Strana demokratického socialismu Přípotoční 869/19 101 00 Praha 10 Návštěvy po předchozí dohodě tel.: (420) 608 630 506 (420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS) Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010 Případné dárce žádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme. secret@sds.cz (c) SDS
Komentář ze dne: 11.07.2009 22:45:08 Reagovat Autor: neregistrovaný - socialista (@) Titulek: socialismus uz jede
Latinská Amerika: Zápas o zásadnú transformáciu nekončí
Radovan Geist, Silvia Ruppledtová:
http://www.blisty.cz/art/47647.html
Ti, kteří očekávají Velkou revoluci v roce 2010:
http://www.blisty.cz/art/44329.html
Spojené státy jihoamerické - U je to tady:
http://www.blisty.cz/art/40776.html
V Mexiku zvítězila sociálně demokratická revoluční strana:
http://www.blisty.cz/2009/7/3/art47792.html
w ww.iniciativa-vzdor.eu
http://www.interhelpo2009.org/
Komentář ze dne: 11.07.2009 23:43:22 Reagovat Autor: neregistrovaný - Garfield (@) Titulek: Re: socialismus uz jede
jistě zajímavé změny na americkém kontinentě, dobré sledovat, ale nadení e u snad jde o nějakou socialistickou změnu nesdílím. A rzohodně ne v krátkém horizontu roku 2010, kdyse začně USA zase zotavovat.
Momentální oslabení vlivu USA, jistě. Některé nezbytné sociální reformy - taky (i kdy takové, které má u vyspělá Evropa dávno za sebou).
To ostatní je ale velmi, velmi sporné, propikované autoritářskou tradicí, nízku gramotností a formování vlastní oligarchie spojené s kontrolou surovinových zdrojů. Tohle projde jetě mnoha zvraty
Komentář ze dne: 14.07.2009 10:52:07 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Re: socialismus uz jede
Autor příspěvku "socialista" vidí zřejmě transformační změnu ve vem - tedy i ve vítězství zcela profláknuté Institucionální revoluční strany v Mexiku, která tam vládla a70 let a teprve chvilinku nevládne - a dejme tomu, e se vrací k moci.
Co je na tom za přelom, nevím - i kdy Mexiko bylo - hlavně v 30. letech za prezidenta Cardenase (seniora) - dost "revoluční" (např. jediné kromě SSSR, kdo pomáhal panělským republikánům, kdy demokracie nikomu a faistické reimy Frankovým povstalcům)
Jiná věc by byla, kdyby vítězem byla Strana demokratické revoluce vedená Cardenasem juniorem, levicovým výstředníkem s aztéckým křestním jménem (jeho táta Lazaro, prezident byl zřejmě nadenec pro indiánské základy mexického národa).
To by pak mělo logiku z toho něco vyvozovat. Ale k tomu byl blízko dřív - teď se zdá e jeho hvězdná hodina je za ním ...
Na druhou stranu, mě, Garfielde, zaráí Vae bezelstná důvěra v to, e se USA prostě v roce 1010 vynoří z krize a pojede se dál.
Uvaujte - je jedna země, která tiskne světovou měnu a řídí se jednoduchou dělbou práce :
"Vy (např. Číňané) bude vyrábět a my budeme vaí produkci kupovat, čím vám vlastně děláme milost a měli byste za to být vděčni"."
A teď se podívejte na jiné státy - velmi daleko z hlediska vývoje kapitalismu - ale bez specifické výhody USA.
Podívejte se na Japonsko, které dvacet let stagnuje, jiný ne růst tlačený dluhem u nikdo dlouho a dlouho nezná.
Ono bylo hned za nimi - za USA ...
Tady vidíte skutečný a nezkreslený obraz kapitalismu jako soustavy - toho standardního, který nemá k dispozici to, co je specifické (pro USA).
A kde je záruka, e tou to zvlátní výhodou, o které jsem mluvil, budou USA vybaveni napořád ????
Ba ne, Garfielde. To u nebude jako dřív. Vdy je někdy nějaké "poprve".
Polote si otázku - odkud slyíte o vzestupu, kdo to říká, proč to říká a o co se tak můe opírat - nechce spí modelovat a ádoucně manipulovat pro dobrou věc ?
Komentář ze dne: 14.07.2009 12:18:31 Reagovat Autor: neregistrovaný - garfield (@) Titulek: Re: Re: Re: socialismus uz jede
kdo říká, e to bude jako dřív, jenom, e se nejedná o obdobu Velké deprese, e nenastává ani nějaký automatický soukmrak globálního kapitalismu a dokonce ani toho liberálního (on stejně moc liberální nebyl). Prostě se snaím být střízlivý a nepropadám náladám, kterou různá ideologivkágheta v současné krizi produkují.
Dál se pojede, jenom se např. dočasně sníila cena energických medií a země OPECu včetně Chaveze či Rusko na tom prodělali, Ale u to zase leze nahoru. Stejně tak musel stát přes své dluhopisy garantovat patná aktiva (tzv. znárodńování ztrát bude stát pár blionů), ale světová ekonomika to samozřejmě unese.
Změna nepotřebuje apotoly, ale politickou shodu na ní - a tu jaksi nevidno. Proto např. vidím spí jen mírnou emancipaci Latinské ameriky místo osudové vzpoury proti gringům. USA prostě tím hegemonem ůstavají, patným - jistě- ale přece.
Ani ta Čína, která nyní posiluje, nemůe své peníze pumpovat do zbytku světa do nekonečna. Do statutu světové ekonomické supervelmoci má daleko. Polote si otázku zda ten vá konec vech konců není trochu i vlastní přání a proč ? Socialisti se budou muset jetě hodně snait aby začli být pro svět zajímaví.
Komentář ze dne: 14.07.2009 18:16:20 Reagovat Autor: neregistrovaný - astream (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: socialismus uz jede
Kdo říká, e to bude jako dřív ?
No přece Vy, Garfielde. Celý Vá příspěvek o tomto postoji je.
Tak mně nějak vysvětlete ne japonskou krizi v roce 1990, ale těch 20 let japonského růstu-nerůstu. Ty toti Vaim bezstarostným způsobem vysvětlit nelze.Jste prostě také to, co říkáte o mne - a na to, e naopak. Vy si zas pískáte v lese a to, co říkáte, je zase jen víra, e vechno bude jak má být nejméně dalích sto let.
Mezi námi není v tomto ohledu ádný rozdíl - kromě znaménka. Prostě kadý z nás to vyhodnotil jinak a rozsoudí nás teprve dalí roky.I kdy mám pocit, e jestli to nebude výslovně jednoznačné, tak nerozsoudí - jeden bude tvrdit, e měl pravdu, e je sklenice napůl plná a ten druhý, e měl pravdu, e je napůl prázdná.
Myslím, e se alespoň shodneme, e vcelku růst ve vyspělém světě ničím jiným ne dluhem pohaněn není - to je notorieta, pro začátek bych doporučil vysokokolskou učitelku Ilonu vihlíkovou, která se na toto téma zaměřuje na známých blistech a její doktorandské studium se týkalo globalizace,
Magdoff a Sweezy (radikálové z Monthly Review) pro Vás budou asi věrozvěsti - Vae tradiční označení kohokoli, kdo nepřísahá na mylenku, "e se vlastně v podstatě nestalo nic". Take zbývá zleva Krugmann (tzv. Nobelova cena za ekonomii za r. 2008) a Soros.
Těm byste moná věřit mohl - první, druhý i třetí vydali v r. 2009 knihu - je i v četině (první Grimmus, druhý a třetí Vyehrad) ...
Komentář ze dne: 14.07.2009 20:45:16 Reagovat Autor: neregistrovaný - Janus (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: socialismus uz jede
no tedy , asi jsem něco nepochopil, bleptání niku "astream" ale mohu pochopit jenom tak, e se někdo dotknul výsostně jeho ideologické svátosti. Ostatním to ale zůstává skryto. asi mu někod ruí jeho eschatologické kruhy ... neuspokojen čeká konec světa. A on nepřichází. I kdy vydává knihy....
Ale levice není doufám utěítě bláznů - levice čeká na rozum, který se v posledních desítkách let zaběhl. A onanie výroky Magdoffa a jiných mylenku nenahradí. U dlouho jsem ečetl něco tak náboenského jako tohle od astreama. Jestli vám překáí mylenka - dobrá, třeba jste sekta. Tak potom ale sbohem !!!
Komentář ze dne: 14.07.2009 21:56:31 Reagovat Autor: neregistrovaný - garfield (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: socialismus uz jede
promiňte, vy jste potůčku nějaký antirůstový fanatik ? Růst je dluh - to je asi úlet, ne ? Slečnu vihlíkovoiu nechám stranou - to asi bude jiný druh excitace.
Reči o bezstarostném růstování ale nijak jinak vysvětlit nejde. Vzhledem k tomu e jenom rostoucí civilizace jsou úspěné, tak asi chybí debat o tom co je ta správný růst.
Ps: ne věřte vemu co vyjde ve Vyehradu a jinde - zkuste vlastní mozek, pokud mono ne khaki.
Komentář ze dne: 15.07.2009 09:02:04 Reagovat Autor: neregistrovaný - E.T. (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: socialismus uz jede
eh, bavíte se jetě o onom článku z jara letoního roku ?
Autor tam napsal, e "se bojí, e evropská radikální levice je ve zpodění". A nejen výsledek evropských voleb to potvrzuje. Jestli si to chcem nahradit vzájemným vrčením, tak to jen mrhání časem. Mne jste tedy moc neoslovili.
Blebtání fanatiků nebo manipulování konformistů (tak hezky jste si nadali) - snad to není o míře vzdoru či skepse. Ani to není o chronickém antiamerikanismu či euroeuforii. A ze zvoničky taky není slyet poslední bimbání nad kapitalistickým růstem a globálním konsumerismem. Stačí přísahat na mylenku - a e fakta nesedí - tím hůře pro fakta, e ?
Jestli se levice vrátí do předvědecké etapy, zařadí se jen do dlouhé řady sekt kterých je počátkem 21. století vude dost a dost. A jedno jestli věří na ufouny nebo matku Gaiu. Být praporečníkem těchto jediných pravd je spíe pychologická ne gnoseologická záleitost. I kdy budete v dianetickém sytlu citovat různé ty odborné zdroje aby se dodalo vaí víře puncu opravdovosti.
Komentář ze dne: 15.07.2009 11:57:41 Reagovat Autor: neregistrovaný - ALF (@) Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: socialismus uz jede
jstě i vy znáte aktuální statistická data a prognózy. IMF odhaduje pro přítí rok něco jako kladnou nulu (a Čína se má bvrátit někam k 8% HDP).
Pokud jde o domácí průmysl za květen, tak zastavil pád a je taky kolem nuly, v Německu dokonce vykázal půrmysl za květen růst o 5%.
Jistě lze to intrepretovat po loňském pádu různě, optimisticky i pesimisticky. Ale jsou to fakta.
Japonci takto jásali v polovině 90. let - u nejásají.
Američani měli přesně stejně řeči v březnu 1930.
To hlavní bylo před nimi.
Dobrá - někdo si vybírá, aby si potvrdil, e se to hroutí.
Vy si zase vybíráte data, zprávy a články, ze kterých vyplývá, e to byla jenom malá sprcha a u je to u konce ...
Nikdo z Vás asi není podnikatel.
Ti to vidí jako vánějí.
Ekonomové chtějí vytvořit potřebná očekávání.
Je snadné někoho napadnout, e předvídá katastrofu typu grand soir. Jene o nic takového pochopitelně nejde - vlaastně krize v tomto smyslu spíe ruí, ne aby pomáhala pochopit - lidé čekají krach a on pan není, tak přijde euforie. Ano, kapitalismus nijak nezkrachoval a ani nezkrachuje v tom smyslu, e by se někdy - dříve či později - prostě sesypal ...
Feudalismus se přece taky nikdy nesesypal. Na konci se ale pozvolna měnil - a ten základní rozdíl oproti jeho předcházejícím změnám spočíval v tom, e se měnila podstata.
Proto úmyslně o těch japoncích, kde přece nejde o grand soir, Den Velkého převratu a následný Dne poté. Japonsko je nejvyspělejí a nemá výhodu toho, kdo tiskne světovou měnu. Japonská ekonomika tepe trvale hluboko pod svůj potenciál - to je zrcadlo toho, co nás čeká - ne KRACH - ten patří do comicsů.
Jetě jednou : nikdo nejásá, ale modlit se ke konci kapitalistické globalizace taky nepomůe. kadý kdo přijde o nějaké peníze to bere váně. Ale neznamená to kolektivní hysterii ani defétistické řeči. Jlsti chcete v něco věřit a přitom neříkáte v jakou reálnou, funkční mylénku, tak jsme pořád na půdě náboenství.
Prostě mezi reálná fakta patří obrovské rezervy, které současný systém má a které mu umoní adaptaci, modernizaci. Jistě mezi konformní uctivost nepatří ani připomenutí faktu obrovské produktivnosti kterou vykázal v posledních desetiletích a kterou nezničí ani ta splasklá bublina.
Moná socialismus pojede - ale zatím není ani shoda na tom nejzákladnějím. Přízemní náměty vás asi nezajímají, mne zase rituální plačky. Prostě je to debata věřícího s nevěřícím. A ta logicky nemůe skončit jinak ne neporozuměním.
Je to debata věřícího v jedno s věřícím v něco jiného.
Já nejsem tak pyný jako Heller, abych se domníval, e já jsem vidoucí a ostatní slepí, kteří nevidí.
Ale souhlasím, e ani tak to nemůe skončit jinak ne neporozuměním.
Bohuel ...
Ani jeden z nás nečeká Armadeggon a výjevy z Apokalypsy, ale Vy se domníváte, e v kapitalismu jsou síly, které odchylky vrací k optimu.
Já jsem si to, co se v kapitalismu děje, vyhodnotil jako divergenci, kde konvergentní síly jsou slabí ne ty opačné.
Jedno i druhé je víra.
Tak se s tím smiřte a nervózní a kontraproduktivní výkřiky o utopistech, mesiáích a sektářích odlote do koe, kam patří.
Kdysi (na konci minulého a na začátku tohoto roku) tady předseda SDS Neubert zavěsil své články vybavená názornými grafy.
Jejich obsah přiblině odpovídá mému přesvědčení
Komentář ze dne: 16.07.2009 16:27:36 Reagovat Autor: [JHudeček] - Jiří Hudeček (hudecek@sds.cz) Titulek: "zelené výhonky"
Dobrým doplněním diskuse o tom, zda ji dochází k zlepení (neboli, jak to vyjádřil Obama, zda ji raí zelené výhonky), je text R. Janssena z Evropské odborové konfederace (publikovaný 22. 6. 2009), označený jako "diskusní poznámka". Název "Green shots ... of casino capitalism" (Zelené výhonky ... kasinového kapitalismu) naznačuje značnou skepsi.
Text je k vidění na URL
http://www.etuc.org/a/6302
popř. jako pdf ke staení na (pozor, odkaz patří do jedné řádky, bez mezer)
http://www.etuc.org/IMG/pdf_Green_shoots_D iscussion_note_2009-03_EN.pdf
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. až 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bližší informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.
16.06.2017:Opět útoky spamovacích robotů
Došlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle všech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více než 200 těchto pseudokomentářů, které mažeme. bahis siteleri
16.06.2017:Někdo/něco zde krade ž a š?
V uplynulých dnech došlo k technické závadě, v jejímž důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z většiny komentářů) ztratila všechna písmena "ž" a "š" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).
09.05.2017:Pietní akt na Olšanech
Jako každoročně, i letos položila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru pražské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na olšanském hřbitově. Při té přiležitosti jsme pietně vzpomněli i padlých dalších armád (včetně československé), kteří jsou na Olšanech uloženi.
Anketa
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?
[15.05.2018 19:15:23] josef mikovec
Bohumír Šmeral - Mučedník ztracených a vysněných příležitostí
http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ... [15.05.2018 18:54:53] josef mikovec
Zde jest zkušební kámen, na němž se dokáže, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ... [21.03.2018 17:10:12] n
Snad se něco doví,! [19.11.2016 10:28:45] l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohužel se v něm dopustil dehonestujícího přešlapu, když prohlásil, že Per ... [27.02.2016 10:01:56] l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati.
Paní Neudorflová sice správně píe, e je chyba, k ... [28.10.2015 09:08:14] -ik
Dobrý den pane Šlemendo!
To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty?
Já mysl ... [04.09.2015 14:20:12] n
Samozřejmě, že již těším na shromáždění, jako posledně na Václaváku. Doufám, že nebude chybět pán Šafr, kterého tímto srdečně zvu. ... [13.08.2015 13:11:01] n
SDS leí v aludku tomu zoufalému tapetáři, take je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ... [13.08.2015 01:44:03] -ik
Jestli e se mi zdá, e militantní skupiny dosahují lepích výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji patně. Oni mohou ... [08.06.2015 21:05:37] -ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkueností z jiných čá ... [25.05.2015 14:58:27] n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naši zemi, již dosáhli hranic dalšího materiálního pokroku a jeho další zvyšování je n ... [25.05.2015 08:21:23] l&s
"Proč se mylenka lidové fronty boje proti faismu prosadila v naem hnutí, a kdy bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec moné, ab ... [13.05.2015 09:45:10] Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, e virtuální diskuse na webu nebo na ... [10.05.2015 23:25:51] -ik
Mám pocit, pane Neuberte, e jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnail. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ... [06.05.2015 10:38:48] n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle mnoství zbytečné práce opravdu stojí ...