logo SDS
Dnešní datum: 01. 05. 2025   | Hlavní stránka | Tématické skupiny | Seznam rubrik | Download |  
zelené návěští   Hlavní menu zelený nadpis
Hlavní stránka
Kdo jsme - něco o SDS
Stanoviska SDS
Tiskové zprávy SDS
International
Staré stránky SDS

Ankety
Download
TOP 50
Tématické skupiny
Seznam rubrik (témat)

červené návěští   Rubriky červený nadpis

zelené návěští   Čtenář zelený nadpis

Jméno (přezdívka)
Heslo


Úprava osobního účtu

červené návěští   Evropská levice červený nadpis


Na web SEL

Manifest SEL
Čtěte o SEL u nás


zelené návěští   Nejčtenějąí/rok zelený nadpis

Neexistují vhodná data!


červené návěští   SDS červený nadpis
Strana demokratického socialismu
Přípotoční 869/19
101 00 Praha 10
Návątěvy po předchozí dohodě
tel.:
(420) 608 630 506
(420) 608 181 054
(420) 728 074 253 (nejlépe SMS)
Bankovní spojení - transparentní účet pro příjem darů: 2101181284/2010
Případné dárce žľádáme, aby ve "zprávě pro příjemce" uvedli účel daru, např.: "příspěvek na činnost SDS" a identifikovali se jménem a příjmením. Děkujeme.
secret@sds.cz
(c) SDS

Kanál RSS

TOPlist

zelené návěští   Interní statistika zelený nadpis
Denni
Max. 22
Prům. 15.5
21 denni
Max. 2141
Prům. 288.9

Nyní si čte web : 66 uživ.

Komentáře
ke článku: Keynes nebyl socialista, ale…
(ze dne 01.10.2010, autor článku: Miroslav Tejkl)

Komentář ze dne: 04.10.2010 09:15:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Janus (@)
Titulek: hrátky s keynesem
Marx ve společnosti Malthuse a Gessela - no to je tedy společnost.Tak v tomhle asi návrat keynesiánské módy asi nebude.

  
Komentář ze dne: 04.10.2010 11:05:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - astream (@)
Titulek: Re: hrátky s keynesem

Jeden, druhý i třetí nebyli zajatci Sayova zákona.

Nic víc, nic míň ...

    
Komentář ze dne: 04.10.2010 14:05:51     Reagovat
Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz)
Titulek: Re: Re: hrátky s keynesem
No, já nevím astreame. Marx sice neměl Saye myslím moc v lásce, ale taky je pravda, že soulad agregátní nabídky a poptávky snad získal název "Sayův zákon" až později.

Ale že se agregátní nabídka musí srovnat s agregátní poptávkou, to snad Marx nikdy nerozporoval... Mně to přijde spíš naopak: jakmile je na trhu KONKRÉTNÍ zboží, o nějž není REÁLNÝ zájem, tedy kdy nejsou uznány jako společensky nutné rozsahy práce živé i "zkrystalizované", tak zkrátka hodnota zboží klesá tak dlouho, až to společenské uznání najde.

      
Komentář ze dne: 05.10.2010 02:52:27     Reagovat
Autor: [milan] - Milan Neubert (neubert@sds.cz)
Titulek: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
Když jsem tak nad tím přemýšlel, musím svá slova přeci jenom uvést na pravou míru :-)

Marx byl podle mne patrně přesvědčen, že je soulad agregátní nabídky a poptávky nutný "v poslední instanci", že tedy asi skutečně připouštěl relativně krátká období, kdy ten soulad existovat nebude. V tomto smyslu Marx opravdu "nebyl zajatcem" Sayova zákona.

        
Komentář ze dne: 05.10.2010 09:47:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - astream (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: hrátky s keynesem


Přesně.

Robinsonová, Essay o marxistické ekonomice, práce, Praha 1948, str. 49, kapitola VI. o účinné (efektivní) poptávce věnovaná tématu i "keynesovským kacířům" :

"Nic nemůže být pošetilejšího nad dogma, že oběh zboží působí nutnou rovnováhu prodejů a koupí protože každý prodej je koupí a obráceně ... Nikdo nemůže prodati, nekoupí-li druhý ... Ale nikdo nemusí hned kupovati, protože prodal ... Pokračuje-li zevní osamostatňování činitelů uvnitř nesamostatných - neboť se navzájem doplňují - až do určitého stupně, uplatní se jednota násilně - krizí ..."

Citováno z PRVNÍHO dílu Kapitálu - začátek tohoto dílu.

    
Komentář ze dne: 04.10.2010 15:03:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - janus (@)
Titulek: Re: Re: hrátky s keynesem
tuhle podivnou partu dal dohromady asi podle citace keynes sám a nejn kvůli sayovi, ale asi mu byli výraznou inspirací. Jenže je to pak docela bramboračka.

      
Komentář ze dne: 05.10.2010 09:36:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - astream (@)
Titulek: Re: Re: Re: hrátky s keynesem

Ano, Janusi - a je to velmi lidské.

Dejme tomu, že máte nějaký pohled na věc a protože platí, že vše někdy už bylo, tak pilně pátráte - ať už ve vinohradském paneláku nebo v cambridgské koleji Trinity, jestli v té historii něco nenajdete.

A ejhle, řekl si budoucí lord z Tiltonu ... už se to klube, tady jeden říkal něco takového, tady jiný ... dokonce i praotec marxistů a ricardiánců Wiliam Petty ... i o něm je zmínka, ale o něm skutečně jen pouhá zmínka ...

Zato Gessel, Malthus, Hobson - to jsou knížata zmíněného podsvětí, dočista "luciferové", protože velmi a ve velkém rozsahu odpovídají Keynesovu přístupu, paradigmatu atd. ...

Ano, Janusi - Keynes si to svoje "podsvětí" vlastoručně namíchal a upekl ...



        
Komentář ze dne: 05.10.2010 10:18:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - E.T. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
astreame, už jsem tu kdysi psal, že Gessela s jeho útoky na trh peněz mám za něco jako živnostenskou, kupeckou formu sociálního inženýrství. Paralelu s proudhonem jste tehdy nepřijal ale přeci...A neomalthusiánství už rovnou kráčí k fašismu. Takže jde o to v čem že má být tohle "podsvětí" pro keynese a zejména pro marxisty tak magické.

          
Komentář ze dne: 05.10.2010 11:56:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - astream (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: hrátky s keynesem

ano, od doby Kaleckého platí i to

"... a (jenom nevím jestli to "zejména") marxisty ..."

Nezávisle na tom, o čem je asi pevně přesvědčen dr.Heller, neexistuje nějaký čirý marxismus jinak než jako tři nebo čtyři vědecké marxistické sekty - například Temporal Single System Interpretation, kterou mám v oblibě já (proto všude pletu Andrewa Klimana) - ale to je také vše ...

Marxismus je významnou silou společenského vědomí jenom jako součást "Kritické teorie", která toho pohltila hodně, ale opravdu hodně ...

A je tu i spontánní samospád ...
Např. Milan Neubert začal kdysi o pracovní teorii hodnoty v ABC politické ekonomie a skončil v podstatě u Sweezyho.

To je můj oblíbenec, ale hovořit o něm jako o marxistovi se už dá jenom proto, že u něj pořád ještě převažují marxistické prvky - ale co "zalomená křivka poptávky"? - to patří kam?

A u Kaleckého je to dost problém, jestli se jedná o marxistu - asi ano ...

A nejde jen o ekonomii.

Althusser marxista (strukturalistický)?
Asi ano

Žižek ?

Já nevím ...





            
Komentář ze dne: 05.10.2010 12:02:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - E.T. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
klidně si berte marxe volněji (taky se k němu nemusím modlit) - jenom si myslím, že ani malthusiánství ani gesselovštinu by ten starý fousáč do svého konceptu nebral. A já jsem v to mto ohledu spíš na jeho straně.

            
Komentář ze dne: 05.10.2010 12:08:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - astream (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hrátky s keynesem
a ještě něco :

to s tím inženýrstvím Gesselovství - záleží na tom, jak se na to kdo dívá.

Taky by někdo mohl říci :

Peníze je společenská instituce. Už za socialismu jsem se učíval ve škole, že kdybych peníze roztrhal, tak se dopouštím přinejmenším přestupku, prostě deliktu nějakého stupně.

Takže gesselián může říci -

"Hele, kemo, nikdo ti nebere, když máš barák, drahý obraz, auťák atd. To je tvoje - jasná zpráva.
Ale když budeš držet v ruce peníze, tak držíš v ruce něco, co ti bylo propůjčeno k nějakým pro tebe vhodným účelům (vysoká likvidita, směnitelnost za všechno na světě, funkce, které ti nic jiného nedá) - peníze nikdy tvé nebudou, jako si nemáš co vyrvat kus dlažby po které šmajdáš den co den ... je to jen prvek síťového systému -
a za to bys měl, hochu, přece platit.
Kup si za peníze něco reálného - a bude to tvý ...
To je přirozené, kemo, to je ta nejpřirozenější věc pod sluncem přece ... nebo snad ne ? ...."

Takže pozor s tím, co je a není inženýrské ...

červené návěští   Hlavní zprávy červený nadpis

zelené návěští   Novinky zelený nadpis
16.04.2018: Letní univerzita Evropské levice 2018
Letní univerzita EL se koná ve dnech 11. aľ 15. července 2018 ve Vídni pod mottem "Dialog pro pokrok v Evropě. 200 let od narození Karla Marxe, 100 let od konce 1. světové války. Bliľąí informace o účastnickém poplatku a registrační formulář jsou k dispozici na stránkách Evropské levice.

16.06.2017: Opět útoky spamovacích robotů
Doąlo k opakovaným útokům robotů sázejících do komentářů texty s podivnými "inzeráty" (podle vąech známek činskými). Jen poslední dvě dávky představovaly více neľ 200 těchto pseudokomentářů, které maľeme. bahis siteleri

16.06.2017: Někdo/něco zde krade ľ a ą?
V uplynulých dnech doąlo k technické závadě, v jejímľ důsledku se "beze stop" z některých článků (ale i z větąiny komentářů) ztratila vąechna písmena "ľ" a "ą" (nebo jenom jejich emosčást). Za závadu se omlouváme a na jejím odstranění pracujeme (zatím pátráním po příčině).

09.05.2017: Pietní akt na Oląanech
Jako kaľdoročně, i letos poloľila 9. 5. v 9 hodin delegace zástupců CV SDS a výboru praľské organizace SDS květiny k památníku padlých rudoarmějců na oląanském hřbitově. Při té přileľitosti jsme pietně vzpomněli i padlých daląích armád (včetně československé), kteří jsou na Oląanech uloľeni.

červené návěští   Anketa červený nadpis
V současnosti rozvířil hladinu návrh přijmout do ČR 50 syrských válečných sirotků. Co si o něm myslíte?

V Sýrii ani ľádní váleční sirotci nejsou.
2019 (2019 hl.)
Nebrat! Jeątě by nás podřezávali.
1565 (1565 hl.)
Konečně někdo uvaľující lidsky.
1653 (1653 hl.)
A» se kaľdý stará o sebe, nic nám do nich není.
1042 (1042 hl.)
Je to sice politikum, ale krok správným směrem.
1664 (1664 hl.)
Raději bychom měli zvýąit svou ostudně nízkou rozvojovou pomoc.
1607 (1607 hl.)
Prohnilý humanismus !!
1053 (1053 hl.)

Celkem hlasovalo: 10603


zelené návěští   Vyhledávání zelený nadpis


na nových stránkách

Rozšířené vyhledávání
Tématické skupiny
Seznam autorů


Google

web
sds.cz
blisty.cz
bbc.co.uk

zelené návěští   Vaąe komentáře zelený nadpis
[15.05.2018 19:15:23]
josef mikovec
Bohumír ©meral - Mučedník ztracených a vysněných příleľitostí http://www.novarepublika.cz/2018/0 5/frantisek-ferdinand-s ...

[15.05.2018 18:54:53]
josef mikovec
Zde jest zkuąební kámen, na němľ se dokáľe, zdali jsme opravdu v dost zralí, dost socialističtí, abychom opravdu stali se v Rako ...

[21.03.2018 17:10:12]
n
Snad se něco doví,!

[19.11.2016 10:28:45]
l&s
Doplnění k Peroutkovi - Zemanův projev byl míněn dobře, bohuľel se v něm dopustil dehonestujícího přeąlapu, kdyľ prohlásil, ľe Per ...

[27.02.2016 10:01:56]
l&s
Článek pana Bělohradského není k dispozici, tak jen pár postřehů k této stati. Paní Neudorflová sice správně píše, že je chyba, k ...

[28.10.2015 09:08:14]
-ik
Dobrý den pane ©lemendo! To, co jste napsal, je konstatování stavu. A co navrhujete jako pokus o naznačení cesty? Já mysl ...

[04.09.2015 14:20:12]
n
Samozřejmě, ľe jiľ těąím na shromáľdění, jako posledně na Václaváku. Doufám, ľe nebude chybět pán ©afr, kterého tímto srdečně zvu. ...

[13.08.2015 13:11:01]
n
SDS leží v žaludku tomu zoufalému tapetáři, takže je moc známá a okolí se musí postarat o její prosazení. Prohra s US a tím i se s ...

[13.08.2015 01:44:03]
-ik
Jestli že se mi zdá, že militantní skupiny dosahují lepších výsledků, měl byc se podívat na sebe, zda nepracuji špatně. Oni mohou ...

[08.06.2015 21:05:37]
-ik
"význam evropské levice pro vývoj ve světě a její podíl na jeho spoluutváření (globalizace, přenos zkušeností z jiných čá ...

[25.05.2015 14:58:27]
n
Lidstvo v rozvinutých zemích a tím myslím i naąi zemi, jiľ dosáhli hranic daląího materiálního pokroku a jeho daląí zvyąování je n ...

[25.05.2015 08:21:23]
l&s
"Proč se myšlenka lidové fronty boje proti fašismu prosadila v našem hnutí, až když bylo fakticky pozdě? Bylo vůbec možné, ab ...

[13.05.2015 09:45:10]
Milan Neubert
-iku, napsal jste víc věcí, s řadou souhlasím. Jednu námitku ale mám: dospěli jsme k závěru, že virtuální diskuse na webu nebo na ...

[10.05.2015 23:25:51]
-ik
Mám pocit, pane Neuberte, že jste se o kontakt s lidmi ani moc nesnažil. Diskuse na stránkách SDS je nulová. A i v minulosti jst ...

[06.05.2015 10:38:48]
n
Vítám tapetáře. Čest tvoji práci. Podle množství zbytečné práce opravdu stojíš ...


Teze programu SDS
Teze programu SDS

Bahisikayet.com Extrabet Deneme bonusu Denemebonusuz.com

Deneme Bonus Veren Bahis Siteleri 2022

en iyi bahis siteleri

jetbahis-girisi.com

Rexbet-girisi.com

hovarda-girisi.com

mobilbahis giris

sekabet guncel adres

asyabahis guncel adres

Maltcasino

pinbahiskayit.com

Tyto stránky byly vytvořen prostřednictvím redakčního systému phpRS.