Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 28.06.2007 04:51:38 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik- (@) Titulek: Proč mladí nechtí...
Řekl bych, docela dobrý článek. koda, e proel bez povimnutí. Povimnout si ho mohli zejména různí vedoucí, kteří mají dojem, e čssd je té levice, e ksčm je nejen nebezpečná (viz článek podobného jména zde), ale přece se na dobrou cestu obrátí (těko, kdy jí nestačilo 18 let, které ji uběhly od sametu). Moná si ho povimne SDS, kdy teď není ji zaneprázdněna přípravou svého sjezdu.
Snad pan autor mohl naznačit cestu z tohoto močálu.
Komentář ze dne: 02.07.2007 08:06:40 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Proč mladí nechtí...
ČSSD je té levice z jednoduchého a zcela prostého důvodu : protoe měřítkem není názor nějakého mudrlanta, ale reálné a spontánní rozdělení postojů zhruba na dvě poloviny podle určitého kritéria.
V tom francouzském Národním shromádění to bylo na podmínkách tamějího dělení národa, v dnení USA to je zase jinak a vymezuje se Slon proti Oslíkovi /přičem na oslíkovi jedou i staří ale dobří debsovtí socani/.
Čili : ve Velké Británii je prostě tou levicí New Labour i kdyby prováděla odéesáckou politiku. A naopak v leckteré zradikalizované latinoamerické zemi můe být pravicí klidně i ten, kdo dělá politiku i těch levicovějích sociálně demokratických stran, pokud je celá země aktuálně historicky nalevo. /např. Lulova Labour v Brazílii stála proti tamějí socdem/.
Levice a pravice je definovaná přirozeně vzniklými protilehlými (a podstata spočívá v tom, e protilehlými) "gravitačními jádry", které se v různých dobách nebo různých zemích tée doby mohou liit ne-li jako noc a den, tak kadopádně velice - mudrování, kdo do levice JETĚ patří a kdo U ne je právě jen nesmyslným doktrínářským mudrováním, které nemá zbla praktické ceny, protoe chce staticky určit to, co je ve své podstatě relací /jako např. i ceny v ekonomii - kdy lze jedno zboí konvenčně definovat jako nummeraire, měřítko a stanovit ho jako 1 a ty ostatní ceny se k němu vztahují / ...
Pokud chcete, Iku, ČSSD odněkud vyloučit, tak jí třeba vylučte ze "socialismu" nebo z nějaké takové kategorie, která není relací, ale má "ukotvenějí", "absolutnějí" podstatu.
O tom se pak diskutovat dá ...
Komentář ze dne: 01.07.2007 22:50:47 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: tercium in sinistra ?
pořád ta snaha hledat nějakou ideální, třetí stranu mezi socdemáckou levicí, umazanou současnou kapitalistickou mocí a boleviky, umazanými bývalou totalitní mocí. A někdejí New left s odstupem doby je spíe kulturní, ne politický fenomen s nejistým odkazem.
Takový ideál ale existuje jenon potud, pokud není konfrontován s realitou. Karneval různých nonkonformních manifestací, aktivistických happenngů a intelektuálních debatních alternativ je fajn, politika ale není jen karneval. Střílení z nějaké Aurory asi teď taky nepomůe.
A odpovídat za chod společnosti - to je úplně jiná. Take se nakonec bude asi muset s reformním i tím radikálním proudem levice nějak pracovat (pokud má mít levice v dohledné době v Evropě mít větí vliv).
Komentář ze dne: 02.07.2007 09:32:21 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek:
Socdemáci se umazali u první světovou válkou. Hádat se kdo se umazal víc opravdu nikam nevede, současná situace je opravdu tak váná, e je zapotřebí hledat východiska a nebabrat se v minulosti.
Komentář ze dne: 02.07.2007 11:18:44 Reagovat Autor: [Janus] - Janus (@) Titulek: ad polk
souhlas - nebabrat se zbytečně v minulosti, ale také na ní nezapomínat (tlustá čára je blbost).
A hlavně se z ní poučit, kdyby jí snad někdo chtěl opakovat a tvářit se e nebyli gulagy atp.
Komentář ze dne: 02.07.2007 15:04:51 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek:
Já povauju pouívání minulosti jako klacku na své protivníky za cestu k novým gulagům!
Komentář ze dne: 02.07.2007 15:11:26 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: Minulost/přítomnost
Pouívat minulost na posuzování současných postojů stran je samozřejmě hloupost. Ale: existuje něco jako "stranický duch" nebo "corpotate culture" jednotlivých stran? To moná tak docela zcestná otázka není. Velké a tradiční strany mohou mít určité tendence řeit podobně situace podobnými metodami nebo přístupy - určitě pokud se zjevně ze své minulosti nepoučily, nevyvodily jasné závěry nebo neudělali hloubkovou analýzu vlastních chyb.
Komentář ze dne: 03.07.2007 18:06:28 Reagovat Autor: [Janus] - Janus (@) Titulek: souhlas s JH
třeba rozliovat - někdy nejvíce křičí o "klacku minulosti" ti, kteří nechtějí aby se mluvilo o jejich vině. Jistě je mimo honit teď Vaka Neckáře, kdy jeho řídící zůstává v anonimitě a moná se směje pod fousy. Jde o to, rozeznávat co a jak to fungovalo a ne se honit za idítky. Otevřenost v tomto směru by z komunistické levice také sejmula kus konzervativního image, které má.
Teď neřeím nějakou "corporate identity" či "corporate culture". Právo odmítá princip kolektivní viny, ale morálka a politika ji samozřejmě zná. Být součástí organizace, která prováděla nemorální věci, znamená převzít část odpovědnosti, i kdy jsem se jako fyzická osoba na ničem zločinném přímo nepodílel (hrubým příměrem viz členství v různých faistických organizacích).
Někdo si toto přizná, někdo bude přesvědčovat sám sebe i okolí, e on nic on muzikant. A i kdy v něčem morálka není absolutní, tak se vymlouvat an historický kontext také nelze zcela gumově. Byla taková doba ? A opravdu musela být popravená Horáková nebo Kalandra ?
Pro budoucnost je důleité zejm. zobecnění, nelépe teoretické, proč k selhání a chybám dolo. Bez toho jsme odsouzeni chyby opakovat. Vést tyto diskuse se budou a si přejeme či ne. A je jistě lépe se jich aktivně a promyleně zůčastňovat - tam kde je to vhodné a přínosné. A vůbec ted nemám na mysli nějakou vyčůranou kontrapropagandu
Komentář ze dne: 04.07.2007 09:33:42 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek:
Rozhodující musí být ÚČEL - pokud minulost beru jako poučení, aby se excesy neopakovaly, tak je ve naprosto správné. Pokud ale klacek slouí k tomu, abych likvidoval současného nepohodlného protivníka nebo jako základ demagogie, co je podle mne současný příklad, nebo dokonce jako pofoukání současných mindráků tak dávám základ k novým nespravedlnostem, pořád platí ono biblické - hoď kamenem jsi-li bez viny.
Naprosto ne fér povauji nasazení psí hlavy kadému, komu se lustrování nelíbí, je tu riziko obvinění lidí, kteří byli postiení systémem! ale kterým je to protivné z principu!
Komentář ze dne: 04.07.2007 15:13:42 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re:
Jen mi, polku, prozraďte, jak budete ten "ÚČEL" u druhých poměřovat, jak rozhodnete o tom, e se jedná o "klacek"? Pokud to člověk posuzuje u sebe, je to samozřejmě o hodně lehčí, i kdy člověk podle mého názoru nevidí pořádně ani do sebe. Pro mne samotného je tedy tím podstatným kriteriem návrh "trestu" ze strany kritizujícího - ostatně k tomu se sám prakticky dostáváte, kdy v uvedeném příkladě nehodnotíte těko uchopitelný účel (mylení), ale chování.
Komentář ze dne: 04.07.2007 14:29:05 Reagovat Autor: [Janus] - janus (@) Titulek: bez tabu ale co nejobjektivněji
vak si nejspí rozumíme - účelovost odhalovat, ale také ádná tabu neuznávat. IObjektivně, kriticky, ale neordinovat si nějaké věčné mlčení.
Proč neříci, e někdo posluhoval estébáckým fízlům (a to volič, divák, čtenář atp. ví), ale nepouívat to např. jako kriterium zaměstnatelnosti. "Berufsverbot" do dnení Evropy opravdu nepatří.
Stejně tak problém Ústavu paměti národa není v tom, e se chce někdo tourat v moderních dějinách totality - to je dokonce velmi potřebné. Problém je v tom, e je to insiottuce vyňatá běné archivní a vědecké praxi. Jdy ty alespio%n bylo jak v Gauckově úřadě v SRN.
Komentář ze dne: 05.07.2007 20:48:35 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek:
V tom se asi skutečně shodneme - seriozní vědecké poznání ano, memento pro budoucnost ano, prostředek poliického boje NE.
Komentář ze dne: 05.07.2007 23:13:47 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re:
opravuji na "primární prostředek politického boje", pak souhlasím.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píe, e je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leí v aludku tomu zoufalému tapetáři, take je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli e se mi zdá, e militantní skupiny dosahují lepích výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji patně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkueností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se mylenka lidové fronty boje proti faismu prosadila v naem hnutí, a kdy bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec moné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, e virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, e jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnail. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle mnoství zbytečné práce opravdu stojí ...