Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návątěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 21.04.2008 18:10:24 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Už dlouho jsem se něčemu tak vydatně nezasmál.
"Ryba smrdí od hlavy, komunisté by si to už konečně měli uvědomit a provést personální obměnu komunistické strany tak, aby byl plně obnoven marxisticko-leninský charakter této strany! Občané stále více trpící bezuzdnou politikou pravice na to již netrpělivě čekají. "
Mezi účastníky byl jak se dočítám i Ivan Hrůza - jeden z nejhorších a nejfanatičtějších normalizačních publicistů
Když Renata převzala bordel ve filmu "Anděl s ďáblem v těle" nebo v tom pokračování "Anděl svádí ďábla", řekla majorovi Armády spásy :
"Vás tu, majore, uvidím o půlnoci vždycky ráda - tenhle bordel potřebuje klauna !"
Komentář ze dne: 21.04.2008 22:19:56 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: Už dlouho jsem se něčemu tak vydatně nezasmál.
mně spíš zarazí když poměrně mladý člověk, pan Grospič, který dokonce kandiduje na předsedu KSČM, se rozhodne zastřešit takovouhle podivně exotickou akci něklika okresů z níž čiší duch minimálně 70. let, ne -li let 50.
Možá si jen cynicky myslí, že je to sázka na úspěšného koně, ale o to by to bylo smutnější. To mi jsou milejší pošetilí satřečci, kteří jen věří tomu čemu se před půl stoletím naučili věřit. Nesouhlasím s nimi ale chápu je.
Volání po povinném zavedeví bývalé státní ideologie marx-leninismu, zaklínání se proletáři, kteří na celou KSČM kašlou a to nikoliv proto, že málo mávají srpy a kladivy, ale protože nemají pocit že jim nějak tihle pravověrní stalnisté pomohou.
Už schází jen zřídit nějaký stranický ideologický dohled ve fojtíkovském stylu, který by hlídal kdo by co ze soudruhů v médiích říkal. Dobré tak akorát pro lidi bez vlastního názoru a ty co se nechají cenzorsky okřiknout.
Jenom tam unvitř strany, zbytek společnosti by na tyhle jediné správné pravdy kontrolované nějakým bigotním partajníkem naštěstí kašlal. Taková strana směřuje nutně do totální izolace a pak do nebytí - a takovu stranu si myslím snad ještě poměrně mladý Grospič ani nemůže přát.
P.S. prof. Hrůza je již několik let mrtev, tohle bude někdo z rodiny, ale asi jablko se příliš nezakutálelo.
Komentář ze dne: 22.04.2008 20:32:39 Reagovat Autor: neregistrovaný - vladimír klofáč (vladimir.klofac@seznam.cz) Titulek: k etice diskuse
Je to na těchto stránkách zvykem používat přezdívky. V případech kdy je někdo osobně napadán to mezi těmi co si říkají soudruzi, či stoupenci ideje socialismu zní poněkud trapně. Nejdříve se aestream blamoval s prof Hurůzou a pak Egon píše cosi o jablku. Ano jedná se o syna prof Hrůzy, tedy podle někoho nepadlo jablko daleko do stromu. Egon ani Aestrem nemají tolik slušnosti, aby se pod osobní výpady podepsali, mohu se tak jen domnívat jak to bude u nich s tím jablkem. Vypadá to směšně, když se na stránkach SDS dočteme cosi o nebytí KSČM. Při veškerém respektu k jinému názoru, bych doporučoval se zamyslet nad vlastním bytím. Ostaně volby ve Španělsku a v Itálii, by měli vést právě váš proud k zymašlení. Zde nebyli poraženi stalinisté.
Komentář ze dne: 22.04.2008 23:22:54 Reagovat Autor: [Egon] - Egon (@) Titulek: Re: k etice diskuse
osobní útok by byl, kdyby tu někdo řekl že v někom se prostě beznadějně recykluje estébácká mentalita. To tu řečeno nebylo. Stačí pouze to, jestli ČRTa či Dialog informovali pravdivě o vystoupeních na tomto sletu. Zřejmě ano.
Pokud při čtení takových informací se upozorní na něčí profání argumenty, tak jde o názor na který reaguje podrážděne jen potrefená husa. V Itálii si neškrtli ani ti co mávají srpy a kladivy. To je těžké popřít. Stejně jako v Řecku si slepě a stervačně promoskevská KKE jen hraje na revoluci a u voleb nic moc. Jen sektářům záleží jen na pevnosti víry. A stalinisté byli poražení dávno před rokem 1989.
Prof. Hrůza byl prostě apologetem bývalého, v podstatě totalitního režimu, kde si bylo možné o volnější diskusi si nechat jen zdát. Nic mimořádného - takových bylo spousta. Ale tohle bývalé náboženství je zboží s prošlou lhůtou. Takže jeho zpochybńování a kladení kacířských otázek je víc než na místě.
Komentář ze dne: 23.04.2008 09:35:00 Reagovat Autor: neregistrovaný - tejkl (miroslav.tejkl@seznam.cz) Titulek: Re: k etice diskuse
Kdo byl poražen, víme. Ale oni snad někde slavili úspěch skuteční marx-leninisté, když to používáte jako argument PROTI revizionistům ?
Neslavili, protože je hloupý lid nechápe ?
Ale vždyť přece marx-leninisté vyjadřují jejich zájmy a lid si zoufale přeje někoho, kdo by adreseně a pravdivě vyjadřoval jejich zájmy ... aspoň tak je to z těch materiálů ČRTY a spol. vidět ...
Tak v čem je problém aspoň vyšší podpory ?
Proč nejsou úspěšní ti marxisté-leninovci, pane Klofáč ...
Komentář ze dne: 23.04.2008 09:38:54 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: k etice diskuse
Možná by stálo za to, Vladimíre, rozlišovat mezi tím, co říká SDS a co říkají lidé diskutující na tomto webu. Neměl by to být problém, protože podívám-li se třeba stránky KSČM nebo KSM, je i tam zcela normální používat přezdívky a mnohdy i výpady obrácené tím či oním směrem. Naše stránky se v tomto smyslu od jiných neliší - názory i jejich dikce odrážejí široké spektrum názorů. Kdybys naše stránky sledoval systematičtěji, jistě by sis v minulosti všimnul i nechutných a sprostých útoků proti SDS, jejichž zdroj znají ovšem jen ti, kdo máme přístup k zaznameným IP adresám.
Pokud jde o bytí či nebytí KSČM, SDS nebo jakékoliv jiné levicové struktury, to je opravdu to, co trápí nejen nás, ale i většinu těch, co opouštějí nezájem většiny a třeba i pod přezdívkou se k té věci vyjadřují. Lišíme se mnohdy analýzou situace, a tak samozřejmě i představami o možných řešeních i o dalším možném vývoji.
Tvá zmínka o Španělsku nebo o debaklu italské Duhové koalice je na místě. Tam se podle mne ukázalo, že pokud radikální levice není schopna překonat v AKCI svá dogmata (a je teď jedno jestli jsou stalinská, trockistická, marx-leninská, sociálnědemokratizující nebo jakkoliv jiná), je odsouzena přijít rozdrobením o svůj možný potenciál. Máš pravdu, v Itálii neprohráli stalinisté (ti prohrávají jinde), v Itálii prohrála radikální levice jako celek.
Z těchto důvodů si myslím, že jednotlivé proudy levice by měly jak pěstovat a neustále kriticky promýšlet své vlastní přístupy, tak zároveň kultivovat svou v minulosti zanedbávanou schopnost diskuse a hledání kompromisů.
Kdybys diskuse na tomto webu sledoval pravidelněji, nemohl by sis nevšimnout toho, že je SDS částí diskutérů obviňována naopak z toho, že je vůči KSČM málo kritická, že je oportunní tím, že dostatečně nepranýřuje nedostatky KSČM jako aktuálního hegemona radikální levice i za cenu jejího celkového (v jejich očích dočasného) oslabení.
Takové riziko oslabení však nejsme my ochotni většinově podstoupit. Proto také
Komentář ze dne: 23.04.2008 09:41:00 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: k etice diskuse
Takové riziko oslabení však nejsme my ochotni většinově podstoupit. Proto také SDS naopak poukazuje na nebezpečí dalšího zužování ideové platformy KSČM, vzniklé před 15 lety jako kompromis, zužování, o němž se domníváme, že by bylo ve svých důsledcích pro možnou akční spolupráci radikální levice nebezpečné.
Komentář ze dne: 22.04.2008 22:15:05 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek:
... ale ani nevyhráli, ba co dím ani si nevrzli.
Jinak je zapotřebí rozlišovat - mezi členy SDS, jejich sympatizanty (já) a ostatními. Diskutuje tu nejvíc těch ostatních, členové pod vlastním jménem - to pak beru jako oficiální stanovisko. Protože diskuse je obecně přístupná, jsou dvě možnosti - co se mi nelíbí mazat - to považuju za cestu do pekla, nebo nechat - pak ale zůstanou věci s kterými admin nesouhlasí.
Pak ale nejde zabránit úletům včetně osobních invektiv, bohužel - nelze za to vinit ale tenhle server.
Že stalinismus nemá budoucnost předvádí KS Ruska (Zjuganov) - dialektik musí vidět dopředu (na základě znalosti historie) a ne se do minulosti vracet. Stalinismus je nedialektický a tudíž nemarxistický, dělnická třída v pojetí 20. století je taky překonaná, stejně jako systém co dojel v roce 1989.
Komentář ze dne: 23.04.2008 13:44:02 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: Re: Malé upřesnění
Prosím - pokud jde o mne - aby příspěvky V DISKUSI pod mým jménem byly považovány za mé OSOBNÍ (tj nikoliv oficiální) názory, právě do diskuse - tj někdy i se "zrnkem provokace", kdy člověk záměrně podtrhuje jednu stránku problému, na který třeba ani nemá vyhraněný názor - prostě protože chce, aby ho diskuse obohatila.
Víceméně podobné vymezení platí i o mých příspěvcích na těchto stránkách, pokud chci něco (jako funkcionář SDS nebo funkcionář EL) zveřejnit JAKO STANOVISKO, vždy to zvlášť vyznačím.
Nemluvili jsme o této věci s Milanem Neubertem ani dalšími členy SDS, kteří se zde čas od času pod vlastními jmény zapojují do diskuse, ale myslím. že ani jejich diskusní vyjádření nelze chápat jako nějaká oficiální stanoviska SDS.
Komentář ze dne: 23.04.2008 14:24:31 Reagovat Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz) Titulek: Re: Re: Malé upřesnění
Jirka má samozřejmě pravdu, i moje příspěvky jsou především MÝMI příspěvky, které nejsou stanoviskem SDS. Pravdou však je, že nehledě na to neseme oba vůči SDS za svá slova jistou odpovědnost, protože z NAŠICH postojů se bude na stanovisko SDS běžně usuzovat (a oprávněně).
Hájím-li tady na webu svá stanoviska vůči jiným přispěvatelům, mohou být ovšem situace, že ty samé názory budu hájit vůči členům SDS. To považuji za správné, jakoukoliv schizofrenii si musíme odříci hned v počátku.
Komentář ze dne: 23.04.2008 15:13:25 Reagovat Autor: neregistrovaný - polk (@) Titulek: Re: Re: Re: Malé upřesnění
Jsem rád, že se to tak jak se říká "na plnou hubu" řeklo a bude jasné, že z toho co se tu napíše pochází od SDS jen menšina, že v diskusi mluví každý jen za sebe, ale hlavně že jde o platformu kde se hledá jak z toho srabu ven. Všem zahleděným do minulosti doporučuju podrobnou četbu těhle stránek:
http://www.samospravnysocialismus.vyjimecny.cz /cz/main.php
tedy hlavně diskuse, ono se s brožurka Roku stranického školení z padesátých let opravdu už nevystačí.
Komentář ze dne: 23.04.2008 17:02:35 Reagovat Autor: neregistrovaný - ALF (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Malé upřesnění
ano, debata posouvajcí argumentačně i závěry věci dál. Ale také systematická práce - nejen volná výměna názorů, která je jen podhoubím.
V tom si zde uritě většina rozumí ať jsou netraníci či z různých stran. Ono se nevystačí ani s brožurkami o 40 let staršími. Kdo chvíli stál stojí opodál, ne ?
Třeba i v té polemice se samosprávným Hellerem či s ontelektuály v SOKu ... hlavně když se pro absenci myšlenky nezatínají jen pěsti.
Komentář ze dne: 23.04.2008 06:41:30 Reagovat Autor: neregistrovaný - Josef (hadrava.josef@seznam.cz) Titulek: Kuk do zrcadla.
Celá ta vaše pidistrana se všemi, eufemisticky řečeno, přeběhlíky jste jen trapní tajtrlíci. Občas vás vezmou na nejvyšší úrovni vašeho předsedy do trapné besedy o prostituci. Ale vlastně je to téma, kterému většina vašich členů dokonale rozumí. A to platí i o úrovni vašich polemik v nichž si hrajete na schovávanou. Takže mnoho úspěchů při vašem dalším rozpouštění a vypuštění.
Komentář ze dne: 23.04.2008 13:29:30 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: Kuk do zrcadla.
JÁ - Josef Hadrava I - Alias Klofáč - Alias krokodýlek z Rokytky se Vám tímto představuji jakožto milovník pokleslé filosofie - Stalin, Gottw. a jiní. Nemyslete si holenkově, že vás nechám na pokoji. Dokud mne bude ksčm a radio rokytka platit, budu vám to tu znechucovat - ne logickými, věcnými argumenty, ale mými manipulacemi. Vy mně ještě neznáte, ale až mne poznáte ...
Komentář ze dne: 23.04.2008 09:00:00 Reagovat Autor: neregistrovaný - ALF (@) Titulek: proč to moc rozebírat ?
Někteří řpispěvatelé žijí v mylném dojmu že se tu vykecávají jen členové SDS. To ale není pravda -prostě je tu otevřené platforma pro diskuse, které jinde chybí a cenný informační servis. A tak se tu objevují nstnaíci i členové ČSSD i KSČM.
Hádat se tu ale s fanatickými stalinisty nemá smysl, stejně jako zkoumat kdo z nahněvaných příspěvatelů měl hon na ty "rozvracveče a zaprodance" dříve v popisu práce. Sám se nepřizná a vliv na nic už na štěstí nemají, takl ať si trhnou nohou.
Tenhle článek z webů KSM a ČRTa mluví sám za sebe - tohle opravdu enní nutné moc rozebírat. KSČM má řadu problémů, ale tuhle cestu učitě nezvolí. Možná je dobře, že na tehle druh exotiky je vidět. kdyby se krčily v přítmí, povleče se to s nimi zbytečně dlouho. Škoda jen některých těch mladých, ti staří už se asi nezmění.
Komentář ze dne: 23.04.2008 14:08:02 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: proč to moc rozebírat ?
Pane Alfe, máte pravdu v tom, že se tu vykecává kdekdo. Já také nejsem člen žádné strany a taky se tu pokouším vykecávat. Podepíšu Vám větu: "Škoda jen některých těch mladých, ti staří už se asi nezmění."
Neumím však přejít bez povšimnutí fakt, že tzv. levice prohrává a nejen v Česku přesto, že pravice zdražuje a i tak dosahuje obrovské zisky, manipuluje názory i lidmi, zbrojí, a td. Bohužel mám pocit, že této maličkosti nevěnují strany včetně sds patřičný díl pozornosti. Asi je to dokonce jedna ze stěžejních otázek. Věnují obecně více pozornosti tomu jak je levice napadána pravicí a už téměř žádnou pozornost tomu, proč je řadový volič nevybere za svého zástupce - proč jim občan nevěří. Zaklínají se jedna přes druhou Marxem a Leninem a nepřiznávají skutečnost, že sami lžou a manipulují v tom smyslu, že až na prvním místě jsou stranické posty a k nim příslušné peníze a teprve na druhém je zájem obce. Když někdo zvedne kriticky obočí - byť by to byl třeba senátor - zadupou ho - typický postoj gangstera. Jemný způsob diskuse pan Neuberta a spol. na ně nemůže platit, jsou příliš hrubí - je třeba hrubšího způsobu.
Z tohoto pohledu si myslím, že je třeba to ještě více rozebírat. Je dobré se těšit, že někde dostala levice již celých např 7%, ale je důslednější se ptát, proč nedostala řádově desítky %. V tomto je myslím i sds zbytečně ostýchavá.
Komentář ze dne: 23.04.2008 14:46:27 Reagovat Autor: neregistrovaný - ALF (@) Titulek: Re: Re: proč to moc rozebírat ?
ano, levice je v defenzivě a nedostane se z ní siláckými výkřiky a modlitbami ke klasikům, nýbrž prací na lepší teorii i programech a napravením vztahu ke své reálné sociální základně, která už chce něco jiného než se píše v zaprášených příručkách. Od hesel k projektu.
Tedy nerozerbírat se až tak ve výkřicích o ohrožené identitě, diktatuře proletariátu, a kdo je větší zaprodanec a zajetec shnilého buržoasníhio parlamentarismu, tím se právě paralyzuje smysluplná činnost. Možná není oproblém v ostýchavosti, ale v tom, že nejen SDS chybí systematické využívání intelektuálníhio potenciálu levice.
Komentář ze dne: 24.04.2008 11:44:21 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: Re: Re: proč to moc rozebírat ?
Ano, další věta, kterou mohu bez ostychu podepsat: "Možná není oproblém v ostýchavosti, ale v tom, že nejen SDS chybí systematické využívání intelektuálníhio potenciálu levice."
Už nevím kde na těchto stránkách byl zmíněn snad Klub levicových sociologů. Zajímalo by mne, zda někdo dělal sociol. průzkum voličstva a jeho vztahu k jednotlivým levic. stranám. Asi by bylo možno tím způsobem zjistit, proč je levice v defenzívě. Nebo jak mnoho je pro obec potřebná např ksčm. Zda jí voliči volí z přesvědčení nebo z trucu, když nechtí dát hlas pravici. Vždyť zelení se dostali do parlamentu právě pro neochotu voličstva volit "zavedené" strany. Myslím, že by se tak dalo zjistit PROČ se dostává levice do defensivy. Dneska si průzkum dělá pomalu každý výrobce voňavky.
Komentář ze dne: 24.04.2008 13:36:35 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: Re: Re: Re: Re: proč to moc rozebírat ?
1. Průzkumy Klubu levicovýh sociologů existují (pravidelně prováděné), pokud vím, i včetně otázek na preference resp. vztah k jednotlivým stranám.
2. Za sebe považuji za hlavní problém (a souhlasím, že jeho řešení chce především práci, hodně práce - nevím ale, kdo ji udělá, není to zdaleka jen problém SDS, dokonce ani ne jen české či evropské levice) vytvoření (vytváření) REÁLNÝCH alternativ k stávajícímu vývoji, tj. natolik reálných, aby jim bylo možno naplno věřit. To, co se děje zatím (zakopávání se a obrana stávajících pozic) se za alternativu vývoje považovat nedá.
3. Od toho se pak odvíjí "potřebnost pro obec" - potřebný je ten, kdo má (skutečná, možná) řešení.
Komentář ze dne: 29.04.2008 11:04:19 Reagovat Autor: neregistrovaný - -ik (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: proč to moc rozebírat ?
Asi jsem nešikovně hledal na tomto webu něco, co by mi ozřejmilo atmosféru na sjezdu SDS v červnu r. 07. Průběh diskuse, návrhy, závěry a p. Nenalezl jsem - poradíte?
Nalézání reálných alternativ je myslím prvořadá ze všech stěžejních otázek. Je asi nepřekročitelná bez tzv. "nedozírných" následků.
Komentář ze dne: 16.05.2008 10:41:10 Reagovat Autor: [MIKEŠ] - Mikeš (@) Titulek: co je vážnější
tyhle ČRty, Dialogisti a Vejři z Mladé pravdy jsou jen tragikomický kolorit - vážnější je zjevná mylšenková i organizacční stagnace v KSČM jako takové.
Filip jako představitel mírného pokroku je napadán zprava Rasdorfem slibujícím zcela nejasné velké projekty, zleva houfcem grebeníčkovců, exnerovců a ohroženého regionálního aparátu kteří za sebe vystrčili matného a nezkušeného Grospiče.
A do toho facka Paroubka s připomínkou podrazu s pravicovoi populistkou Bobošíkovou, od kteréhož nápadu se stále Filip nedokázal odpoutat. I když možná Filip vyhraje, co bude s tím vítězstvím dělat, když mu strana vymírá a komsomolci mu viditelně blázní na stalinistické platformě ?
Pokud má být z KSČM rozbuška v levicouvém houfu, na kterou vsadila pravice, aby si pojistila volební vítězství v roce 2010, tak by neměla zítra na sjezdu KSČM ani po něm bouchnout. To je to opravdu vážné a ne tyhle plky zastrčených sektářů.
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?