Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
co to je všechno platné, když dobrý výsledek radikální levice paradoxně pomohl k vládnutí konzervativcům díky bonusu vítězi, díky kterému má strana na prvním místě, byť druhá zaostane o jediný hlas, prakticky jistou parlamentní většinu, v tom je ten řecký systém krutý, do parlamentu se dostanete relativně snadno, ale máte nulový vliv na ustanovení vlády, zatímco u nás je to přesně opačně, každý mandát může zvrátit situaci
Komentář ze dne: 20.09.2007 09:58:05 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re:
o bonusu pro vítěze se uvažuje i u nás. V řecku ale také platí, že je nižší práh (3%) pro vstup do parlamentu.
Na výsledku je nepříjemné, že postoupili i zástupci nacionalistické a xenofobní LAOS (Lidová pravověrná výzva) Georgise Karadzaferise.
Tohle je problém : nacionální populismus, často vyhroceně zamířený proti EU, se šíří Evropou a ne všude jsou pacifikování jak v slovenské Ficově koalici.
Pokud jde o KKE - jednak budou muset být v opozici společně s PASOK (to je těžší role než kritika vládní strany), jednak nejde jen o zisk orthodoxní KKE, ale i reformní SINASPISMOS získal.
Takže nejde o potvrzení "leninské linie", kterou KKE v mnoha případech razí, spíše o nespokojenost s vládou. Hlavně by nemělo dojít k sblížení radikální levice s helénskými nacionalisty v extrémním LAOS.
Víte Egone, ona ta EU tady má být pro občana, nikoliv občan pro EU. Možná vám to z nějakých důvodů stále uniká, ale občané si budou myslet a volit co a koho chtějí - i když vašemu europeistickému projektu a jeho mecenášům to třeba nevyhovuje. Taková je společenská a politická realita.
Komentář ze dne: 20.09.2007 15:03:33 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re:
Aegone, vám zase nějak uniklo, že se tady bavíme o volbách v Řecku, kde sice Řekové v posledním měsíci tvrdě kritizovali své "občanské demokraty", ale stejně je nakonec upřednostnili podobně jako Francouzi svého "sarku-farku loupežníka".
Za vítězstvím pravice stojí chyby levice, nebo ne? Ať už se bavíme o Řecku, Německu, Francii, EU, USA, Rusku, Venezuele, Nikaragui, Chile. No a chybou části české levice je, že se nechala zkorumpovat Bruselem a jedná proti národním zájmům. Takže bude hůře, přátelé exsoudruzi.
Komentář ze dne: 21.09.2007 05:25:07 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Kdyby to bylo takhle jednoduché, určitě by se nám snadněji žilo. Jenže ono je to mnohem složitější.
Když to jen trochu "zesložitím", tak proti sjednocené Evropě stojí PODLE MNE ruku v ruce principiálně tři hlavní proudy: část tradicionalisticky orientovaných komunistických stran, nacionalisticky populistická pravice a lokální maloburžoazní síly. Jako čtvrtý proud se k nim proti SOUČASNÉMU tvaru sjednocující se Evropy staví část liberálních demokratů.
To přece není jen boj levice s pravicí!
Extrémně vzato mohu chápat "Brusel" jako nástroj evropského velkokapitálu (tím je TAKÉ), ale nesmím přece zapomenout na jeho zájmový konflikt s kapitálem americkým (nechám-li stranou další velké světové hráče). Zapomenout na to znamená otočit Marxe a pověsit ho za nohy do průvanu.
Chybou levice tedy naopak je, že ten "Brusel" společně "neobsadí". Neboť chtít dosáhnout "národních zájmů" jinak, tedy "národní cestou" to je dost nereálné, fikce "národních cest k socialismu" se u nás jasně prokázala jako utopie po roce 1948.
Brusel není TAKÉ ale hlavně nástrojem evropského velkokapitálu - proto je ostatně hluboce nedemokraticky strukturovanou organizací a tuto nedemokratičnost navrhovaná smlouva podle všech dostupných analýz neodstraňuje. Nejen levice ale ani žádný skutečný demokrat nemá důvod ji podporovat. Východiska z nepříznivé situace již načrtl např. Daniel Strož ve své publikaci. Pojďme se tedy bavit o nich a jak je přiblížit širší veřejnosti.
Možná, že hlavně - otázka ale spíše zní: je JENOM nástrojem velkokapitálu? Soudím, že nikoliv, že je to TAKÉ (a možná dokonce "hlavně") levice, která by měla EU kultivovat a využivat jako SVŮJ nástroj. (Jeden pán z české pravice, pokud si vzpomínám, má EU dokonce za socialistickou instituci - to je určitě přehnané, ale jádro to má).
Komentář ze dne: 21.09.2007 19:47:58 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
souhlas... i kritická levice přeci respektuje výsledek referenda o vstupu ČR do EU. A i to, že nositelem objektivního procesu evropské integrace je především EU i přes její kapitalistický (ostatně jaký jiný) obsah.
Těmi "soudruhy" z Bruselu nás častuje hyperkonzervativec na Hradě Václav K. a krajní křídlo v ODS. Odlišit se zde od tohoto tlaku zprava je nutné. Dělat z liberální kritiky poltické integrace vlastenectví je mimo.
Z pochopení objektivity EU vyplývá povinnost působit v unijních strukturách a ohýbat přiměřenějšm směrem i další proces integrace. A bojovat s Bruselem za jakoukoliv cenu ? To je extrémem, možná spojený s tím, že formulovat vlastní použitelnou alternativu je náročné.
Komentář ze dne: 20.09.2007 15:21:30 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re:
Mám trochu pocit, že nejde o nespokojenost s vládou, ale s vládnutím a celkovým stavem demokracie. Proto ono potrestání velkých stran, které jsou přirozeně za tento stav nejvíce odpovědné a kde je to tak také vnímáno.
Byl jsem těsně před volbami v Řecku a mohl jsem si tam s lidmi trochu povídat (ne se všemi, jen pokud zvládali AJ, NJ nebo RJ, což samozřejmě nebyl statistický vzorek). Narazil jsem tam na naštvanost na sebe sama, že k volbám Řekové přistupují jako k zápasu dvou basketbalových týmů.
Na "leninskou linii" jsem nenarazil, ale na voliče KKE ano - jeho důvodem byl a) sociální zájem a b) trest pro ty velké hráče - takže v tomto bodě souhlasím.
Ještě dvě poznámky navíc: zajímavé je, že celkový počet hlasů pro pravici byl 46%, pro levici 51% (zbytek propadl - méně než v ČR). To je vztyčený prst pro českou levici.
A zadruhé: KKE není v Řecku tak ostrakizována jako KSČM v ČR, dokonce se mi zdálo, že za nebezpečnější pro řecký politický systém považuje pravice hnutí Synaspismos, který pracuje ve srovnání s KKE více s rozumem voličů než jejich vírou.
zajímavé ... zejména úvaha, zda je nebezpečnější pracovat s rozumem a nebo s vírou. Souzním také lépe s racionálními lidmi, ale obávám se že té iracionality je až až. Ale naštěstí některá skalní víra odpuzuje, což snižuje její nebezpečnost.
u nás před 11 lety při rozklížení původního Levého bloku voliči přísně ztrestali "zrádné" reformněkomunistické živly, tedy jaksi dnešní SDS.
Tady sice marxleninská KKE zvýšila výsledek, ale tamější SDS ještě víc a je teď ještě silnější než ortodoxové.
Někdy mně to připadá, že skutečně existuje nějaký Bůh, který se vždycky jen tak chechtá pod vousy, když lidé dospějí k názoru, že vývoj jde určitým směrem, a pak schválně, jako na potvoru - aby se jim mohl vysmívat - udělá další krok přesně opačně než všechno vypadalo dosavad ...
Lid si skutečně bude volit koho chce - střídavě k žalu těch či oněch, kteří (ti či oni) vždy dobře vědí, že kdyby tento lid DOBŘE chápal své zájmy musel by přece volit je.
Ale lid je prostě neuvědomělý ... To se nedá nic dělat ...
Nejde přeci o to, aby se radovali jak vy píšete ortodoxové či reformněkomunistické živly, jde o to, aby se pracovitému, pracujícímu člověku a většině lidí ve státě vedlo lépe. Podle levicových teoretiků to pravicový politici nemohou a vlastně a ani nechtějí dokázat (hájí zájmy vykořisťovatelské třídy). Pokud bude tzv. levice rozdělená, sektářská a navíc bratrovražedná v marginálních otázkách např. postoje k Bruselu, tak se bude smát pravice i díky vlastenecké rétorice obhajoby národních zájmů, i když pak nic hájit nebude a např. nám tady v příkrém rozporu s národním zájmem na přežití instaluje US radar. Ve francii už to pochopili a na Slavnosti levicového tisku se sešli socialisté, komunisté, zelení, trockisté a ustavili Společný výbor k definování minimálních společných programových cílů. Když se jeden novinář na TK po Slavnosti levicového tisku v bývalém Parku kultury a oddechu Julia Fučíka (dnes Výstaviště Praha) ptal Vojty Filipa, zda se podobně sešli levičáci na této slavnosti, řekl, že to zřejmě nehrozí. A o tom to je. Tak jen dál nálepkujte levicově uvažující a jednající lidi jako ortodoxy, reformisty, stalinisty, národovce, atd. atd. Co to přineslo pracujícím, pracovitým lidem je zřejmé - nezaměstnanost, bídu a US radar s perspektivou vykrvácení za cizí zájmy. Bravo!
"Tak jen dál nálepkujte levicově uvažující a jednající lidi jako ortodoxy, reformisty, stalinisty, národovce, atd. atd. Co to přineslo pracujícím, pracovitým lidem je zřejmé - nezaměstnanost, bídu a US radar s perspektivou vykrvácení za cizí zájmy. Bravo!"
Nadáváte zcela zbytečně zrcadlu, Mílo - protože astream zde jinou roli nehraje než zrcadla, které odráží skutečnost, že v tom Řecku se SAMI komunisté takto rozdělili - místo aby se dokonce ještě sbližovali aj s PASOKem.
Jinak s Vámi plně souhlasím, že by měl i v Řecku probíhat proces, který vidíte ve Francii. Jenže byste pak musel třeba překousnout, že někdo z těch, kteří k sobě hledají cestu, má třeba vlídnější vztah aj k tomu dnešnímu EU, někdo ne - takže třeba toto téma by bylo nakonec zmíněno kompromisně, no a jak znám lidi jako Vy /a že jich znám z regionální a místní politiky dost a dost/, o co, že by se Vám zas nelíbil na všechny strany smířlivý výsledek - urážel by Vaší nepokojnou krev svou nemastností neslaností atd. ...
Člověk a jeho texty nejsou zrcadlo, podle výzkumu společenských není člověk schopen jen věrně zrcadlit. Ostatně žádné dokonalé zrcadlo neexistuje ani ve světě pouhých předmětů. To za prvé. Za druhé, nepsal jsem o procesech v Řecku, ale v ČR, kde znám situaci lépe a mám v ní hlasovací právo. Za třetí má krev je rudá, stejně jako vaše (pokud tedy nejste příbuzný jistého Karla S.) a tekla již několikrát při zápasech o sociální spravedlnost. Nevím, jestli je nepokojná, pumpuje ji ale zatím horoucí srdce, a tak vám s chladnou hlavou říkám: Jsou levičáci schopni vytvořit společný, skutečně reformní rozpočtový balíček včetně potřebných změn legislativy? Chce to samozřejmě čisté ruce, za jejichž nehty nejsou úplatky od BAE systems a jiných bruselotvorných korporací. S korupcí se totiž smiřovat nehodláme, vy ano?
Komentář ze dne: 25.09.2007 00:48:14 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Hm,
proč ten pluralis majesticus ? Jak vám tepe "horoucí" srdce je vaše věc (přeji samozřejmě zdraví), jestli ale máte dle Dzeržinského chladný rozum a čisté věci ruce asi tady nezjistíme.
Ubral bych možná na patetických odkazech (cítíte-li se bolševickým čekistou, opravdu vaše věc) a přidal na konkrétních myšlenkách, kdyžs e tak dobře vyznáte ve společneskov ědních výzkumech.
Jasně se tu řeklo, že řecké volby nejsou ničím zlomovým - že jen přinesly určité dočasné posuny a bohužel i extremizaci, se kterou se bude nutné vypořádat.
V ČR se přešlapuje podobným způsobem a levici nesjednotí prázdné řeči, ani fanfarónská gesta. Mimochodem, jestli máte informace o nějaké korupci, tak povězte a nesmiřujte se. Bud ejen dobře.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?