očekávala (potažmo jí popstrčili její někteří rádci).
narážím na její petici proti ilegalizaci KSM včera zveřejněná na jejím webu.
Zjevně nevnímá právní stránku věci , tj. nevěnuje se otázce co je vyhrazeno politickým stranám a co občanským sdružením ve smyslu zákonů o občanských sdruženích a o politických stranách. Přitom postup MV ČR není ažtak bezprecedentní - byl použit i proti antiromským aktivitám mladých republikánů.
Naopak se heroicky pasuje na předvoj celého komunistického hnutí a hořekuje, že v osobě KSM je ohrožena identita hnutí jako celek (nehledě na názorové excesy, které dokumenty KSM vykazují).
Jako lejno na košili se lepí na KSČM, když vyzvedá prohlášení V. Filipa, že "lidé z KSM mají tvořit novou krev KSČM". A i když se předevšírem ještě sami holedbali bojem v ilegalitě, dnes hovoří o tom, že ilegalizací KSM hrozí MV ČR. jednostranně vyhlašují úkol jednotné fronty za obranu KSM a staví tak zbytek levice i demokratických sil obecně před hotovou věc.
Komentář ze dne: 08.12.2005 09:56:51 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Vyostřená ideologizace
Navíc ovšem tlačí levici k extrémnímu vyjádření, ne ke společné obraně ze solidarity, ale spíše k útoku. Tvrdí, že je to zásadní útok na politická práva v naší zemi. Proboha!
Navíc prokazatelně lžou, když tvrdí, že MV chce kriminalizovat marxismus. Jestli chce MV něco kriminalizovat, tak je to marxismus-leninismus, ale to je snad pod jejich rozlišovací schopností. Anebo je to druhá lež.
Na mne to teď začíná dělat dojem pokusu o vnitrostranický puč.
Komentář ze dne: 08.12.2005 14:27:10 Reagovat Autor: neregistrovaný - Egon (@) Titulek: Už byl dlouho klid, že ?
Už je to tady - jedni zděšeně (oportunisti jedni), jedni s revolučním nadšením : bitva konečně vzplála. Inu, volby jsou za dveřmi. Parodie na téma strany jsou prostraníky , KSM pro všechny. Odraží to ale jinou věc - divergenční pohyby na levici se daly do pohybu už dříve a přehodit výhybku, to znamená ustoupit od krajností.
Ustupovat extremizačnímu tlaku proto v ždáném případě nelze (na osvětu mladých revolucionářů ve vztahu k nasatrtovanému řízení s MV už je trochu pozdě). Šídlo je z pytle ven. Tak co s tím -aby se to nešířilo dál ?
Možná vysvětlit světu, že pár desítek hlomozících komsomolců nejsou ani hrozbou kapitalismu ani ničemu jinému. A je kolegiálně upozornit, že jim nikdo nebude pomáhat, když budou jen vydírat a dělat ze sebe obětní beránky.
Závěr : buď v něčem ustoupí a budou moci za neprivilegovanou mládež bojovat dál pod hlavičkou KSM a nebo se budou muset založit po zrušení znovu - tentokrát snad s větším rozumem a zkušenostmi z toho co znamená registrace občanského sdružení.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?