Po Praze se začaly šířit podivné plakáty a billboardy s šedivými otazníky. Jde doslova o explozi, která zamořila vše od velkých bilboardů a laviček až po malé plochy na sloupech elektrického osvětlení.
Na plakátech, přes anonymní světle šedý otazník, se objevují nejrůznější otázky typu "Proč se nemohu lépe postarat o své staré rodiče? Proč musím stát ve frontě na dálnici?" a podobně (cituji víceméně zpaměti, nechci ale na druhé straně výčtem plakátů napomáhat této reklamě).
Zcela v souladu s poslední dobou stále rozšířenější reklamní strategií neobsahují plakáty nic, co by umožnilo identifikovat zadavatele nebo účel kampaně. Smyslem tohoto triku má podle všeho být povzbuzení přirozené lidské zvědavosti. Až pak organizátoři milostivě odhalí tvář, o to větší očekávají úspěch jimi propagovaného produktu.
Je zajímavé (za předpokladu, který se vzhledem k blížícím se komunálním volbám nabízí), zda podobný postup "zabere" i v politice. Je přitom jasné, že otázky (přinejmenším jako soubor) jsou dosti nesourodou směsí, a hlavně - kampaň nemluví o žádných receptech na nápravu. Ostatně v řadě případů ani nejde o problémy řešitelné na komunální úrovni.(V tomto směru by jistě organizátoři mohli přidat pár dalších hezkých otázek, které jim zdarma nabízím: Proč mi netáhne fajfka? Proč jsem nechytl už týden pořádnou rybu? Proč se na mne šéf stále mračí? Proč jsem už dva roky nedostal přidáno? Proč mi včera ujel vlak?) Zdá se, že jediným receptem na nápravu bude: Volte nás, a vše bude dobré!.
Dovoluji si předpovědět, že (jde-li vůbec o politickou kampaň) bude zadavatelem nepochybně některá z beztvarých stran "nezávislých", jejichž jediným (zato ale spolehlivým) ideovým základem je snaha členů-zakladatelů-kandidátů dostat se k moci (Lze ji ošem maskovat líbivými frázemi o potřebě změny, o nových tvářích v politice - zvláště pikantní u takových nezávislých, kteří jsou recyklovanými bývalými radními ze "zavedených" stran - nebo o ochotě sloužit veřejnosti.)
Jedno je ale naprosto nepochybné - kampaň musela stát opravdu velké peníze. Zejména tento fakt bych doporučil pozornosti voličstva - ti, kdo takto masivně investují, chtějí také hodně dostat zpátky. A to stojí za hlubší zamyšlení, pro mne je to signálem nejméně dvakrát si rozmyslit vhození příslušného lístku.do volební urny. Bez ohledu na to, jak se zadavatel reklamy pojmenuje a kolik celebrit mi případně nabídne.